بسته سلامت

کاهش خطر زوال عقل با میوه

برخی میوه‌ها مانند توت‌فرنگی و پرتقال می‌توانند در کاهش خطر زوال شناختی کمک کنند. افرادی که از رژیم غذایی حاوی حداقل نصف وعده غذایی در روز حاوی غذاهای سرشار از فلاونوئید مانند توت‌فرنگی، پرتقال، فلفل و سیب استفاده می‌کنند، ۲۰ درصد کمتر در معرض خطر اختلال شناختی قرار دارند. فلاون‌ها که در برخی ادویه‌جات و میوه‌ها و سبزیجات زرد یا نارنجی یافت می‌شوند، قوی‌ترین ویژگی‌های محافظتی را دارند.

عطسه برای انسان مفید است

تجزیه و تحلیل شبیه سازی عسطه معمولی نشان می دهد که پیش از این عمل، فشار در قفسه سینه بالا رفته و باعث تغییر زودگذر ضربان قلب می شود که فرد احساس می کند قلب از کار ایستاده است. عطسه می تواند برای انسان مفید باشد زیرا بدن را از عوامل تحریک کننده تنفسی مانند گرده گل، ذرات ریز و گرد و غبار محافظت کرده و از ورود این عوامل به ریه جلوگیری می کند. مهار عطسه، می تواند بسیار مضر و خطرناک باشد.

جایگزین های مفید برای شیر

نیم فنجان جو دو سر خشک و خام ۲۰۰ میلی گرم کلسیم دارد. برای استفاده از خواص جو دوسر می‌توانید آن را با یک لیوان شیر بادام بپزید. ساقه‌های ریواس خوردنی هستند و مزه‌ی ترشی دارند، یک فنجان ریواس پخته شده ۳۸۴ میلی گرم کلسیم دارد. افرادی که نسبت به لاکتوز موجود در محصولات لبنی حساسیت دارند می‌توانند از صدف دریایی که از مقادیر بالای کلسیم برخوردار است، استفاده کنند.

ساعات طلایی خواب

لحظات گرانبهای قبل از ساعت ۱۲ ، با ارزش هستند، زیرا همه مربوط به نحوه واکنش بدن ما به تغییر سطح نور در عصر و غروب است. نطقه ای در مغز به نام تایمر شبانه روزی وجود دارد که به همگام سازی حرکت و عملکرد هر سلول بدن با سطح نور و تاریکی محیط کمک می کند. میزان مطلوب خواب باید قبل از نیمه شب اتفاق بیفتد تا شخص احساس آرامش و طراوت کند. خواب قبل از نیمه شب برای سازماندهی مجدد مغز و کاهش سطح آدرنالین مهم است،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سربازی – رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان فردوس در آئین تجلیل از خیرین مدرسه

بیشتر

دادرس مقدم – «همه ما برای بارش باران دعا می‌کنیم اما غافل از آنکه خدا به

بیشتر

یادم می آمد که مسئولان ما خوششان آمده بود که هر موضوعی پیش می آمد

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت