بسته سلامت

مکمل های تغذیه ای و ورزشی قاچاق

در ترکیبات برخی از مکمل های غیرمجاز عرضه شده در فروشگاه ها ترکیبات محرک، دوزهای بالای آمفتامین و مشتقات هورمونال مشاهده شده است. برای اطمینان از سلامت مکمل های تغذیه ای و ورزشی این فراورده ها را تنها ازداروخانه ها تهیه کرده و حتما اصالت آن را ازطریق اپلیکیشن تیتک یا سامانه پیامکی ۲۰۰۰۸۸۲۲ استعلام کنید.کمیته مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی

شنا روی زمین برای افزایش قد

خوابیدن روی شکم شروع کنید. بدن باید کاملا بسط داده شود. دست هایتان را مستقیم در مقابل خود قرار دهید و کف دست هایتان را به سمت زمین قرار دهید. سپس دست چپ خود را بالاتر از دست راست بلند کنید.پاها را صاف نگاه دارید، پای راست خود را تا جایی که می توانید در هوا بلند کنید. حداقل ۴ ثانیه در این موقعیت بمانید و سپس روند را با پای دیگر و دست دیگر تکرار کنید.
شما باید این موقعیت را ۲۰ ثانیه نگه دارید.

هنگام شب برق ها را خاموش کنید

نور هنگام شب نه تنها ملاتونین را کاهش می دهد بلکه باعث فشار خون نیز می شود. اگر شب ها در معرض نور زیاد قرار بگیرید، تولید ملاتونین در بدن سرکوب می شود و در نتیجه فشار خون افزایش پیدا می کند و نوسانات زیاد می تواند عاملی برای افزایش احتمال ابتلا به بیماری قلبی و سکته باشد.قرار گرفتن زیاد در معرض نور مصنوعی هنگام شب، علت کاهش متابولیسم و سوخت و ساز است که باعث عاملی برای چاقی خواهد بود.

خطرات ملحفه و بالشت کثیف

شب ها هنگام خواب مدام دچار خارش چشم و عطسه می شوید؟ احتمالاً از آلرژی رنج می برید. علل آلرژی می تواند به دلیل وجود آلودگی های روی ملحفه باشد. این گرد و خاک و آلودگی ذرات بسیار ریزی هستند که عامل ایجاد آلرژی و یا حتی آسم می باشند. گرما و رطوبت حاصل از روکش روی بالش عامل ایجاد قارچ می شود که این قارچ علت خارش پوست سر شماست. برای جلوگیری از این وضعیت روکش بالش و پتو و ملحفه را بشویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت