بسته سلامت

سماق درد عضلات را تسکین می دهد

مطالعه ای نشان می دهد گروهی که نوشیدنی سماق دریافت کرده اند به دلیل ورزش در مقایسه با گروهی که دریافت نکرده اند، درد عضلانی قابل توجه کمتری را تجربه کرده اند و این گروه نیز افزایش قابل توجهی در سطح آنتی اکسیدان ها داشته اند. محققان اظهار داشتند که این امر ممکن است باعث تسکین درد قابل توجه شود، اگرچه این نتایج امیدوار کننده است، اما برای درک چگونگی بروز این امر، تحقیقات بیشتری لازم است.

ادویه زردچوبه برای تقویت حافظه

ترکیب زرد دراین ادویه مربوط به این ماده است که در بهبود حافظه و تمرکز در بزرگسالان نقش بسیاری دارد. کورکومین اثرات متعددی مانند درمان بیماری هایی نظیر آلرژی، دیابت و زخم معده دارد و باعث کاهش التهاب و بهبود جریان خون می شود که به افزایش عملکرد مغز کمک می کند. زردچوبه با بهبود حافظه و خلق و خو در افراد دچار زوال حافظه خفیف ناشی از افزایش سن موجب کاهش ریسک آلزایمر می شود.

مریم گلی برای تقویت حافظه

این گیاه تاثیر قابل توجهی بر تقویت حافظه در افراد مختلف دارد، در واقع، با مصرف این گیاه مغز هیچ گاه حافظه خود را از دست نمی دهید.همچنین گیاه مریم گلی از اکسایش مواد چرب در سیستم عصبی پیشگیری می کند و روند تخریب سلول های عصبی را به تعویق می اندازد، مریم گلی نقش موثری در مقابله با آلزایمر دارد. بیماری آلزایمر در نتیجه ی کاهش سطح یکی از انتقال دهنده های عصبی بروز می کند.

مصرف هویج تاثیری در کرونا ندارد

به گفته سخنگوی ستاد کرونا مصرف هویج تاثیر خاصی در پیشگیری از کرونا ندارد و تبلیغات صورت گرفته در این خصوص باعث سوء استفاده برخی برای افزایش قیمت آن شده است. مصرف یک نوع میوه یا سبزی خاص نمی تواند به طور مطلق باعث پیشگیری از این بیماری شود و در این خصوص تنوع غذایی باید لحاظ شود. مصرف هویج تاثیر خاصی در پیشگیری از کرونا ندارد و بهتر است برای سلامت پروتکل ها رعایت شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – “اینُو نُونُون نَعنَیِی نَنِی اینُونِه”، سخت است خواندنش اما آنها که این چند

بیشتر

امین جم – فردا ۲۱ اردیبهشت ماه دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه

بیشتر

آدینه – نماینده مردم شهرستان های قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: قصور

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت