بسته سلامت

حالت های نگران کننده ویروس کرونا

پزشکان می‌گویند که ویروس کرونا حالت‌های نگران کننده جدیدی بروز داده است که بسیاری از این موارد در افراد زیر ۵۰ سال است و وضعیت آن‌ها در مقایسه با مواردی که سال گذشته به بیمارستان‌ها آمده بودند به سرعت رو به وخامت می‌رود. برخی از کارشناسان معتقدند که دلیل شیوع موارد جدید در افراد زیر ۵۰ سال، میزان پایین واکسیناسیون در این گروه است. واکسن‌های فعلی در برابر علائم شدید و مرگ ناشی از هر گونه ویروس، موثر هستند.

قبل از واکسن چه بخوریم

قبل و بعد از واکسیناسیون مقدار زیادی آب و مایعات بنوشید، تامین آب بدن به میزان کافی قبل و بعد از تزریق واکسن کووید-۱۹ بسیار مهم است. مصرف مایعات کافی نه تنها سبب عملکرد بهتر بدن در شرایط واکسیناسیون می شود، بلکه از افت فشار خون در افرادی که معمولا ترس از آمپول و یا واکسن دارند نیز جلوگیری می کند. افرادی که مبتلا به بیماری های خاص هستند در خصوص میزان مصرف مایعات باید با پزشک خود مشورت کنند

خواص بی‌ نظیر دمنوش رازیانه

تاثیر دمنوش رازیانه روی دستگاه قلبی- عروقی تاثیر خوبی دارد زیرا این گیاه رقیق کننده خون است، بنابراین برای کسانی که مبتلا به تصلب شرایین یا انسداد رگ‌ها هستند مفید است. در خانم‌های بالای ۵۰ سال که مشکلات قلبی – عروقی و کبدی دارند و میزان سموم در بدن آن‌ها بالا است، دمنوش رازیانه یک گزینه خوب به شمار می‌رود زیرا همچنین باعث اتساع عروق می‌شود و از این طریق گردش خون را در بدن تسهیل می‌کند.

تکنیک‌های تنفسی را امتحان کنید

دود تنباکو حاوی بسیاری از مواد سرطان زا است و مصرف کنندگان قلیان به اندازه‌ افراد سیگاری در معرض ابتلا به سرطان دهان، ریه، گلو، مری و مثانه هستند. برخی از افرادی که قلیان می کشند ادعا می کنند که دودی را فرو نمی دهند اما بر اساس تحقیقات انجمن سرطان امریکا، این افراد مستعد ابتلا به سرطان دهان هستند. مقدار دود استنشاق شده در هر مرتبه قلیان کشیدن را برابر با ۱۰۰ الی ۲۰۰ نخ سیگار تخمین زده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – “اینُو نُونُون نَعنَیِی نَنِی اینُونِه”، سخت است خواندنش اما آنها که این چند

بیشتر

امین جم – فردا ۲۱ اردیبهشت ماه دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه

بیشتر

آدینه – نماینده مردم شهرستان های قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: قصور

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت