بسته سلامت

تاثیرات ضدالتهابی هندوانه

لیکوپن که باعث رنگ قرمز هندوانه است، التهابات بدن را کاهش می‌دهد و فعالیت رادیکال‌های آزاد را خنثی می‌کند. کولین ریزمغذی دیگر هندوانه است که همانند لیکوپن سطح التهابات را کم می‌کند و سلامت عمومی و احساس نشاط را در فرد مصرف کننده ایجاد می کند.مصرف میوه‌ها از جمله هندوانه در تامین رطوبت مورد نیاز بدن نقش دارد.. پتاسیم به دفع مواد زائد و آب اضافی بدن کمک می‌کند و مصرف آن توصیه می‌شود.

واکسن راه جلوگیری از انتشار ویروس

بهترین راه برای جلوگیری از آلودگی به ویروس کرونا و مرگ و میر ناشی از آن توزیع سریع واکسن است. احتمال بروز گونه‌ای مقاوم در برابر ویروس در صورت وجود سه شرط امکان پذیر است. شرط اول واکسینه شدن تعداد زیادی از افراد و نه همه‌ آنهاست.شرط دوم گردش زیاد ویروس در میان جمعیت است و شرط سوم نبود دستورالعملی برای جلوگیری از انتقال ویروس از افراد واکسینه شده به سایر افراد است.

لیمو آنتی‌اکسیدان زیادی دارد

آنتی‌اکسیدان‌ها ترکیبات گیاهی هستند که با مبارزه با رادیکال‌های آزاد در بدن شما از آسیب سلولی جلوگیری می‌کنند. پوست لیمو سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند دی لیمونن است که با ریسک کمتر ابتلا به برخی بیماری‌ها، از جمله بیماری‌ قلبی و دیابت نوع ۲، در ارتباط است.پوست لیمو نسبت به پوست نارنگی آنتی‌اکسیدان‌های قوی‌تری دارد. ویتامین ث موجود در لیمو به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند.

خطرات مصرف بیش از حد قهوه

مصرف زیاد قهوه می‌تواند بر سلامت مغز تاثیر بگذارد. گرچه ساز و کار دقیق آن مشخص نیست، اما یک کار ساده که می‌توانیم انجام دهیم این است که بدن را هیدراته نگه داریم و یادمان باشد که کنار فنجان قهوه کمی آب نیز بنوشیم.
مصرف معمول روزانه قهوه چیزی بین یک یا دو فنجان است. البته اندازه‌گیری‌های واحد ممکن است متفاوت باشد. در واقع نوشیدن بیش از شش فنجان قهوه در روز ممکن است خطرساز باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – “اینُو نُونُون نَعنَیِی نَنِی اینُونِه”، سخت است خواندنش اما آنها که این چند

بیشتر

امین جم – فردا ۲۱ اردیبهشت ماه دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه

بیشتر

آدینه – نماینده مردم شهرستان های قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: قصور

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت