بسته سلامت

آسیب حاد به کلیه کووید ۱۹

آسیب حاد کلیوی ناشی از کووید ۱۹ مشابه با صدمه به کلیه است و اختلال عملکرد میتوکندری ممکن است نقش اصلی را در بروز این مشکل داشته باشددکتر «ماریام الکساندر»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «این موارد نشان می‌دهد که کووید ۱۹ می‌تواند باعث ایجاد یک واکنش ایمنی قوی در بیماران شود که به آسیب کلیه منجر می‌شوند و درمان‌های حمایتی کلیه باید فوراً برای این بیماران آغاز شود.»

فواید دانه کتان برای درمان یبوست

دانه کتان سرشار از فیبرهای محلول و نامحلول بوده و به همین علت یک ماده ملین بوده و دفع را راحت می کند. اگر دچار یبوست مزمن هستید به سراغ دانه ی کتان بروید.بدین منظور یک قاشق چای خوری دانه ی کتان را به مدت یک شب در یک لیوان آب خیس کرده و فردای آن آب را به همراه دانه ها بنوشید. یا این که ۲۰ گرم دانه ی خشک را با یک لیتر آب و به مدت ۵ دقیقه بجوشانید و محلول را صاف کنید.

هر نوع علایم مشکوک کرونا است!

یک فوق تخصص عفونی با اشاره به شباهت بسیار علائم کرونای دلتا به سرماخوردگی گفت: در این فصل سال چیزی به اسم سرماخوردگی نداریم و هرگونه علامت مشکوکی کروناست، مگر اینکه خلاف آن ثابت شود. صفایی هرگونه ساده انگاری در این زمینه را خطرناک دانست و افزود: اگر افراد نسبت به این مسئله بی اهمیت باشند، در تماس افراد مشکوک با سایر افراد ویروس در خانواده و فامیل تکثیر پیدا کرده و این میان می تواند خطرناک باشد.

خطر هوای ناپاک برای زوال عقل

کیفیت هوا با خطر زوال فکری و زوال عقل مرتبط است و هوای بد و آلوده حتی ممکن است باعث ایجاد پروتئین‌های سمی مغز شود که از علائم بارز بیماری آلزایمر است. دکتر «کلر سکستون»، می‌گوید: «این یافته بسیار هیجان انگیز است، زیرا نشان می‌دهد بهبود سطح کیفیت هوا می‌تواند در سطح مرگ و میر،کاهش آلودگی ذرات ریز و دود در طی یک دهه گذشته با کاهش خطر ابتلاء به زوال عقل در زنان مرتبط بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت