بسته سلامت

پوکی استخوان در زنان شایع تر است

پوکی استخوان ناشی از کمبود تراکم کلسیم در بافت استخوان است. استخوان بافتی زنده است و کلسیم به طور مرتب به آن اضافه یا برداشت می‌شود. با افزایش سن، برداشت کلسیم نسبت به جایگزینی افزایش می‌یابد بنابراین در سنین بالا با کاهش تراکم کلسیم در بدن مواجه می شویم. این برنامه سیری پیش رونده است. پوکی استخوان در خانم ها شایع تر است. پس از یائسگی این روند تسریع می شود قبل آن باید پیشگیری کنند.

قوی شدن استخوان ها با شیر بادام

اگرچه به اندازه شیر گاو کلسیم ندارد، شیر بادام حدود ۳۰ درصد از مقدار توصیه شده روزانه و همچنین ۲۵ درصد از ویتامین D توصیه شده را کاهش می دهد و خطر ابتلا به آرتریت و پوکی استخوان را کاهش داده و عملکرد سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. این دو ماده مغذی با هم کار می کنند تا داشتن استخوان های سالم و تشکیل دندان ها را فراهم کنند.شیر بادام همچنین حاوی خاصیت آنتی اکسیدانی برای سلامتی پوست است.

عواملی که روی پوست تاثیر می گذارد

عوامل زیادی روی پوست شما تأثیر می‌گذارد. ژنتیک، پیری، هورمون‌ها و شرایطی مانند دیابت از عوامل داخلی هستند که روی پوست تأثیر می‌گذارند. قرار گرفتن در معرض آفتاب بدون محافظت و شستشوی بیش از حد مکرر یا با آب بسیار گرم می‌تواند به پوست آسیب برساند. یک رژیم غذایی ناسالم، استرس، کمبود خواب، ورزش کافی، کم‌آبی بدن، می‌تواند بر توانایی پوست برای عملکرد به عنوان یک مانع محافظتی تأثیر بگذارد.

رازیانه دارای خواص ضد پیری است

رازیانه خواص فوق العاده‌ای برای پوست دارد. تمام اجزای این گیاه، اعم از دانه، ساقه و برگ، منبع ویتامین B و C هستند که سبب سنتز کلاژن و حفظ جوانی می‌شوند.بسیاری از کشورهای از این گیاه معطر در ساخت لوازم آرایشی و بهداشتی طبیعی استفاده می‌کنند.عرق رازیانه باعث طراوت پوست و رفع چروک پوست و صورت زنان می شود. عرق رازیانه یک داروی همیشه ضروری در درمان بیماری‌های سرد زنان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت