بسته سلامت

غلات صبحانه افزایش خطرچاقی

بسیاری از ما غلات صبحانه را به دلیل مناسب بودن در صبح مصرف می‌کنیم که این محصولات فرآوری شده با مقدار زیادی رنگ مصنوعی، شکر و کمی غلات است و بسیاری از این محصولات دارای مقادیر زیادی قند هستند و ممکن است خطر بیماری‌های قلبی، چاقی و سایر موارد بهداشتی را افزایش دهند.نوشیدن نوشیدنی‌های گازدار در صبح نیز مضر است. این نوشیدنی‌ها خون رسانی به معده را کاهش می دهد.

عمر ماندگاری تخم مرغ

عمر ماندگاری تخم مرغ‌های بسته بندی شده برای منازل از زمان تولید تا انقضا در دمای ۱۲ درجه سانتی گراد، یک ماه است. از خرید تخم مرغ‌های بدون نام و نشان خاص نیز باید جلوگیری نمود.با توجه به گرم شدن هوا تخم‌مرغ در خارج از یخچال زودتر فاسد می‌شود به همین دلیل شهروندان فقط تخم‌مرغ نگهداری شده در یخچال بخرند و به تاریخ مصرف آن توجه شود.

کودکان زیر دوسال تلویزیون نبینند

مغز کودک تا سن دو سالگی در پاسخ به محرکهای محیطی رشد پیدا می کند؛ بنابراین تماشای بیش از اندازه تلویزیون می تواند فرصت های رشدی را از کودک بگیرد و کودک باید فعالیت داشته باشد تا مهارت ماهیچه های ریز و درشتش تقویت شوند. طبق تحقیقات انجام شده تماشای تلویزیون کودکان زیر دوسال میزان ابتلا به بیش فعالی را افزایش دهد، تماشای بیش از حد تلویزیون و افزایش احتمال ابتلا به اوتیسم هم وجود دارد.

مراقبت از بیمار کرونای در منزل

باید بهداشت فردی و اجتماعی را به صورت دقیق رعایت کرده تا هم خود افراد و هم اطرافیان مبتلا به بیماری کرونا نشوند. مردم باید از مصرف خودسرانه دارو برای درمان بیماری کرونا جدا پرهیز کنند بیمارستان‌ها داروی مورد نیاز بیماران را تامین کرده و هیچ کمبودی در این خصوص وجود ندارد.
افراد باید یک تغذیه غذایی سالم داشته باشند، زیرا مصرف مواد غذایی مقوی سبب ارتقای سیستم ایمنی بدن شده و مبارزه بهتری انجام می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت