بسته سلامت

خطر نوع شدید کرونا در کودکان

هرچند افراد مبتلا به بیماری های مزمن متعدد و ناتوانی های عصبی بیشتر در معرض خطر هستند با این حال مجموع خطر ابتلا به نوع شدید بیماری کووید-۱۹ یا مرگ ناشی از آن در این گروه سنی بسیار کم است.واکسن کووید-۱۹ به افراد زیر ۱۸ سال تزریق نمی شود داده های بهداشت عمومی در انگلیس را بررسی کردند و دریافتند بیشتر جوانانی که به دلیل ابتلا به بیماری کووید-۱۹ فوت کرده اند دارای مشکلات جسمی زمینه ای هستند.

ویژگی عینک آفتابی استاندارد

فریم و دسته عینک آفتابی باید به گونه‌ ای باشد که حداقل نور از اطراف به چشم برسد و از طرفی فاصله آن از چشم‌ ها به اندازه‌ای باشد که مژه‌ ها به عینک برخورد نکند. عینک‌ های دارای دسته پهن گزینه مناسبی است چون از دو طرف از چشم‌ ها محافظت می‌ کند. عینک آفتابی استاندارد باید از زیر ابروها تا نزدیک گونه‌ ها را پوشش دهد، بهتر است همراه عینک از کلاه آفتابی هم استفاده شود قسمت بالایی محافظت بیشتری در مقابل نور خورشید داشته باشد

ضرورت ورزش‌های قدرتی

ورزشهای قدرتی نه تنها باعث افزایش قدرت بدنی می شوند بلکه سرعت چالاکی و انعطاف بدن را هم افزایش می دهند و همه اینها برای انجام سایر ورزشها مثل دویدن و سایر ورزشهای استقامتی نیز مفید و ضروری هستند. نگرانی از پوکی استخوان باعث می شود که به سراغ مصرف لبنیات برویم اما پیشنهاد موثر این است که در کنار مصرف لبنیات حتما وزنه هم بزنید زیرا این کار تراکم استخوانها را به شکل باورنکردنی زیاد می کند.

افزایش متابولیسم

خیلی از ما فکر می کنیم که ورزش هوازی باعث چربی سوزی زیاد میشود اما در واقع اگر عضلات بدن ما متراکمتر باشند٬ چربی بیشتری می سوزانیم و حتی در زمان خواب و نشستن هم چربی سوزی ما ادامه پیدا می کند.

نکات تغذیه ای قبل از تزریق واکسن کرونا

از مهمترین نکاتی که در زمان واکسیناسیون کرونا مطرح است؛ ناشتا نبودن افراد است. سرگیجه، حالت تهوع و افت فشار به دلیل انتقال استرس، یکی از بارزترین خصوصیات تمام واکسن ها و درمان های تهاجمی است بنابراین برای جلوگیری از بروز این مشکلات در هنگام واکسن زدن ، لازم است صبحانه یا میان وعده ساده ای مصرف شود و شب قبل از واکسیناسیون نیز غذای سبک مانند سوپ حاوی مرغ، سبزی تازه میل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


محمدی- کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی از ورود سامانه جدید بارندگی از اواخر وقت

بیشتر

جم – چند روز پیش خبری از جلسه شورای شهر بیرجند رسانه ای شد که اذهان

بیشتر

سلام مطلب پیام یکی از همشهریان عزیزم را درباره محرومیت استان را خواندم و خواهش

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت