بسته سلامت

نکات قابل تامل در مصرف چای سبز

افراد مبتلا به یا مشکلات قلبی – عروقی نباید این نوع چای را مصرف کنند.زنان باردار و شیرده نباید بیش از یک یا دو فنجان در روز بنوشند، زیرا کافئین می تواند باعث افزایش ضربان قلب شود.با توجه به اثرات کافئین، در مصرف همزمان چای سبز و بعضی از دارو ها باید احتیاط کرد تا تداخل دارویی به وجود نیاید قابلیت چای سبز در جذب سطح بالایی از آلومینیوم بدن را نشان داده است. آلومینیوم می تواند ایجاد بیماری های عصبی کند.

خواص فوق‌العاده مریم‌گلی

جویدن برگ‌های مریم گلی درمان خوشایندی نیست، ولی این کار موثرترین راه برای اثرگذاری ترکیبات آلی این گیاه در بدن شما است. مصرف مریم گلی و خیسانده‌ی برگ‌های آن نیز روش خوبی است. ولی اگر دچار مشکلات التهابی به‌ویژه در مجاری تنفسی یا گواشی خود هستید، می‌توانید با استفاده از چای و دم‌کرده‌ی مریم گلی آن التهاب را ازبین ببرید. ویژگی‌های ضدالتهابی مریم گلی برای آرتروز و نقرس مفید است.

زنجبیل برای مقابله با حالت تهوع

ترکیب فعال موجود در زنجبیل «جینجرول» نام دارد که ماده‌ای مسکن است و خاصیت آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی دارد. نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که مصرف عصاره این ماده بدون دارا بودن عوارض جانبی داروهای ضدالتهابی برای کاهش دردهای مزمن مؤثر است. نتایج پژوهش دیگری نشان می‌دهد که زنجبیل ضداستفراغ است. بنابراین یک گزینه مطمئن برای کنترل حالت تهوع محسوب می‌شود.

مصرف زیاد آبمیوه توصیه نمی شود

در مقایسه با میوه، آب میوه به اندازه کافی حاوی فیبر نیست و دارای مقدار زیادی کالری و قند اضافه است؛ به همین دلیل مصرف آن توصیه نمی شود. از تغذیه کودک با آب میوه ای که می تواند باعث پوسیدگی دندان شود خودداری کنید.مصرف مواد غذایی مقوی می تواند احتمال پوسیدگی دندان را کاهش دهد. سعی کنید مصرف میوه و سبزیجات در برنامه غذایی کودک گنجانده شود. مصرف انواع پنیر، ماست و شیر برای دندان مفید است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت