بسته سلامت

کاهش ابتلا به بیماری کبد با قهوه

محققان دریافته‌اند که نوشیدن هر نوع قهوه ای در مقایسه با عدم نوشیدن آن، با کاهش خطر ابتلا به بیماری کبد و از بین رفتن آن در ارتباط است و این مزیت، با نوشیدن حداکثر سه تا چهار فنجان قهوه در روز حاصل می‌شود. مصرف کنندگان قهوه در مقایسه با دیگران، ۲۱ درصد کاهش خطر ابتلا به بیماری مزمن کبدی، ۲۰ درصد کاهش خطر کبد چرب و ۴۹ درصد کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری‌های کبدی را تجربه می‌کنند.

نوشیدن آب لیمو و حمایت از گوارش

نوشیدن آب لیمو بهترین و ساده‌ترین روش برای حمایت از دستگاه گوارشی است به این صورت که لیمو به اسید معده در هضم پروتئین‌ها و افزایش تولید صفرا در کبد کمک می‌کند و به نوبه خود باعث تسریع هضم چربی‌ها و جلوگیری از اختلالات گوارشی از جمله یبوست می‌شود.آب لیموترش ضد باکتری، ضد التهاب و غنی
از ویتامین (C) و آنتی اکسیدان است که در تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار موثر است.

رابطه ماسک و کاهش اکسیژن خون

فوق تخصص ریه اظهار کرد: استفاده از ماسک هیچ ارتباطی با کاهش اکسیژن خون ندارددکتر شیلان محمدی با تأکید بر استفاده از ماسک در اماکن عمومی و پرازدحام به ویژه هنگام صحبت با دیگران، اظهار کرد: ماسک برای مدت طولانی، مداوم و در مکان‌های خلوت توصیه نمی‌شود ولی در اماکن عمومی به خصوص در مراکز پرازدحام که چندین نفر زیر یک سقف درحال کار و فعالیت هستند در پیشگیری از کرونا بسیار ضروری است.

میوه کپک‌زده قابل خوردن است؟

خطرناک‌ترین کپک‌ها در رده مایکوتوکسین‌ها دسته‌بندی می‌شوند. آن‌ها بیشتر در مواد غذایی، مانند غلات، آجیل، کرفس، آب انگور و سیب، پیدا می‌شوند. جهت حفظ سلامتی خود توصیه می‌شود به‌طور جدی از مصرف این مواد غذایی در صورت کپک‌زدن، خودداری کنید. به‌طور معمول، خوردن میوه کپک زده عوارض جانبی جدی در فرد به همراه نخواهد داشت. ممکن است عوارض ملایمی به دلیل ناراحتی دستگاه گوارش، بروز می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت