بسته سلامت

خوردن شیر موز توصیه نمی شود

یک متخصص تغذیه می‌گوید: من به هیچ عنوان به افراد توصیه نمی‌کنم که از ترکیب شیرموز استفاده کنند، زیرا این ترکیب برای بدن مضر است. حتی اگر می‌خواهید شیر و موز را به صورت جداگانه مصرف کنید، باید این نکته را به یاد داشته باشید که اول شیر را مصرف کرده و پس از ۲۰ دقیقه موز را بخورید. وی افزود: حقیقت این است که ترکیب شیرموز باعث به تاخیر افتادن روند گوارش شده و اختلالات خواب را درپی خواهد داشت.

بیدمشک تقویت دستگاه گوارش

شربت بیدمشک ضمن خوش عطر بودن بسیار پرخاصیت است و می توان با آن یکی از لذیذترین نوشیدنی های اصیل ایرانی را درست کرد. شربت بیدمشک به عنوان یکی از نوشیدنیهای سنتی و محبوب شیراز هم معرفی می شود.بیدمشک دستگاه گوارش را تقویت کرده و اشتها را زیاد می کند. همچنین طب سنتی بیدمشک را درمانی برای اسهال می داند. مصرف عرق این گیاه به افرادی که دارای قند خون بالا هستند نیز توصیه می شود.

فواید سرکه سیب

تامین مقدار مناسب آنزیم برای بدن، افزایش مصرف پتاسیم؛حفاظت از سیستم ایمنی سالم؛ کمک به کنترل وزن؛ افزایش تعادل در بدن؛ کمک به هضم سالم؛ افزایش باکتری‌های خوب روده و بهبود عملکرد ایمنی بدن؛ کمک به دفع سموم از بدن؛ نرم کننده پوست و کمک به حفظ سلامت آن؛ بهبود آکنه در صورت استفاده موضعی. سرکه سیب همچنین می‌تواند به التهاب کمک کرده و به عنوان کمک به کاهش وزن شناخته شده است.

شنبلیله؛ گیاهی موثر در درمان دیابت

این گیاه، مصرف بذر شنبلیله، گلوکز خون ناشتا را هم به صورت حاد و مزمن کاهش داده و در یک مطالعه حیوانی، عصاره خشک بذر شنبلیله با دوز ۱۵ میلی گرم بر کیلوگرم وزن حیوان توانسته است قند خون را کاهش دهد. همچنین مشتقات غنی از فیبر عصاره شنبلیله باعث کاهش گلوکز و کلسترول خون در سگ های دیابتی شده است. در مطالعات بالینی روی انسان دیابتی نیز اثر بخشی این داروی گیاهی در کاهش قند خون مشاهده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


باران رحمت است و همه مردم استان دلخوش از این سخاوت آسمان اند اما غم

بیشتر

مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت