بسته سلامت

ماسک روشن‌کننده پوست‌

با وجود این همه آلودگی در کلان‌شهرها نیاز به یک ماسک پاک‌کننده برای خود داریم. بسیاری، از تونرها برای پاک‌سازی پوست استفاده می‌کنند؛ اما تونرها از مواد شیمیایی تشکیل شده و اثر منفی نیز دارد. حالا اگر شما هم پوست حساسی دارید که سرسیاه یا جوش دارید بهتر است از این ماسک استفاده کنید. یک قاشق چای‌خوری از پودر پوست تخم‌مرغ را با ماست مخلوط کرده هفته‌ای ۲ بار بعد از حمام استفاده کنید.

خواص پاک کننده آبلیمو

آبلیمو به عنوان یک ماده ادرارآور شناخته می شود و می تواند بدن را برای دفع ادرار تحریک کند، از این رو، به دفع سموم، نمک ها، چربی ها و آب اضافه کمک می کند. این خبر خوبی برای کلیه ها است زیرا این شرایط می تواند استرس و فشار روی این اندام ها را کاهش دهد و اطمینان حاصل شود که سطح کمی از مواد سمی در بدن باقی می مانند. آبلیمو دارای یک اثر محافظتی در برابر سنگ های سیستم ادراری است .

دمنوش مشکلات گوارشی تان

رازیانه برای مشکلات معده، گوارش، رحم، تخمدان ها، کلیه ها، افزایش شیر در مادران و افزایش دید چشم کاربرد دارد. مصرف دم نوش رازیانه همراه گل گاوزبان برای تپش قلب و افرادی که بدون علت خاصی دچار سنکوپ و غش می شوند بسیار مفید است. مصرف رازیانه به همراه پرسیاوش و یا انجیر برای تنگی نفس و سرفه مفید خواهد بود، حتی رازیانه برای پاکسازی رحم و مثانه سودمند است.

سیب زمینی جوانه زده مصرف نکنید

سیب زمینی هایی که جوانه زده اند را کنار بگذارید، اگرچه این یک روش بسیار محتاطانه است. گلیکوکالوئیدهای سمی در سراسر سیب زمینی ها وجود دارند، اما بیشترین تمرکز را در چشم ها، پوست و جوانه ها دارند. این کارشناسان همچنین خوردن پوست سیب زمینی تحت هر شرایطی را توصیه نمی کند. اگر سیب زمینی های جوانه زده نرم و چروک باشند، از بین رفته اند، خواص خود را از دست داده اند و باید آنها را دور ریخت.

کدام گروه خونی بیشتر کرونا گرفتند؟

نتایج یک مطالعه آماری در کشور چین نشان می‌دهد که در بین افراد بستری‌شده در سه بیمارستان عمده درگیر با ویروس کرونا در این کشور، بیشترین آمار مبتلایان دارای گروه خونی A بوده و کمترین تعداد را نیز افراد دارای گروه خونی O تشکیل می‌دادند. گفتنی است این مطالعات صرفاً جنبه آماری داشته و تنها روی گروهی از بیماران بستری‌شده در سه بیمارستان مختلف کشور چین انجام‌شده است.

بهترین مواد غذایی که باید برای روزهای قرنطینه بخرید

سبوس برنج، ماکارونی، جو دوسر، گندم سیاه، کینوا و سایر غلات سبوس دار مواد غذایی بسیار عالی هستند. زیرا ماندگاری طولانی، آماده سازی سریع و راحتی دارند علاوه بر این در جذب فیبرها نیز نقش دارند. کراکرهای بدون نمک و نان های سبوس دار مانند نان سنگک و بربری نیز گزینه‌های خوبی به شمار می‌آیند. نان را می‌توان در تکه‌های کوچک برش زد و برای استفاده های بعدی آن را منجمد نمود اگر به طور مناسب آنها را منجمد نمایید خواهید دید که تازگی قابل توجهی حتی پس از روزها انجماد دارند. ریشه‌های نشاسته‌ای مانند سیب‌زمینی مواد غذایی ماندگار و منابع خوبی از کربوهیدرات هستند. البته باید دقت شود که این مواد غذائی باید کاملاً پخته، جوشانده یا بخار پز شوند به منظور تجربه طعم بهتر آنهارا با پوست مصرف کنید.

برای درمان بی خوابی شبانه از این میوه غافل نشوید

کیوی این میوه پرزدار، به دلیل دارا بودن مواد غذایی در رده میوه‌های بسیار مفید قرار دارد. این میوه به دلیل خاصیت کاهندگی که بر سطح تری گلیسیرید دارد، از غلظت خون می‌کاهد و از تنگ شدن عروق و بروز انواع سکته‌ها جلوگیری می‌کند. کیوی با داشتن آنتی‌اکسیدان فراوان خاصیت ضدسرطانی بسیاری دارد و امکان مبتلا شدن به بعضی از سرطان‌ها را کاهش می‌دهد. استرس، اضطراب و کمبود خواب روی عملکرد بدن انسان اثر می‌گذارد. با توجه به شرایط کرونا و تغییر در زمان خواب افراد، این میوه می‌تواند به تنظیم خواب شبانه کمک کند؛ بنابراین توصیه می‌شود به مصرف روزانه کیوی توجه داشته باشید. آنتی اکسیدان و محافظت از بدن در برابر ویروس و عفونت، به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت