بسته سلامت

قابل توجه خانم ها برای واکسن کرونا

خانم ها باید به این نکته توجه کنند که اگر نیاز به انجام ماموگرافی دارند، باید آن را قبل از تزریق واکسن یا حداقل ۶ هفته بعد از واکسیناسیون انجام دهند. همچنین اگر باردار یا شیرده هستند حتما به تیم واکسیناسیون اطلاع دهند.در حال حاضر تزریق واکسن کرونا برای خانم های باردار در کشور، به دلیل محدود بودن اطلاعات توصیه
نمی شود، اما در خصوص خانم های شیرده اینگونه نیست و تزریق واکسن صورت می گیرد.

خواص درمانی سیاه دانه

مواد معدنی و ویتامین های موجود در سیاه دانه در درمان دیابت ، سل، بیماری های قلبی و عروقی، کم خونی و میگرن مفید است.اسیدهای چرب ضروری فراوان موجود در سیاه دانه آن را به نوعی مواد غذایی ضد سرطان تبدیل کرده که در حفظ سلامت پوست و مو نیز مفید است.سیاه دانه آهن و پتاسیم فراوانی دارد و علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن، باعث رفع مسمومیت خونی و یبوست می شود. و برای سینوزیت هم مفید است.

بهترین زمان دوش گرفتن

اگر پوست چربی دارید بر اساس نظر متخصصان پوست شما باید صبح حمام کنید نه اینکه آن را به شب موکول کنید. هنگام خواب چربی پوست تجمع می یابد و دوش گرفتن بلافاصله بعد از بیدار شدن راهی عالی برای پاکسازی چربی و منافذ پوست محسوب می شود. اگر پوست شما خشک و پوسته پوسته است باید حمام کردن خود را به بعد کار موکول کنید زیرا دوش صبحگاهی باعث خشک شدن پوست در طول روز می شود.

فواید سرکه سیب

از خواص سیب بعد از تبدیل شدن آن به سرکه از بین می روند اما پتاسیم، و کلسیم از موادی هستند که طی تخمیر سیب به سرکه در آن باقی می مانند. یکی از فواید دارویی سرکه سیب ضد قارچ و ضد میکروب بودن آن است که در افزایش قدرت ایمنی بدن نقش زیادی دارد. سرکه سیب دارای آنزیم ها، ویتامین ها، پروبیوتیک ها و مواد معدنی است. سرکه سیب آنتی اکسیدان قوی است و در پیشگیری از بیماری های مزمن کاربرد دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – در مجموعه سازمان، بخش های مختلف بسته به نوع کار و اهمیت جایگاه

بیشتر

سلام. آوای عزیز این روزها متاسفانه شاهد ترویج استعمال دخانیات در بین نوجوانان و دختران

بیشتر

بیشترین تصادفات درون شهری استان از آغاز امسال مربوط به بیرجند با ۶۷ درصد بوده

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت