بسته سلامت

بهترین جایگزین نوشابه

بهترین نوشیدنی آب است اما در هنگام صرف غذا پیشنهاد این است که خانواده ها به جای نوشابه های گازدار صنعتی، بیشتر از نوشیدنی های سنتی که در فرهنگ ایرانی رایج است و با ذائقه ایرانی ها سازگاری دارد استفاده کنند. ما نوشیدنی های سالم و مفیدی مثل دوغ، عرقیجات سنتی و شربت داریم که می شود گاهی با کمترین میزان قند و یا حتی بدون استفاده از هیچ شیرین کننده ای، از آن ها استفاده کرد.

کاهش بینایی کودکان در دوران کرونا

محققان گفتند د: به‌نظر می‌رسد ترکیب خانه‌نشینی و تماشای زیاد صفحه نمایش دیجیتال به شدت بر دید کودکان تاثیر گذاشته است. در سال‌های اخیر شواهد نشان می‌دهد گذراندن وقت کمتر در خارج از منزل ممکن است موجب نزدیک‌بینی شود. علاوه بر این، میزان زمان و شدت کار به‌ویژه استفاده از صفحه‌های دیجیتال نیز در کاهش بینایی نقش دارند و نیاز به توجه کارشناسان به این موضوع دارد.

چرا باید روزانه خرما بخوریم

خرما فاقد کلسترول و حاوی چربی بسیار کمی است. این میوه شیرین می تواند به شما در کنترل سطح کلسترول خون کمک کند خرما غنی از پروتئین است و می تواند نیاز شما به این ماده را برطرف کند. خرما جدا از فلوئور که دندان های شما را سالم نگه می دارد، حاوی آهن هم هست و برای کسانی که از کمبود آهن رنج می برند بسیار توصیه می شود. خرما برای هضم غذا بسیار مفید است.

مسواک خطرکرونا را کاهش می‌دهد؟

مسواک زدن بیشتر باید همراه با شستن دست برای محافظت در برابر ویروس کرونا انجام شود، زیرا عوامل ضد میکروبی موجود در خمیر دندان و دهانشویه باعث کاهش باکتری‌های دهان می شود. ارتباط ابتلا به ویروس با مسواک زدن هنوز اثبات نشده است، اما یک مطالعه علائم امیدوارکننده‌ای یافت که دهان شویه می‌تواند به از بین بردن ویروس کرونا کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – در مجموعه سازمان، بخش های مختلف بسته به نوع کار و اهمیت جایگاه

بیشتر

سلام. آوای عزیز این روزها متاسفانه شاهد ترویج استعمال دخانیات در بین نوجوانان و دختران

بیشتر

بیشترین تصادفات درون شهری استان از آغاز امسال مربوط به بیرجند با ۶۷ درصد بوده

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت