بسته سلامت

کافئین و ارتباط آن با قلب و دیابت

کافئین خواب‌آلودگی و استرس را از بین می‌برد مصرف روزانه ۲ تا ۴ فنجان قهوه یا چای سبز خطر ابتلا به سکته‌ی مغزی را ۱۴ تا ۲۰ درصد کاهش می‌دهد. نوشیدنی‌های حاوی کافئین، مانند قهوه و چای، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و دیابت نوع ۲ را کاهش می‌دهند.نوشیدن قهوه به سلامتی کبد، پوست و دستگاه گوارش کمک می‌کند. همچنین در طولانی شدن عمر و جلوگیری از بیماری‌های مختلف مؤثر است.

پشتیبانی از سلامت کبد با برگ کنگر

کنگر فرنگی گیاهی است که ممکن است از سلامت کبد پشتیبانی کند. برخی پژوهش ها نشان داده اند که مکمل برگ کنگر فرنگی می تواند به بازسازی سلول های آسیب دیده کبد کمک کنند. افزون بر این، مطالعات با حضور افراد مبتلا به بیماری کبد چرب غیر الکلی نشان داده اند که این مکمل در مقایسه با دارونما نشانگرهای آسیب کبدی را کاهش می دهد. با این وجود، به پژوهش های بیشتر در این زمینه نیاز است.

عوارض مخرب نوشابه بر بدن

عوارض نوشابه بر هیچ کس پوشیده نیست، از تاثیرات مخرب بر کبد، قلب، دندان، استخوان گرفته تا ابتلا به انواع سرطان‌ها. نوشیدنی‌های گازدار در حال حاضر یکی از محبوبترین نوشیدنی‌ها در بین کودکان و نوجوانان محسوب می‌شوند و این علاقه باعث شده است تا آمار چاقی و اضافه وزن و بروز مشکلاتی در بلوغ و تخریب دندان در بین آن‌ها افزایش چشمگیری داشته باشد. نقش خانواده‌ها در از بین بردن این عادت موثر است.

یوگا تمرین کنید

یوگا فواید بی شماری برای سلامتی دارد. از جمله، خطر بیماری قلبی را کاهش می‌دهد و فشار خون را کاهش می‌دهد.یک مطالعه نشان داد زنانی که به طور منظم یوگا تمرین می‌کنند بیشتر از دیگران از زندگی خود راضی هستند، روحیه بهتری دارند، استرس و اضطراب کمتری دارند.یوگا میزان استروژن را در زنان یائسه افزایش می‌دهد. استروژن ضمن افزایش تولید سروتونین، با اضطراب و تحریک پذیری مقابله می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – در مجموعه سازمان، بخش های مختلف بسته به نوع کار و اهمیت جایگاه

بیشتر

سلام. آوای عزیز این روزها متاسفانه شاهد ترویج استعمال دخانیات در بین نوجوانان و دختران

بیشتر

بیشترین تصادفات درون شهری استان از آغاز امسال مربوط به بیرجند با ۶۷ درصد بوده

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت