بسته سلامت

توت موجب سلامت مغز و ریه می شود

مصرف توت علاوه بر اینکه سبب حفظ سلامت مغز و ریه می‌شود، ملین بوده و مصرف آن در بهار توصیه شده است. توت رطوبت بسیار خوبی را به بدن ومخصوصا مغز می‌رساند. از آنجایی که مغز به رطوبت مناسب و معتدل نیاز دارد، این میزان رطوبت برای مغز بسیار مفید است. اصولا مواد شیرین طبیعی، برای ریه و خشکی صدا و خس خس سینه مفید هستند.‌ همچنین توت ملین بوده و برای رفع یبوست مناسب است.

تأثیر سیر، پیاز و زنجبیل بر کرونا

مصرف منابع امگا۳ مانند ماهی، گردو، تخم کدو، تخم کتان، سبب تقویت سیستم ایمنی است. مصرف سیر، پیاز و زنجبیل نیز به علت خاصیت ضدانعقادی، در کاهش خطر ایجاد لخته خون ناشی از بیماری کرونا مؤثر هستند. با توجه به نیازمندی سیستم ایمنی بدن به پروتئین در طی دوره بیماری برای داشتن عملکرد مناسب، دریافت مقادیر کافی پروتئین در این دوره ضروری است. مصرف لبنیات کم چرب نیز توصیه شده است.

بهترین صبحانه برای بلغمی ها

افراد بلغمی بهتر است تا جای ممکن لبنیات را در وعده صبحانه کاهش دهند. بهترین صبحانه نوشیدنی های گرم با مقداری دارچین است. همچنین حریره بادام و شیر برنج نیز توصیه می شود. انواع شکلات و بخصوص شکلات صبحانه دارای طبع گرم است و برای افراد بلغمی گزینه مناسبی به شما می رود.ارده، شیره خرما و انگور و عسل نیز برای صبحانه این افراد مناسب است. تخم مرغ عسلی، پنیر با گردو نیز گزینه خوبی است.

میوه پرطرفدار برای درمان کم خونی

طالبی گیاهی است بوته‌ای از تیره کدوییان که وزن آن تا چهار کیلوگرم هم می رسد. خوردن طالبی بعد از غذا برای درمان کم‌خونی مفید است. کلسترول بد خون را کاهش می‌دهد و در سلامت قلب نقش کارآمدی دارد. احتمال ایجاد سکته را کاهش می دهد. طالبی، خاصیت ضد انعقاد خون دارد. طالبی و گرمک فشار خون را پایین می آورد.
طالبی اشتهاآور است. طالبی و گرمک برای کسانی که از یبوست رنج می‌برند، مفید است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سربازی – شهرستان فردوس با قدمت چند هزار ساله و جاذبه های طبیعی و ساخته

بیشتر

مهدی آبادی – ماجرای اجاره خانه سال هاست دغدغه شهروندان است و در این چند سال

بیشتر

هر روز تصمیمات غیر مسولانه از این مجلس بیرون می‌رود کاش زودتر دوره ی این

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت