بسته سلامت

استفاده از آب‌لیمو برای رفلکس اسید

گرچه آب‌لیمو بسیار اسیدی است، اما وقتی‌که مقدار کمی از آن با آب مخلوط شود، هنگام هضم می‌تواند اثر قلیایی داشته باشد. این امر می‌تواند به خنثی‌سازی اسید در معده کمک کند.اگر تصمیم دارید این درمان خانگی را امتحان کنید، باید یک قاشق غذاخوری آب‌لیموی تازه را با هشت اونس آب مخلوط کنید. سپس آن را حدود ۲۰ دقیقه قبل از غذا بنوشید تا از بروز علائمی که ممکن است در اثر غذا ایجاد شود جلوگیری کنید.

چگونه از سرکه سیب استفاده کنیم؟

​​​​​​​​سرکه سیب باید قبل از نوشیدن با آب رقیق شود. به دلیل اینکه خیلی اسیدی است و وقتی رقیق نشود می‌تواند منجر به پوسیدگی دندان شود. هم چنین می‌تواند مری را بسوزاند. سعی کنید یک قاشق سوپ‌خوری را قبل از خواب به یک لیوان پرازآب اضافه کنید.اگر طعم آن بیش از حد تلخ است، سعی کنید کمی عسل و یا شیرین‌کننده کم‌کالری به آن اضافه کنید. آن را با روغن مخلوط کنید و از آن بر روی سالاد خود استفاده کنید.

چه زمانی شیر بخوریم بهتر است؟

می‌توانید برای راحت خوردن شیر در طول روز، این میزان را در فواصل مختلف میل کنید. افرادی که دچار دل‌پیچه و نفخ می‌شوند، بهتر است شب‌ها شیر بنوشند.شیر به عنوان میان وعده هم بسیار توصیه شده است حتی می‌توان آن را با غذا و انواع سوپ‌ها مصرف کرد البته به شرطی که زیاد نجوشد تا خواص آن از بین نرود.برای رفع طبع سرد شیر می‌توان آن را با عسل و دارچین مصرف کرد. مصرف شیر قبل از خواب، باعث افزایش آرامش می شود. ‌

نان را روی گاز داغ نکنید

هنگامی که نان را روی گاز داغ می‌کنید، گاز‌های سمی مانند متان تولید می‌شود که این هم به دلیل آن است که مواد نشاسته‌ای در معرض دمای بالا قرار گرفته و اجزای نشاسته‌ای آن از بین رفته و به مواد خطرناکی برای بدن تبدیل می‌شوند که می‌تواند سبب سرطان شود؛ همچنانکه رنگ نان نیز تغییر می‌کند. اینکار همچنین می‌تواند گاز «گوگرد دی اکسید» تولید کندکه بر سیستم گوارش ما اثر می‌گذارد و سبب زخم معده، و سوء هاضمه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – در مجموعه سازمان، بخش های مختلف بسته به نوع کار و اهمیت جایگاه

بیشتر

سلام. آوای عزیز این روزها متاسفانه شاهد ترویج استعمال دخانیات در بین نوجوانان و دختران

بیشتر

بیشترین تصادفات درون شهری استان از آغاز امسال مربوط به بیرجند با ۶۷ درصد بوده

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت