بسته سلامت

مزایای عسل خام برای سلامتی

عسل خام و فرآوری نشده یکی از طبیعی‌ترین مواد خوراکی موجود است عسل شامل ترکیبات فنلی است که آنتی‌اکسیدان‌هایی قوی هستند. معروف است که این ترکیبات برای ارتقای سلامتی و پیشگیری از بیماری‌های مختلف مفید هستند. محققان دریافتند که ترکیبات مختلف موجود در عسل (به ویژه عسل مانوکا) به کاهش التهاب کمک می‌کند و می‌تواند به اندازه‌ بسیاری از داروهای ضد التهابی موثر باشد.

فایده بی نظیر گوجه فرنگی

لیکوپن موجود در گوجه فرنگی می‌تواند احتمال ابتلا به سکته مغزی را تا حد قابل توجهی کاهش دهد. در افرادی که بالاترین میزان “لیکوپن” در خون را دارند، ماده‌ای که توسط “رنگ قرمز موجود در گوجه فرنگی” تأمین می‌شود، خطر سکته مغزی ناشی از لخته شدن خون در ۱۲ سال آینده به طور قابل توجهی کمتر خواهد بود.
این مطالعه نشان می‌دهد که گوجه فرنگی دارای اثرات آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی است.

‌‌‌ماساژ برای گرفتگی گردن

برای کاهش سفتی، درد و التهاب، سعی کنید چند دقیقه گردنتان را ماساژ دهید تا علاوه‌ بر افزایش جریان خون، ماهیچه‌های آن را نیز آرام کنید. برای رفع گرفتگی گردن هم‌چنین می‌توانید از روغن‌هایی برای ماساژ استفاده کنید که برای تسکین درد و التهاب مفید هستند، مانند روغن نعناع که دارای خواص مسکن طبیعی است و درد را تسکین می‌دهد. نعناع حاوی متانول نیز هست که به صورت طبیعی تسکین ماهیچه‌های دردناک کمک می‌کند.

کولر و انتقال ویروس کرونا

در شرایط کرونایی استفاده از کولر گازی اصلا توصیه نمی شود، اما در صورت استفاده، فیلترهای کولرگازی مورد استفاده در فضاهای عمومی، روزانه شست و شو شود. در اماکن عمومی با تجمع زیاد بهتر است کولر با حداکثر سرعت، جهت تامین هوای تازه راه اندازی شود، در اماکن عمومی کولر آبی یک ساعت قبل از شروع ساعت کاری و یک ساعت بعد از اتمام ساعت کار جهت رقیق سازی هوا روشن باشد، چند دریچه یا پنجره برای عبور هوا باز گذاشته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


استاندار گفت: از بانک‌های استان به دلیل تاخیر در پرداخت تسهیلات ازدواج گلایه‌ داریم و

بیشتر

کاری – در سال ۱۴۰۰ ویدئوی حیوان آزاری در شهرستان زیرکوه خراسان جنوبی در فضای مجازی

بیشتر

با سلام شهر بیرجند به عنوان یک مرکز استان شهری توسعه نیافته است. قطعا با

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت