بسته سلامت

برای افراد دچار سوختگی چکار کنیم؟

در هنگام مواجهه با فرد مصدوم مرتبط با حوادث چهارشنبه سوری زیور آلات و کمر بند از اندام سوخته باید خارج شوند.در ۱۵ تا ۲۰ دقیقه اول در صورت امکان اندام سوخته را در آب سرد قرار دهید.قیر گرم و چسبیده را با آب سرد خنک کنید و تلاشی برای پاک کردن و یا کندن آن نکنید.سوختگی شیمیایی مایع را تا رسیدن تیم پزشکی با آب فراوان شسته شده و از خنثی کردن آن با مواد قلیایی و یا اسیدی مانند سرکه خودداری کنید.

تغذیه مناسب خود مراقبتی از کرونا

تغذیه مناسب یکی از اصول مهم درخود مراقبتی به شمار می رود و در کمک به پیشگیری و همچنین در زمان بیماری و نقاهت از اهمیت ویژه ای برخوردار است.افراد باید سعی کنند بدون حذف هیچ کدام از وعده های غذایی، وعده های روزانه را در یک ساعت مشخص میل کنند. استفاده از میوه و سبزی ها به تقویت سیستم ایمنی کمک می کند، خانواده ها سعی کنند مصرف میوه و سبزی را به صورت همه روزه پس از شستشو استفاده کنند.

خواص دارویی زنجبیل

زنجبیل سرشار از ترکیبات فعال زیستی عناصر غذایی گیاهی موجود در برخی غذاها است که برای سلامتی گزینه مفیدی به شمار می آید. از سودمندترین ترکیبات فعال زیستی در زنجبیل می توان به ترکیبات فعال زیستی دارای خواص ضد التهابی اشاره کرد که به کنترل و کاهش خطر گلودرد کمک می کنند، همچنین زنجبیل دارای خواص ضد میکروبی است که می تواند به مبارزه با عفونت های ویروسی و باکتریایی کمک کند.

فعالیت ورزشی برای مبتلایان کرونا

آیا فعالیت ورزشی، در افرادی که درگیری ریوی کرونا دارند، خطرناک است؟مبتلایان به کرونا که با علائم شدید سرفه، تنگی نفس و احتقان شدید ریوی روبرو هستند، باید در دوره نقاهت از فعالیت ورزشی شدید بپرهیزند. در این دوران سلول‌های سیستم ایمنی در حال ترمیم و بازسازی است و بدن باید به راحتی فرصت بازسازی خود را داشته باشد.بهترین شیوه فعالیت ورزشی در دوران نقاهت اجتناب از فعالیت ورزشی شدید است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت