بسته سلامت

ترفندهای خوراندن آهن به بچه!

تا ۲سالگی بچه‌ها‌‌‌‌ باید آهن بخورند علاوه بر مولتی‌ویتامین و ویتامین A و D. قطره آهن را باید بین ۲وعده غذایی بخورند؛ یعنی حداقل نیم‌ساعت قبل و بعد از شیر خوردن (غذاخوردن) نباید قطره آهن بخورند. برای جلوگیری از سیاه شدن دندان‌ها باید قطره عقب زبان ریخته شود و با خوراندن مقداری آب و پاک کردن دندان‌ها با پارچه خیس می‌توان از تغییر رنگ دندان‌‌ها کاست.مواد غذایی و شیرهای غنی شده را با آهن مصرف نکنید.

امید بالای درمان کرونای انگلیسی

متخصص بیماریهای عفونی با بیان اینکه تاکنون در مطالعات تفاوت معناداری در خصوص میزان مرگ و میر کرونای انگلیسی مشاهده نشده، گفت: در حال حاضر امید به درمان و بهبود مبتلایان این نوع از کرونا بیش از ۹۰ درصد است. سیاوش وزیری با بیان اینکه فرم های جهش یافته در عفونت های ویروسی شناخته شده طبیعی است، گفت: وقتی آمار ابتلا به یک نوع ویروس بیشتر می شود و شمار مبتلایان افزایش می‌یابد.

درمان بیماری با چای کیسه ای

چای سبز سرشار از خواص ضد میکروبی و ضد التهابی است و اگر از جوش های سرسیاه رنج
می برید، می توانید دو کیسه از آن را با آب گرم و عسل مخلوط کنید تا یک ماسک صورت طبیعی درست کنید، آن را به مدت ۲۰ دقیقه روی صورت خود بگذارید تا قرمزی و حساسیت آن پرطرف شود.یکی از راه های آسان برای از بین بردن دندان درد، استفاده موضعی از چای نعناع است، زیرا دارای اثرات ضد باکتری و بی حسی است.

واکسن مناسب برای بیماران دیابتی

فوق تخصص بیماری‌های غدد و متابولیسم گفت: مبتلایان به دیابت نوع یک و دو علاوه بر کنترل دقیق قند خون باید برخی واکسن‌ها را نیز دریافت کنند. پوپک اسدی، گفت: مبتلایان به دیابت نوع ۱ و ۲ بیشتر از سایرین در معرض خطر عوارض ناشی از بیماری‌های عفونی قرار دارند. در دیابت نوع ۱ که اختلال در سیستم ایمنی است یا هر دو نوع دیابت در صورتی که قند‌ها کنترل نشوند، عارضه و مرگ و میر بیشتر خواهد بود.

باغ و عمارت معصومیه بیرجند

یکی از زیباترین باغ عمارت های بیرجند که با معماری خاص خود توجه همگان را به خود جلب کرده باغ و عمارت معصومیه می باشد. این باغ عمارت در ۳ کیلومتری غرب شهر بیرجند واقع گردیده و کار احداث آن در دوره پهلوی انجام شده است. مهم ترین شاخصه موجود در عمارت معصومیه بیرجند که آنرا خاص می کند معماری بکار رفته در ساخت بنای اصلی عمارت می باشد. بازتاب نمای اصلی عمارت در درون استخر بزرگ هشت ضلعی روبروی بنا باعث شده تا جلوه ای خاص به این مکان بخشیده شود. این نمای زیبا بسیاری از گردشگران را یاد عمارت چهلستون اصفهان می اندازد و تداعی کننده خاطرات خوش سفر به دیار نصف جهان می باشد. در باغ معصومیه بیرجند مانند دیگر عمارت های تاریخی امکان ورود به ساختمان از هر سمت بنا میسر است و تمامی فضاها و اتاق های آن به یکدیگر راه دارند

ناهار چی داری
کوفته شکم پر: سیب زمینی ها را آب پز کنید.پیاز را رنده کرده و کمی آبش را بگیرید.مواد کوفته (قارچ و گوجه و گوشت) را در ظرفی ریخته و به قدر کافی روز دهید تا چسبنده شود.پوست سیب زمینی های آب پز شده را کنده و آنها را له کنید.سپس در ماهی‌تابه ریخته و کره را به آن اضافه کنید. شیر را کم کم ریخته و هم بزنید تا کاملا با سیب زمین و کره مخلوط شود.با توجه به قوام مورد نظرتان برای پوره میزان شیر را کم و زیاد کنید.نمک و پنیر را اضافه کرده و هم بزنید.پوره آماده را کنار بگذارید تا سرد شود.قارچ‌ ها را نگینی خرد کرده و در کمی روغن تفت دهید.نمک و در صورت تمایل ادویه اضافه کنید.مواد کوفته را به ۶ یا ۸ قسمت مساوی تقسیم کنید.هر کدام را گرد کرده و با کمی فاصله در ظرف نشکن چرب شده یا در سینی فر چرب شده بچینید تا زمانی که طلایی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت