بسته سلامت

ویژگی های ویروس جهش یافته

معاون ستاد مقابله با کرونا گفت: علائم این ویروس جهش یافته شبیه نوع قبلی است ولی با این تفاوت که میزان سرایت آن بیشتر و در طیف سنی پایین‌تر و زیر ۳۵ سال، بیماری شدیدتری ایجاد می‌کند.درمان در این نوع جدید تفاوتی با نوع اول ندارد. بیشترین نگرانی در مورد این ویروس، ابتلاء جوانان است که با ویروس قبلی بیماری خفیف‌تری داشتند اما پیش‌بینی می‌شود با ویروس جدید بیماری شدیدتری داشته باشند.

چه موقع دیگر ماسک استفاده نکنیم؟

ناشناخته‌ها درباره بیماری کرونا بسیار زیاد است، بنابراین ما باید همه دستورالعمل‌های بهداشتی را انجام دهیم و بدانیم که واکسن یک راه حل بسیار موثر در کنار استفاده از ماسک و رعایت دیگر شیوه نامه‌های بهداشتی است.اگر به مرور زمان داده‌های اپیدمیولوژیک نشان دهد که بیماری به مرحله کنترل رسیده، تحت شرایطی ممکن است ما از ماسک زدن و رعایت فاصله گذاری اجتماعی خارج شویم.

استقبال از مرگ با مسافرت در نوروز

مردانی عضو کمیته علمی کشوری کرونا گفت: کرونای انگلیسی و قبلی در کشور پخش شده است و مردم برای مبتلا نشدن به بیماری کرونای جهش یافته انگلیسی از تردد و مسافرت های غیر ضروری در تعطیلات عید نوروز و حتی سایر روزهای تعطیل پرهیز کنند.متاسفانه افراد با مسافرت عید خود را به عزا تبدیل خواهند کرد. مردم باید نوروز امسال از انجام سفرهای غیر ضروری به مناطق مختلف کشور اجتناب کنند.

نقش خرما در کنترل دیابت

مصرف خرما به کنترل سطح قند و چربی‌های در گردش خون بیماران دیابتی کمک می‌کند.این نتیجه جالب است زیرا خرما کربوهیدرات و قندهای طبیعی زیادی دارد. مواد غذایی شیرین می‌توانند باعث افزایش سریع قند خون شوند که این برای افراد مبتلا به دیابت خطرناک است. چه مصرف خرما همراه با وعده‌های غذایی و چه به تنهایی میزان قند خون را به طور ناگهانی افزایش نمی‌دهند. و برای دیابتی ها مناسب است.

ناهار چی داری؟
استانبولی یا دمی گوجه: یکی از ساده ترین غذاهای خوشمزه است که با مواد دم دستی ساده هم تهیه می شود. یکی از خوبی‌های این غذا این است که همه مراحل آن در یک قابلمه انجام می‌شود و نیازی به کثیف کردن ظرف‌های مختلف نیست. بعد از این که پیاز، گوجه، رب و سیب زمینی را تفت دادید برنج و آب را در همان قابلمه میریزید و میگذارید تا دم بکشد. به همین سادگی! معمولاً استانبولی پلو با سالاد شیرازی یا ماست سرو می شود. برای تهیه استانبولی یا دمی گوجه مجلسی می توانید سیب زمینی را نگینی خرد کنید و به سس گوجه اضافه کنید و حدود ۵ دقیقه دیگر تفت بدهید. وقتی آب پلو بخار شد، شعله را کم کنید و در قابلمه را ببندید و بگذارید دم بکشد. بعد از دم کشیدن پلو استانبولی را در دیس مورد نظر بکشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – در مجموعه سازمان، بخش های مختلف بسته به نوع کار و اهمیت جایگاه

بیشتر

سلام. آوای عزیز این روزها متاسفانه شاهد ترویج استعمال دخانیات در بین نوجوانان و دختران

بیشتر

بیشترین تصادفات درون شهری استان از آغاز امسال مربوط به بیرجند با ۶۷ درصد بوده

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت