بسته سلامت

خطر واکسن‌های تقلبی کرونا در بازار

نایب رئیس انجمن داروسازان گفت:باید توجه کرد که برای نگهداری بلند مدت واکسن کرونا هم مانند سایر واکسن‌ها به فریزر منفی ۱۸ درجه نیاز استحتی اگر مدت کوتاهی از یخچال یا فریزر خارج شود، واکسن کارایی‌اش را از دست می‌دهد. تاکنون دیده شده جاهایی که در خارج از کشور فرآورده‌ای را با عنوان واکسن کرونای فایزر خرید و فروش کرده بودند، همه تقلبی بودند. ا اگر هم واکسن واقعی باشد،امکان نگهداری آن وجودندارد.

اجتناب از ترددهای غیر ضروری

معاون کل وزارت بهداشت گفت: افراد جوان‌تر بیشتر به این نوع ویروس جهش یافته مبتلا می‌شوند و امروزه تنها ابزار در دست مردم برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.مردم باید از انجام سفر و ترددهای غیرضروری در سطح شهر اجتناب کنند، مردم باید برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونای انگلیسی در هنگام خروج از خانه تا زمان برگشتن به منزل از ماسک استفاده کنند

راهکار برای رفع یبوست کودکان

از آنجا که مصرف زیاد شیر منجر به یبوست در کودکان می شود، بهتر است علاوه بر شیر مایعات دیگری نیز به آن ها داده شود تا آب کافی برای آن ها فراهم شود، کما اینکه استفاده از شیر پرچرب شیر باید محدود باشد.اگر کودک بیش از شش ماه دارد و دچار یبوست است می توانید مقداری آب میوه یا آب به او بدهید؛ برای کودکان بالای شش ماه امکان افزودن آب میوه های تازه مانند سیب، توت، گلابی و پرتقال وجود دارد.

زیتون به کاهش التهاب کمک می کند

از آنجایی که زیتون به کاهش استرس اکسیداتیو ناشی از التهاب کمک می‌کند، می‌تواند از بافت‌های اندام‌های حیاتی در برابر آسیب‌های مضر و غیرقابل برگشت محافظت کند. یکی دیگر از مزایای زیتون این است که این میوه حاوی ویتامین E، یعنی آنتی‌اکسیدان مرتبط با ادراک بهتر است و مصرف آن موجب کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های شناختی می‌شود. افراد رژیم با خطر کمتر ابتلا به بیماری آلزایمر مرتبط هستند.

آنتی‌اکسیدان‌هایی که در بسیاری از سبزیجات و میوه‌ها وجود دارند، اگر همراه با یک منبع چربی رژیمی مانند زیتون مصرف شوند، بهتر جذب می‌شوند. اضافه کردن یک قاشق غذاخوری روغن زیتون به سالاد و یا تفت دادن خیلی سبک و مختصر سبزیجات سبز در آن، می‌تواند به دریافت بیشتر کاروتنوئیدها، که برای سلامت چشم و کاهش طول مدت بیماری مفید هستند، کمک کند.با مصرف روغن زیتون فوق بکر هنگام پخت و پز می‌توانید با تغذیه سالم، احساس سیری خوشایندی نیز داشته باشید.

ناهار چی داری؟

طرز آماده سازی سوپ بلدرچین متناسب با روزهای کرونایی :ابتدا بلدرچین ها را به صورت درسته بشویید داخل شکم آن را خالی کنید و بشویید. پیاز را به صورت نگینی خرد کنید و داخل قابلمه ای با مقداری روغن تفت بدهید. زمانی که پیازها سبک شدند بلدرچین ها را به آن اضافه کنید و مقداری تفت بدهید. نمک و فلفل سیاه و زردچوبه را به آن اضافه کنید. داخل قابلمه آب بریزید. زمانی که آب جوش آمد شعله را کم کنید و اجازه بدهید به آرامی بپزند. کف روی آب بلدرچین ها را بگیرید. زمانی که نیم پز شد هویج را نگینی خرد کنید و به بلدرچین ها اضافه کنید. ساقه ی کرفس را هم نگینی خرد کنید و به سوپ اضافه کنید. میزان سبزی این سوپ به سلیقه ی شما بستگی دارد. اگر از رب می خواهید استفاده کنید از سبزی کمتری استفاده کنید.

زمانی که بلدرچین ها پختند آن را از سوپ خارج کنید و گوشت های آن را جدا کنید. و داخل قابلمه بریزید. اکنون سیب زمینی را نگینی خرد کنید و به سوپ تان اضافه کنید. سبزی های خرد شده را هم اضافه کنید. حدود ۵-۱۰ دقیقه ی پایانی ورمیشل اضافه کنید. نمک آن را بچشید اگر لازم بود به آن نمک بزنید. چاشنی این سوپ لیموترش است. می توانید آن را با لیموی تازه میل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت