بسته سلامت

مایعات بدون کافئین در شرایط کرونا

در شرایط کرونا دریافت زیاد مایعات بدون کافئین توصیه می‌شود. چرا که مایعاتی همچون چای، قهوه و نوشابه‌های مشکی که کافئین دارند موجب دفع آب از طریق ادرار با سرعت بالایی می‌شوند. اما آب باید در بدن باقی بماند تا سیستم ایمنی بدن، عملکرد بهتری داشته باشد. بهتر است گیاهان ضد التهابی شامل سیر، زنجبیل، زردچوبه و فلفل و سبزیجات از قبیل کدو حلوایی و کلم قرمز ، را در برنامه غذایی خود داشته باشیم.

جنس ماسک مهم تر است یا اندازه

محققان با مطالعه اثربخشی انواع ماسک های صورت دریافتند که برای ایجاد بهترین محافظت در برابر کووید۱۹، متناسب بودن ماسک با اندازه صورت به اندازه جنس ماسک یا حتی بیشتر از آن، مهم است. تیمی از محققان، کارآمدی انواع مختلف ماسک صورت را موردمطالعه قرار دادند و دریافتند به منظور حفاظت بهتر در مقابل کووید ۱۹، اندازه ماسک مطابق با صورت به اندازه جنس ماسک یا حتی اهمیتش از آن بیشتر است.

درمان گیاهی برای کابوس شبانه

برای درمان کابوس شبانه ماساژ کف پا مفید است سنگینی از مغز برطرف شود. افراد با مزاج گرم و تر باید در کنار غذا های سنگین مانند آبگوشت مصلح آن مانند آبغوره و آب لیمو، عرق کاسنی و شاه تره، آب انار و زرشک و سرکه را مصرف کنند.افراد با مزاج سرد و تر و غلبه بلغم که دچار کابوس هستند و اضافه وزن پیدا کرده اند باید برای رفع آن رژیم بگیرند و از خوردن سردیجات پرهیز کرده و تا حدی گرمی جات مصرف کنند.

هضم موثر غذا با بادام

فواید بادام بر کسی پوشیده نیست. بادام یکی از مغزهای سرشار از انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی است. خوردن یک مشت بادام خیس خورده یکی از سنت‌های قدیمی در بسیاری از کشورها مانند هند است. آنچه شاید برایتان جالب یا کمی عجیب باشد این است که بادام خیس خورده خواص ویژه‌ای دارد که می‌تواند به بهبود مشکلات بسیار رایج مانند مشکلات هضم غذا یا فشارخون بالا کمک کند و بهتر است روزانه مصرف شود.

آشپزی و خانه داری
خوراک گل کلم با پنیر پیتزا: گل کلم ۱ عدد، تخم مرغ ۲ عدد، شیر به مقدار لازم، نمک و فلفل و پنیر پیتزا به مقدار لازم. طرز تهیه: گل کلم‌ها را بشویید و خرد کنید. سپس آن‌ها را بدون روغن داخل تابه‌ی تخت ریخته و درب آن را بگذارید. اجازه دهید گل کلم کمی نرم شود. کمی روغن یا کره اضافه کرده و دوباره کمی گل کلم را تفت دهید. تخم مرغ‌ها را داخل ظرف یا کاسه با کمی شیر هم بزنید و روی گل کلم‌ها بریزید. سپس کمی نمک و فلفل روی آن بپاشید. مجددا درب ظرف را بگذارید و بعد که کمی تخم مرغ‌ها خودش را گرفت کمی پنیر پیتزا به آن اضافه کنید. دوباره درب ظرف را بگذارید و بعد از آن که پنیر‌ها آب شد می‌توانید آن را سرو کنید. در کنار ظرف سرو خوراک گل کلم می‌توانید از گوجه فرنگی وخیار شور و سبزی یا سس مخصوص استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


غلامی – رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی از شناسایی و دستگیری ۳۲ سارق با اجرای

بیشتر

بصیرت – مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی از ابلاغ مصوبه وزیر نیرو در

بیشتر

اویس – مسئول سازمان بسیج رسانه خراسان‌جنوبی گفت: آیین اختتامیه رویداد جام رسانه‌ای امید کشور

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت