بسته سلامت

صبحانه نخوردن باعث چاقی می شود

برخلاف باور بسیاری نخوردن صبحانه باعث چاقی در تمامی گروه های سنی می شود. علت هم در واقع می تواند این باشد که فرد در ساعات میانی روز به خوردن تنقلات گرایش پیدا می کند. تحقیقات نشان داده که حتی اگر صبحانه نخورید و از پرخوری میانه روز جلوگیری کنید به خاطر اینکه در ساعت طبیعی بدنتان اختلال ایجاد می شود دچار چاقی خواهید شد.نخوردن صبحانه با اختلالات خلقی در میان بزرگسالان در ارتباط است.

رابطه خواب کم و خطرزوال عقل

مدت زمان «خیلی کوتاه» خواب در شب که پنج ساعت یا کمتر تعریف می شود، در مقایسه با مدت زمان «توصیه شده» هفت تا هشت ساعت خواب شبانه، خطر زوال عقل را ۲ برابر افزایش می دهد. خواب کم «زمینه» را برای ابتلا به انواع زوال عقل مانند آلزایمر فراهم می کند. دلیل آن مشخص نیست اما این احتمال وجود دارد که کمبود استراحت مناسب مانع پاکسازی سموم از مغز شود که این موضوع باعث کاهش مداوم عملکرد مغز می شود.محققان می گویند: این مطالعه نیاز فوری به شناسایی توصیه های خاص برای بهبود خواب در افراد مسن را برجسته می کند. سرویس سلامت همگانی انگلیس اعلام می کند که بیشتر بزرگسالان هر شب به ۶ تا ۹ ساعت خواب نیاز دارند، این در حالی است که بنیاد خواب آمریکا هفت تا هشت ساعت خواب را در شب برای افراد ۶۵ سال به بالا توصیه می کند.

فلفل بهترین داروی مسکن قلب

برای سلامتی و تسکین دردهای قلبی علاوه بر تغییر در سبک زندگی و استفاده از دارو، نسخه ای خانگی و گیاهی وجود دارد. برای کاهش بیماریهای قلبی و عروقی است، این مکمل غذایی بسیار موثر است ممکن است با فواید زیاد فلفل قرمز آشنایی داشته باشید اما فلفل قرمز فایده مهم دیگری دارد که شما را شگفت زده خواهد کرد، شما با مصرف کمی فلفل به راحتی می توانید از وقوع سکته های قلبی جلوگیری کنید.

سالی دو بار فشار خون خود را چک کنید

یک متخصص قلب و عروق گفت: کودکان و افراد بالغ باید حداقل سالی دوبار فشار خون خود را چک کنند. در برخی مواقع فشار خون به دلیل مشاهده پزشک و استرس فشار گیری بالا می رود به همین دلیل نیاز است اگر فردی فشار خون بالا داشت چند جلسه چک شود. اگر فشار خون بالا باشد فرد باید دارو مصرف کند. هرچه فشار کمتر باشد بهتر است به شرطی که علامت داشته باشد ولی فشار خون بالا تحت هر شرایطی نیاز به مصرف دارو دارد.

درمان میگرن با نوشیدنی مفید

آبلیمو علاوه بر اینکه حاوی مقدار زیادی ویتامین C است، خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارد و ترکیب آن با عسل برای درمان میگرن موثر خواهد بود. در معالجه میگرن می‌توان به یک نوشیدنی نعناع اعتماد کرد، زیرا این نوشیدنی حاوی درصد بالایی از منتول است که به آرامش اعصاب و عضلات معده کمک می‌کند.چای زنجبیل به شل شدن رگ‌های خونی کمک می‌کند و جریان خون اکسیژنه به مغز را بهبود می‌بخشد..

خبر خوش، شیر مادران مبتلا به کرونا، ویروس را خنثی می‌کند
نتایج بررسی‌ها نشان ‌می‌دهد، شیر مادر مبتلا به کرونا نه تنها ویروس را به نوزاد منتقل نمی‌کند بلکه با تولید آنتی‌بادی قادر به «خنثی سازی» ویروس است.به گفته یک تیم تحقیقاتی ، زنان شیرده پس از ابتلا به کرونا، نه تنها از طریق شیردهی ویروس را به نوزادان خود منتقل نمی‌کنند، بلکه آنتی بادی‌هایی تولید می‌کنند که قادر به «خنثی سازی» ویروس هستند.پژوهشگران نمونه یر مادرانی که مبتلا به کرونا تخیص داده شده بودند را بررسی کردند و درنهایت دریافتند، هیچ یک از نمونه‌های شیر حاوی ویروس نیست، اما تقریباً دو سوم حاوی دو آنتی بادی بودند که مخصوص بیماری کووید ۱۹ هستند.نتایج این مطالعه حاکی از آن است، شیردهی حتی اگر مادران به این بیماری آلوده باشند برای کودکان بی خطر و حتی مفید است.

ناقلان بدون علامت چالش بزرگ اپیدمی
یک متخصص عفونی ناقلان بدون علامت را چالش بزرگ اپیدمی عنوان کرد و ادامه داد: ناقلان بدون علامت بسیار راحت می‌توانند بیماری را به سایر بیماران بستری شده در بیمارستان‌ها و همچنین سایر افراد جامعه منتقل کنند، به همین خاطر آگاهی متخصصان مختلف کشور نسبت به علائم و یافته‌های جدید کرونا با هدف شناسایی سریع‌تر بیماران اهمیت بالایی دارد، همچنین جداسازی این بیماران در بیمارستان‌ها با هدف کاهش میزان ابتلای ثانویه باید در اولویت باشد. دکتر فاطمی مهم‌ترین چالش اپیدمی کرونا در بخش درمانی را کمبود نیروی انسانی دانست و گفت: یکسال است که کادر درمان با این ویروس مرگبار مواجه بوده و طی این مدت تعداد زیادی از پرسنل بیمارستانی مبتلا و متاسفانه جمعی از آنان نیز جان خود را از دست دادند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


معاون امور معادن و فرآوری مواد وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ظرفیت‌های معدنی نباید

بیشتر

آدینه – پنجشنبه هفته ی گذشته افتتاحیه اولین گفتاورد ملی نخبگان پهنه خراسان و سمنان

بیشتر

سربازی – شهرستان فردوس با قدمت چند هزار ساله و جاذبه های طبیعی و ساخته

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت