بسته سلامت

غذاهای ناسالم خوشمزه ترن!

غذاهای ناسالم خوشمزه تر هستند زیرا شکر بیشتری در آن ها به کار رفته است. رنگ های افزودنی هم طعم خوبی دارند. شکر کریستالهای بسیار ریزی دارد که طعم مطبوعی به غذا می دهد. کالری این غذاها بالا است اما سطح ویتامین، مواد معدنی و فیبر در آن ها پایین می باشد.و مقوی نیستند. مواد غذایی سرخ شده هم از مواد غذایی بدون مزه، بدون نمک و بدون روغن طعم بهتری دارند و ما به آن ها تمایل بیشتری نشان می دهیم.

فصل آینده آنفولانزا را جدی بگیرید

محققان هشدار می‌دهند که ویروس آنفولانزا و برخی بیماری‌های ویروسی تنفسی دیگر انتظار انسان‌ها را می کشند و ممکن است مشکلات زیادی برای شهروندان ایجاد کنند. با توجه به فاصله گذاری اجتماعی و رعایت مرتب بهداشت، در کوتاه مدت میزان ابتلاء به آنفولانزا کاهش یافته و مرگ و میر ناشی از آن و بیماران بستری شدن در بیمارستان به این علت کاهش می‌یابد.ممکن است با جهش مجدد ویروس آنفولانزا ‌مواجه شویم.

مراقب این ناقلان خاموش کرونا باشید

کودکان ناقلان خاموش کرونا هستند و ممکن است علامت بروز این بیماری در آنان ظاهر نشود. به همین دلیل همه گروه‌های سنی باید فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را در برخورد با کودکان رعایت کنند. گاهی علامت کرونا با سرمایه خوردگی یا آنفلوآنزا مشابه هم است که تشخیص آنها ساده نیست بیماران داروها را بطور منظم مصرف کرده و خوردن مایعات ولرم، آب هویج، سیب، ضروری است.

چشم راهی برای انتقال کرونا!

یکی از راه های انتقال ویروس کرونا به بدن ما از طریق چشم ها است. این ویروس پس از عطسه، سرفه و صحبت کردن فرد بیمار به شکل ذرات شناور در هوا وارد چشم ها می شود. همچنین ممکن است از طریق تماس دست آلوده و کثیف با چشم ها به بدنمان وارد شده و ما را مبتلا کند. بنابراین باید از هرگونه تماس دست آلوده با دهان، بینی، چشم و اطراف آن خودداری کنیم و قبل از تماس دست هایمان را بشوییم.

راه های برای درمان میگرن

آب ولرم به بهبود جریان خون غنی از اکسیژن به تمام اندام‌های حیاتی بدن کمک می‌کند و این همان چیزی است که بیماران میگرنی به دلیل کمبود خون‌رسانی به مغز، به آن نیاز دارند. آبلیمو علاوه بر اینکه حاوی مقدار زیادی ویتامین C است، خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارد و ترکیب آن با عسل برای درمان میگرن موثر خواهد بود.در معالجه میگرن همچنین می‌توان به یک نوشیدنی نعناع اعتماد کرد.

روشی ساده تر و آسان تر برای تشخیص کرونا
محققان آزمایش بزاق جدیدی برای کووید-۱۹، ابداع کرده اند که ساده تر و آسان تر از سواب بینی است و می تواند در خانه انجام شود. این آزمایش که در دو مرحله انجام می شود می تواند در کمتر از دو ساعت تشخیص دهد که فرد به ویروس کرونا آلوده شده است یا خیر. محققان در انگلیس که این آزمایش را ابداع کرده اند، می گویند طرحی اثبات مفهومی آزمایش ابداعی آنها به راحتی قابل اندازه گیری است و استفاده از آن نسبت به سیستم فعلی سواب، آسان تر است.آنها می گویند: حساسیت این فرآیند تقریباً شبیه آزمایش های PCR از سواب های بینی است که «استاندارد» محسوب می شود. به گفته این محققان، نتایج اولیه این آزمایش ظرف دو ساعت مشخص می شود. مشخص شدن رنگ خاصی نشانه نتیجه مثبت است.

چند دوز واکسن باید بزنیم؟
مقامات بهداشت و درمان فرانسه توصیه کرده اند: افرادی که پیش از این بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده اند تنها باید یک دوز از واکسن کروناویروس را دریافت کنند.آنها تاکید دارند افرادی که از بیماری کووید-۱۹ بهبود پیدا کرده اند در برابر بیماری مصون هستند و باید سه تا شش ماه بعد واکسن تزریق کنند.فرانسه اولین کشوری است که این توصیه را داشته است.کارشناسان فرانسوی اعلام کردند: یک دوز از واکسن در افرادی که پیش از این به کروناویروس آلوده شده اند نقش تقویت کننده را بازی می کند.این توصیه در حالی مطرح شده است که دولت های سراسر جهان برای واکسیناسیون جمعیت خود و به سرعت برای بازگرداندن زندگی به شرایط عادی تلاش می کنند.هم اکنون سه واکسن اصلی کروناویروس در جهان مورد استفاده قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر- عصر شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه خبری تلخ، مردم ایران و جهان را در

بیشتر

خبر شهادت آیت الله رئیسی همه ما را شوکه کرد.رئیس جمهوری که الحق مردمی بود

بیشتر

در پی حادثه برای بالگرد حامل رئیس جمهور، آیت الله رئیسی به شهادت رسید.بالگرد حامل

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت