بسته سلامت

اصلی‌ترین دلیل آبسه دندان

اگر دندان‌های خود را به درستی پاکیزه نکنید، باکتری‌های موجود در پلاک‌ها اقدام به تولید اسید می‌کنند که می‌تواند به مینای دندان آسیب وارد کند. این امر می‌تواند به پوسیدگی دندان، بیماری لثه، و آبسه منجر شود. اصلی‌ترین دلیل آبسه دندان رعایت نکردن بهداشت دهان، مصرف بیش از اندازه شکر و نشاسته، آسیب دیدگی دندان، و ضعیف بودن سیستم ایمنی بدن است. حداقل یک بار مسواک زدن در روز لازم است.

خواص درمانی سیاه دانه

مواد معدنی و ویتامین‌های موجود در سیاه دانه در درمان دیابت، سل، بیماری‌های قلبی و عروقی، کم خونی و میگرن مفید است.اسید‌های چرب ضروری فراوان موجود در سیاه دانه آن را به نوعی مواد غذایی ضد سرطان تبدیل کرده که در حفظ سلامت پوست و مو نیز مفید است.سیاه دانه آهن و پتاسیم فراوانی دارد و علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن، باعث رفع مسمومیت خونی و یبوست می‌شود.سیاه دانه برای گوارش هم مفید است.

یوگا استرس را کاهش می‌دهد

یوگا با استفاده از تکنیک‌های مختلف تنفس، مانند مراقبه، استرس را کاهش می‌دهد. گرفتن نفس‌های آرام و طولانی‌تر از طریق بینی، بر روی سیستم عصبی تأثیر می‌گذارد و به بدن می‌گوید که آرام شود. نفس ابزاری فیزیکی و ملموس است که می‌توان با استفاده از آن واکنش عاطفی خود را تغییر داد.برخی از انواع یوگا شامل مراقبه هستند. تمرکز یوگا بر روی اتصال ذهن و بدن به شما امکان می‌دهد برخی از عوامل استرس زا را جدا کنید

موثر بودن رژیم غذایی در کنترل دیابت

نور خورشید منجر به تامین اسید نیتریک می شود؛ ماده مغذی که سوخت و ساز بدن را تنظیم کرده و مانع پرخوری می شود. قرار گرفتن در معرض نور خورشید منجر به جلوگیری از افزایش وزن و دفع دیابت می شود.خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سرطان محققان اعلام کرده اند مردانی که دچار کمبود ویتامین دی ناشی از عدم دریافت نور خورشید هستند، دو برابر بیش از سایرین در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی قرار دارند.

از شر جوش‌های سرسیاه خلاص شویم؟

در مواجهه با جوش‌های سرسیاه، حداکثر کاری که می‌توانید انجام دهید این است که صورت خود را روی ظرف آب بسیار داغ بگیرید و یک حوله روی سرتان بیاندازید تا بخار آب کاملاً با منافذ پوست تماس پیدا کند. و در پی این حمام بخار، منافذ پوست گشاد می‌شوند و درنتیجه این امکان را خواهید داشت که جوش‌ها را به راحتی تخلیه و پاک‌سازی کنید. سپس می‌توانید از پاک‌کننده جوش سرسیاه استفاده کنید که معمولاً در داروخانه‌ها موجود است.

کرونا زنگ خطر چاقی در کودکان را بصدا درآورد

کارشناسان به خانواده‌ها توصیه می‌کنند بجای سرزنش خود بخاطر چاقی در کودکان، بدنبال فرصت‌هایی باشند که با استفاده از آن می توانند رفتارهای سالم و انتخاب های صحیحی را در معرض فرزندان خویش قرار دهند.
حتی اگر در بطن یک بیماری همه‌گیر هم نباشیم باز هم اضافه وزن اطفال تنش های فراوانی برای خود کودک و والدین وی به همراه دارد. مساله حائز اهمیت خودپنداری و تصوری است که هر فردی نسبت به درصد چربی های بدن خود دارد. بسیاری از مردم این لحظه را در یاد دارند که پزشک برای نخستین بار اضافه وزن دختر یا پسرش را یک مشکل خواند و آن کودک را از معصومیت و شادی کودکانه خارج کرد. همه گیری کرونا، نگرانی ها را در مورد افزایش وزن کودکان تشدید کرده است؛ لازم است کودکان ورزش روزانه را با رژیم غذایی جدی بگیرند.

جدی گرفتن خطر شیوع کرونا در خانه، امری فراموش شده!
ممکن است اعضای مختلف خانواده در روز‌هایی که زندگی جریان عادی داشت، از موبایل یکدیگر استفاده می‌کردند یا لوازم آرایش خود را به یکدیگر قرض می‌دادند! شاید هم از شانه دیگران در بعضی از مواقع استفاده می‌کردیم. بعضی‌ها عادت داشتند که در یک بشقاب غذایشان را میل کنند.در زمان شیوع کرونا، لازم است از انجام همه کار‌هایی که گفته شد، خودداری کنیم. ممکن است فکر کنیم که افراد خانواده، همگی سالم هستند و مشکلی وجود ندارد. اما بسیاری از افراد ویروس کرونا را در بدن خود بدون علائم خاصی حمل می‌کنند و آن را به دیگران انتقال می‌دهند؛ بنابراین این موضوع را جدی بگیرید.در زمستان رطوبت هوای خانه به شدت کم می‌شود و همین موضوع امکان رشد بیشتر ویروس‌ها می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند در گزارشی که در شورای گفتگوی بخش

بیشتر

اصغری- حامد اکبرپور جانشین ستاد دیه استان اعلام نمود این مادر که بابت بدهی مالی

بیشتر

کاری- معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به دو اقدامات تحولی ویژه

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت