بسته سلامت

خیار درد مفاصل را برطرف می کند

اگر از دردهای مفصلی و عضلانی رنج می برید، مطمئن شوید رژیم غذایی شما حاوی مقدار زیادی خیار و سایر میوه های سبز است یا خیر زیرا خیار نه تنها برای سلامت پوست مفید است بلکه باعث تقویت استخوان ها و عضلات نیز می شود. خیار به عنوان یک ماده درمانی خوب در مواردی که درد به سراغ شما می آید، عمل می کند. بسیاری از مردم معتقدند خیار یک داروی طبیعی برای تسکین درد مزمن و علائم مرتبط با آرتروز است.

چای می تواند یبوست آور باشد؟

شیرینی‌ها و تنقلات نشاسته‌ای حاوی قند و چربی فراوان هستند. این خوراکی‌ها هر چند با چای و قهوه دلچسب به نظر می‌رسند اما در واقع ذخیره فیبر بسیار اندکی دارند و آب بدن را کاهش می دهند از طرفی موجب بروز یبوست می شود. برای ایجاد تعادل در دستگاه گوارشی پس از مصرف این خوراکی‌ها مصرف مواد غذایی حاوی فیبر فراوان مثل میوه و سبزی توصیه می‌شود. کافئین نیز در ایجاد و تشدید یبوست نقش موثری دارد.

نوشیدنی داغ ننوشید!

اگر جز آن دسته افرادی هستید که دوست دارید قهوه و چای را به محض دم کشیدن داغ بنوشید لازم است بگوییم دیگر این کار را انجام ندهید زیرا با توجه به گزارشات سازمان بهداشت جهانی مصرف نوشیدنی های بالای ۱۴۹ درجه فارنهایت ممکن است احتمال ابتلا به سرطان مری را بالا ببرد با این وجود بیشتر کافی شاپ های آمریکایی قهوه را بین ۱۴۵ و ۱۷۵ فارنهایت به مشتری ارائه می دهند که بسیار هشدار دهنده و خطرناک است.

بخاطر قلب تان قند را کنار بگذارید

کنار گذاشتن قند به معنای بهره‌مندی از قلبی سالم‌تر است. این کار می تواند به کاهش فشار خون و کلسترول کمک کند. قند افزوده شده یکی از بدترین مواد تشکیل دهنده در رژیم غذایی مدرن است. قند افزوده شده کالری خالی بدون مواد مغذی افزوده شده را به ارمغان می آورد و به بسیاری از مشکلات سلامت منجر می شود.
منابع اصلی قندهای افزوده شده شامل نوشیدنیها، آب نبات ها، کیک ها، کلوچه ها، و میوه ها هستند.

موارد که موجب خستگی می شود

موارد زیادی می‌تواند باعث ایجاد خستگی دائمی در افراد شود. برای مثال، سبک زندگی یکی از این موارد است. از رایج‌ترین دلایل ایجاد خستگی که با خستگی آدرنال تفاوت دارد می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد: کارکردن زیاد، زندگی خانوادگی و شلوغ، نداشتن خواب کافی، فعالیت خیلی زیاد و یا خیلی کم جسمی، نداشتن یک رژیم غذایی سالم مصرف نوشیدنی‌های الکلی یا زیاده روی در مصرف آن، مشکلات مرتبط با سلامت روانی.

موثرترین درمان برای عفونت‌های حاد تنفسی
دانشمندان دانشگاه ناتینگهام ویژگی‌های ضد ویروسی ناشناخته‌ای را در دارویی که برای سرطان استفاده می‌شود و برای درمان کووید-۱۹ مفید است، کشف کردند.، در آینده این ابزار ممکن است به قدرتمندترین دارو در مبارزه با عفونت‌های حاد تنفسی تبدیل شود. متخصصان، ماده گیاهی تاپی گارگین در برابر ویروس SARS-CoV-۲، ویروس کرونای معمولی، ویروس آنفلوانزای A و ویروس پیوسته‌یاخته‌ای تنفسی بسیار موثر است و در دوز‌های کم، به تحریک پاسخ ایمنی ذاتی در برابر سه نوع اصلی از عوامل بیماری زا عفونت‌های حاد تنفسی کمک می‌کند.از ویژگی‌های کلیدی این دارو می‌توان به پایداری آن در برابر خاصیت اسیدی معده همچنین توانایی جلوگیری از تکثیر ویروس برای ۴۸ ساعت اشاره کرد.

نحوه پیشگیری از کرونا در نانوایی
سعی کنید تا حد امکان تعداد مراجعه خود به نانوایی را کاهش دهید. در صورت نیاز، حتما با خودتان حداقل یک جفت دستکش یکبار مصرف به همراه ببرید و بپوشید یا اسپری الکل به همراه داشته باشید. در هنگام حضور در نانوایی و در نوبت ایستادن از ماسک استفاده کنید. در نوبت نان، حتما فاصله حداقل یک و نیم متری را از دیگران رعایت کنید. در نوبت نان با مشتریان دیگر به صورت روبرو قرار نگیرید و ترجیحا با کسی صحبت نکنید. از دست زدن به کلیه سطوح و وسایل و دستگیره در، در نانوایی خودداری به عمل آورید. مواظب باشید به غیر از خودتان فرد دیگری به نان‌ها دست نزند. اطمینان داشته باشید هنگام برداشتن نان‌ها دستان شما با هیج جایی تماس نداشته است. حتما با خود برای خرید نان سفره تمیز به همراه داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – “اینُو نُونُون نَعنَیِی نَنِی اینُونِه”، سخت است خواندنش اما آنها که این چند

بیشتر

امین جم – فردا ۲۱ اردیبهشت ماه دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه

بیشتر

آدینه – نماینده مردم شهرستان های قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: قصور

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت