بسته سلامت

شکلات شما را خوش اخلاق می کند

شکلات می‌تواند روحیه و خلق و خوی شما را بهبود بخشد. شکلات هرچه تیره‌تر باشد دارای خواص بیشتری است. مصرف تکه چهارگوش کوچکی از شکلات تیره می‌تواند باعث شود مغز اندورفین آزاد کند و موجب افزایش سطح سروتونین شود. تحقیقات نشان داد که این افراد هورمون استرس کمتری در بدنشان تولید شده و مقدار هیجانشان نیز کاهش یافته است. افرادی که دچار اضطراب هستند ‌‌‌شکلات بخورند.

بادام موجب سلامت قلب می شود

بادام سرشار از ترکیبی موسوم به تیروزین است که یکی از اجزاء سازنده برای تولید دوپامین و دیگر انتقال دهنده‌های عصبی مربوط به حالات فرد می‌باشد و این بدان معناست که خوردن یک مشت بادام نه تنها موجب بهبودی و سلامت دستگاه قلبی عروقی می‌شود بلکه به خاطر دارا بودن مقدار فراوانی فیبر و اسیدهای چرب غیر‌اشباع تک زنجیره‌ای و چند زنجیره‌ای باعث بهبود اخلاق فرد نیز می‌شود

خواص عرق نعناع برای گوارش

نعناع به تنظیم آرامش عضلات می کمک کند. نعناع گیاهی آرامبخش است که سالها از آن برای تسکین معده یا سوء هاضمه کمک می گیرند. استفاده از عرق نعناع به عنوان یک درمان برای طیف وسیعی از شرایط گوارشی، از جمله سوء هاضمه، سندرم روده تحریک پذیر، درد معده در کودکان است. نعناع در برابر میکروبهای مضر عمل می کند، آرامش عضلات را تنظیم می کند و به کنترل التهاب کمک می کند.

کم خونی می تواند نشانه سرطان باشد

کم خونی در موارد بسیار نادر می تواند نشانه ای از سرطان باشد بنابراین برای بررسی آن به پزشک مراجعه کنید. معمولا در هنگام مصرف مکمل های آهن ، مدفوع تیره می شود و ممکن است یبوست ، سوزش سردل و ناراحتی معده را تجربه کنید. بهتر است مکمل ها همراه غذا و یا بلافاصله بعد از صرف غذا استفاده شود.برای جلوگیری از عوارض جانبی ذکر شده مکمل هایی با مقدار آهن کمتر مصرف کنید.

زرشک مفید برای سلامت قلب و مغز

زرشک دارای روی، منگنز و مس است که این سه عنصر نقش کلیدی در ایمنی بدن و جلوگیری از ابتلا به بیماری‌ها دارند. آنتوسیانین ترکیب دیگری است که به وفور در این گیاه دیده می‌شود و می‌تواند سلامت قلب و مغز را بهبود بخشد.آنتی اکسیدان‌های قوی موجود در زرشک به بدن برای مبارزه با رادیکال‌های آزاد کمک کرده و خطر آسیب به سلول‌ها را کاهش می‌دهند. همچنین مصرف زرشک می‌تواند باعث کاهش قند خون می شود.

چگونه کارت های اعتباری خود را تمیز کنیم؟
می توانید کارت های اعتباری خود را با مواد ضدعفونی کننده یا دستمال مرطوب ضدعفونی کننده تمیز کنید. اگر از پاک کننده مایع استفاده می کنید به جای اینکه آن را به صورت مستقیم روی کارت خود اسپری کنید بهتر است روی حوله کاغذی اسپری کنید و سپس با کمک آن کارت اعتباری خود را تمیز و ضدعفونی کنید. کارت اعتباری خود را به آرامی پاک کنید نیازی نیست روی آن مواد ضدعفونی کننده زیاد یا از مواد ساینده استفاده کنید زیرا تمیزکاری نرم برای کارت های اعتباری قابل تحمل است، اما اگر نیروی بیش از حد هنگام تمیز کردن استفاده کنید این کار می تواند باعث سایش زودرس یا مخدوش شدن کارت شود. برای تمیز کردن کارت از یک پارچه میکروفیبر نرم و کمی مرطوب و بدون پرز استفاده کنید.

علایم پوستی که خبر از کرونا می دهد
برخی از علائم احتمالی عفونت پوشت ز ممکن است خطرناک باشد، اما اغلب مورد توجه قرار نمی گیرند در حالی که می توان آن را به راحتی به عنوان یک بثورات عادی یا نشانه آلرژی دانست، اما بثورات غیرمعمول، قرمزی و برجستگی ها اغلب می توانند به عنوان نشانه ای از آلوده شدن به ویروس کرونا باشند. تقریبا از هر ۶ بیمار با علائم پوستی، یک مورد نیاز به مراقبت حاد در بیمارستان دارد و بسیاری دیگر از علائم طولانی مدت هفته ها و ماه ها پس از بهبودی رنج می برند. از این رو علائمی نیستند که به راحتی نادیده گرفته شوند، همچنین بثورات و برجستگی نیز از علائم اصلی عفونت در کودکان کوچک تر محسوب می شوند که علائم مختلف آنها را نسبت به بزرگسالان نشان می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


معاون امور معادن و فرآوری مواد وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ظرفیت‌های معدنی نباید

بیشتر

آدینه – پنجشنبه هفته ی گذشته افتتاحیه اولین گفتاورد ملی نخبگان پهنه خراسان و سمنان

بیشتر

سربازی – شهرستان فردوس با قدمت چند هزار ساله و جاذبه های طبیعی و ساخته

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت