بسته سلامت

بابونه گیاه موثر برای کاهش استرس

بابونه گیاهی بسیار موثر برای کاهش استرس می باشد. ماهیت تسکین دهنده آن به عنوان یک مسکن بر روی سیستم عصبی مرکزی عمل می کند. بابونه به شل شدن عضلات، رفع اضطراب و خواب بهتر کمک می کند.برای مبارزه با استرس شما می توانید روزانه ۴ فنجان از دمنوش بابونه بنوشید. برای تهیه این دمنوش، ۲ قاشق چای خوری بابونه خشک را به یک فنجان آب گرم اضافه کنید و آن را بنوشید.

ماساژ به بهبود سلامتی کمک می کند

ماساژ بدن نیز به عنوان یک مسکن بسیار مفید برای درمان اضطراب و استرس عمل می کند. با توجه به طب سنتی چینی، ماساژ کمک می کند تا چاکراه های انرژی مسدود بدن، باز شوند و به کاهش استرس و بهبود سلامتی کمک کنند.ماساژ همراه با روغن نارگیل و زیتون پاها، دست ها، پشت و سر با روغن گرم به شل شدن عضلات تنش، بهبود گردش خون و کاهش اضطراب کمک می کند.

خون‌ریزی بینی کشنده است؟

خون‌ریزی بینی در اکثر مواقع سطحی است و آسیبی به فرد نمی‌رساند، اما در مواقعی نیز می‌تواند منجر به آسیب‌های شدیدتر شود. خون‌ریزی بینی ممکن است خوش‌خیم به نظر برسد، اما می‌تواند کشنده نیز باشد.اکثر خون‌ریزی‌های بینی درواقع خون‌ریزی سطحی از مویرگ‌های نزدیک به پوست است و با فشار کیسه یخ بند می‌آید. خون‌ریزی بینی می‌تواند به دلیل پارگی شریان کاروتید داخلی نیز باشد.

مرزه؛ یک ضدعفونی کننده قوی گیاهی

گیاه مرزه یک ضدعفونی کننده قوی است که خواص ضد التهابی و ضد درد مانند سیر دارد. این گیاه اشتها آور و از خانواده آویشن است که بیشتر خواص آویشن را هم دارد. پودر مرزه را می توان به صورت ادویه در غذا استفاده کرد. افرادی که از لاغری رنج می برند و می خواهند وزن شان را افزایش دهند، این گیاه را با نان و پنیر بخورند و اگر گیاه مرزه با شکر خورده شود برای تقویت چشم مفید است.

لواشک و درمان دارویی آن

لواشک زغال اخته در جلوگیری از افزایش خطر ابتلا به عفونت‌های مجاری ادراری و از بین رفتن و رفع بی خوابی تأثیر زیادی دارد. لواشک لیمو: تاثیر زیادی در دفع سنگ کلیه، آلرژی و لاغری دارد.لواشک انار: لواشک انار در متعادل کردن اوره و کلسترول، از بین بردن و دفع سموم بدن و تعدیل مایعات نقش چشمگیری دارد.لواشک زرشک در کاهش تب، متعادل کردن فشار خون، کنترل ضربان قلب دارد.

استفاده همزمان از دو ماسک محافظت بیشتری دربرابر کرونا ایجاد می کند؟

ماسک‌ها پوشش‌ها فیزیکی هستند که جلوی گسترش قطره‌های تنفسی به سایر افراد را می‌گیرند و درجه‌ای از محافظت به فرد استفاده‌کننده می‌دهند. بنابراین اگر شما یک پوشش فیزیکی با یک لایه دارید، لایه دیگری بر روی آن بگذارید، این کاملا منطقی است که محافظت بیشتر ایجاد شود. با وجود اینکه مرکز پیشگیری و کنترل بیماری CDC هنوز پیشنهاد استفاده از دو ماسک همزمان را ارایه نداده است، این روش وقتی مردم در مراسم تحلیف جو بایدن از دو ماسک استفاده کردند، سرو صدا ایجاد کرد.برخی از شرکت‌کنندگان ماسک‌های جراحی را در زیر ماسک‌های پارچه‌ای استفاده کردند.‌که استفاده از ماسک‌های جراحی زیر ماسک پارچه‌ای بیشترین محافظت را ایجاد خواهد کرد.

هشدار، جوانان کرونا را جدی بگیرند

به گفته یک عضو کمیته علمی کشوری کرونا جوانان هم ممکن است دچار نوع سخت کرونا ‌شوند و از دنیا روند و به همین دلیل باید به شدت مراقب این بیماری باشند و به کلی گویی‌ها توجه نکنند. علیرضا ناجی با انتقاد از این موضوع که عده‌ای از افراد می‌گویند ما جوان هستیم و دچار نوع سخت این بیماری نمی‌شویم؛ گفت: در مورد کسی که دچار بیماری عفونی همانند کووید می‌شود هیچ گونه ضمانتی وجود ندارد که مشخص شود چه اتفاقی برای او رقم می‌‎خورد و واکنش های ایمنی بین افراد متفاوت است. این که جوان‌ها نسبت به پیر‌ها بیماری کمتری می‌گیرند یا سبک‌تر می‌گیرند و این که آقایان نسبت به خانم‌ها بیشتر درگیر می‌شوند یکسری کلی گویی است و فرای این کلی گویی‌ها واقعیت‌هایی وجود دارد.‌‌ جوان‌ها هم بیماری وخیم می‌گیرند و از دنیا می‌روند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


معاون امور معادن و فرآوری مواد وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ظرفیت‌های معدنی نباید

بیشتر

آدینه – پنجشنبه هفته ی گذشته افتتاحیه اولین گفتاورد ملی نخبگان پهنه خراسان و سمنان

بیشتر

سربازی – شهرستان فردوس با قدمت چند هزار ساله و جاذبه های طبیعی و ساخته

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت