بسته سلامت

چه کنیم تا پوست‌مان خشک نشود؟

متخصص پوست و مو گفت: استفاده از پماد، صابون و لوسین‌های نرم‌کننده، محیط متعادل و استفاده از بخور در کاهش خشکی پوست افراد بسیار موثر است. منصور مرادلو با بیان اینکه خشکی پوست در افراد عامل ژنتیکی دارد و بیشتر در فصول پاییز و زمستان شیوع‌ پیدا می‌کند. افزود: شست‌وشو و استحمام زیاد، استفاده از شوینده‌های پوستی نامناسب به مرور زمان منجر به خشکی پوست و در نهایت سبب به بیماری اگزما می‌شود.

جهش ویروس کرونا طبیعی است!

حمید سوری استاد اپیدمیولوژی گفت: جهش ویروس کرونا فعلاً روی علائم بیماری تأثیری نداشته است. مردم نباید وحشت‌‌زده شوند زیرا در اپیدمی‌‌های پیش‌‌رونده، این جهش‌‌ها به طور مستمر و مداوم رخ می‌‌دهد. جهش‌‌های ویروس کرونا عمدتاً در نواحی از ویروس کرونا صورت گرفته است که تداخلی با اثربخشی واکسن‌‌های مورد آزمایش ندارد و به نظر نمی‌‌رسد تأثیری جدی بر روند تولید واکسن کرونا داشته باشد.

کرونا به نوزاد منتقل نمی شود!

نتایج بررسی محققان دانشکده پزشکی هاروارد نشان می دهد: احتمال انتقال کروناویروس از زنان باردار به نوزادان آنها وجود ندارد.بررسی ها حاکی از آن است که زنان باردار، کروناویروس را به نوزادان خود منتقل نمی کنند.همچنین به گفته محققان دانشکده پزشکی هاروارد، احتمال انتقال آنتی بادی کروناویروس به نوزادان کمتر از حد انتظار است. به گفته آنها فواید شیردهی به طور قابل توجهی «از خطرات احتمالی انتقال» کووید-۱۹ بیشتر است.

نکاتی برای تسکین سوزش سردل

ابتدا صاف بنشینید، شانه هایتان را ریلکس وار نگه دارید سپس نوک زبانتان را به سقف دهانتان در قسمت پشت دندان های بالایی قرار دهید و در طی ورزش آنرا به هیچ وجه جابجا نکنید حتی زمانی که عمل بازدم را انجام می دهید.بطور کامل بازدم کنید در طی ۴ ثانیه از طریق بینی عمل دم را انجام دهید و سپس نفستان را به مدت ۷ ثانیه حبس کنید. ابتدا از طریق دهانتان به مدت ۸ ثانیه بازدم کنید و نفستان را به بیرون دهید. این عمل را ۳ بار انجام دهید.

شیر را با معده خالی نخورید

شیر را با معده خالی نخورید، چون تولید اسید معده را افزایش می دهد و در نتیجه باعث سوزش معده می شود. شیر مملو از چربی هایی اشباع شده که سطح کلسترول را افزایش می دهد، باعث بروز التهاب و در موارد شدید به انسداد عروق نیز کمک می کند. برای آنهایی که نمی توانند خوردن شیر را ترک کنند، توصیه می شود که شیر کم چرب مصرف کنند؛ این نسخه کم چرب شیرعاری از چربی است و تنها شامل کلسیم، پتاسیم، ویتامین D و پروتئین است.
چگونه متوجه بشویم ریه ها درگیر کرونا شده اند؟

فوق تخصص بیماری های عفونی اظهار کرد: بیماری کووید-۱۹ اندام ها مختلف بدن مانند ریه، قلب، عروق، دستگاه گوارش و مغز را درگیر می کندآمیتیس رمضانی افزود: حدود ۲۰ درصد از بیماران کرونایی دچار درگیری ریوی شدید می شوند که این می تواند به صورت تنگی نفس، گاهی سرفه و کاهش سطح اکسیژن خون خودش را نشان دهد وی با بیان این که ۸۰ درصد افراد مبتلا به کرونا از نوع خفیف بدون مصرف هیچ دارویی درمان می شوند، گفت: البته افرادی وجود دارند که نوع ابتلای آنها شدید است و باید دارو مصرف کنند. کرونا خود را با علائمی نظیر آبریزش بینی، عطسه، سرفه، سردرد، بدن درد، تب، دل درد و اسهال نشان می دهد. این علائم شبیه به آنفلوآنزا است، اما با وجود اپیدمی کرونا ما همه این علائم را به حساب بیماری کرونا می گذاریم.

چه افرادی نباید داوطلب تزریق واکسن شوند؟

افرادی که به یک یا چند داروی خاص، ماده غذایی یا حتی واکسن حساسیت دارند هرگز گزینه مناسبی برای تست واکسن نیستند. اگر بیماری زمینه ای مانند دیابت، فشار خون بالا و کنترل نشده، سرطان یا نقص سیستم ایمنی، بیماری قلبی و غیره دارید نباید برای تزریق واکسن داوطلب شوید. اگر سابقه ابتلا به کرونا را دارید گزینه مناسبی برای تست واکسن نیستید.، به دلیل آزمایشی بودن این مرحله تزریق واکسن، اولویت تزریق با افرادی است که در سلامت کامل جسمی قرار دارند تا در فرآیند اثربخشی واکسن دچار مشکل خاصی نشوند.
به طورکلی، خانم های باردار تا زمان تولد نوزاد باید برای تزریق واکسن کرونا صبر کنند و حتی نباید داوطلب تزریق واکسن آزمایشی شوند. تزریق آن ممکن است عوارض ناخواسته روی جنین باقی بگذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت