بسته سلامت

میوه را با معده خالی بخورید

ایده ی خوردن میوه با معده خالی این است که اگر آن را همراه با غذاهای دیگر در طول وعده غذایی بخورید، هضم غذا را تا حدی کند می کند. از آنجا که میوه حاوی مقدار زیادی فیبر بوده، ممکن است هضم را کند کرده و باعث کندی تخلیه معده شود اما این موضوع در مدت زمان محدودی در بدن رخ خواهد داد. در نتیجه توصیه می شود که با شکم خالی میوه بخورید تا مشکلاتی در هضم میوه به وجود نیاید.

نور بیشتری بگیرید

اگر اصطلاح افسردگی فصلی را شنیده اید پس می دانید که نور خورشید تا چه اندازه می تواند برای شادی و سلامتی شما حیاتی باشد. با نزدیک شدن به زمستان روزها خیلی زودتر هوا تاریک می شود، که ممکن است بر روحیه شما تأثیر بگذارد و شما را مستعد غم و اندوه کند. اگر مستعد افسردگی یا اختلال عاطفی فصلی هستید، بیرون رفتن یک بار در روز در اواسط روز برای یک پیاده روی کوتاه می تواند بسیار مفید باشد.

زمان مناسب برای تعویض پر کننده دندان

پرکننده های دندان می تواند چندین سال بماند اما گاهی ممکن است در طی سال‌ها با جویدن از بین برود. اگر دندان قروچه می کنید، باید زودتر پرکننده های دندانتان را تعویض کنید.اگر متوجه علایم سایش روی دندان هایتان شدید، مانند ترک یا خراب شده، به دندان پزشک مراجعه کنید که جای پرشدگی ها را هرچه زودتر جایگزین کنید گاهی ممکن است دندان پر شده یا دندان‌های کناری عفونت کند و نیاز به جراحی پیدا کنید .

عینکی‌ها این خوراکی‌ را بخورند

سوتلانا فوق متخصص تغذیه مهمترین مواد غذایی را برای جلوگیری از بیماری قلب و تقویت بینایی را کدو تنبل معرفی کرد او بیان داشت:کدو تنبل یکی از سالم ترین سبزیجاتی است که مواد فعال بیولوژیکی آن به از بین بردن کلسترول بد خون، بهبود تعادل نمک آب و عملکرد صاف قلب کمک می کند. همچنین این صیفی می تواند تأثیر مفیدی بر کیفیت بینایی داشته باشد و از رشد سلول های سرطانی نیز جلوگیری کند.

شربت خانگی برای سرماخوردگی

لیموترش را شستشو دهید تا کاملاً ضدعفونی شده و بقایای آفت کش ها از پوست آن زدوده شود زیرا باید از لیموترش با پوست آن استفاده کنید. سپس ریشه زنجبیل را بشویید و به قطعات کوچک تر تقسیم کنید و آن را به همراه لیموترش که چهار قاچ کرده اید داخل مخلوط کن بریزید. در آخر عسل را اضافه کرده و مواد را با هم مخلوط کنید. ترکیب در یخچال قرار دهید و روزانه یک قاشق غذاخوری از این شربت میل کنید.

روش صحیح پوشیدن، درآوردن و دورانداختن ماسک چیست؟
قبل از دست زدن به ماسک، حتماً دست‌هایتان را با آب و صابون بشویید و یا با محلول‌های ضدعفونی‌کننده حاوی الکل تمیز کنید. ماسک را بردارید و خوب وارسی کنید تا پاره یا سوراخ نباشد. بالای ماسک یعنی جایی که نوار نازک فلزی دارد را پیدا کنید ]این قسمتی است که روی بینی قرار می‌گیرد. مطمئن شوید که سمت صحیح آن مقابل صورت شما قرار دارد (طرف رنگی). ماسک را روی صورت بگذارید. سعی کنید با فشردن نوار نازک فلزی یا قسمتی که سفت‌تر است، ماسک را متناسب با بینی‌تان حالت دهید تا ثابت بماند. پایین ماسک را به سمت چانه بکشید تا دهان و چانه کامل پوشانده شوند. بعد از استفاده، ماسک را درآورید، همزمان با درآوردن کش‌ها از پشت گوش‌هایتان، ماسک را از جلوی دهان و لباس‌هایتان دور کنید.

توصیه وزارت بهداشت به بیماران غیر کرونایی
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از بیماران غیر کرونایی درخواست می‌شود، غیر از موارد اورژانسی از هرگونه مراجعه بدون وقت قبلی به مراکز درمانی خودداری کنید.، لاری، اظهار کرد: مطب پزشکان، بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها به دلیل تجمع بیماران می‌توانند محلی برای شیوع بیماری کرونا باشد؛ بنابراین غیر از موارد اورژانسی از مراجعه بدون وقت قبلی به پزشک و مراکز درمانی خودداری کنید.وی افزود: در صورت مراجعه از پزشک او بخواهید اگر در درمان شما مشکلی ایجاد نمی‌شود اقدامات تشخیصی درمانی را به تعویق اندازد. در صورت مراجعه به پزشک از حضور در فضا‌های انتظار شلوغ خودداری کرده و در صورت امکان تا رسیدن نوبت در فضای آزاد منتظر بمانید. در صورت حضور در سالن انتظار فاصله گذاری فیزیکی را رعایت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


باران رحمت است و همه مردم استان دلخوش از این سخاوت آسمان اند اما غم

بیشتر

مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت