بسته سلامت

لایه برداری با نعناع

در یک کاسه کوچک، یک فنجان شکر اضافه کنید و شروع به اضافه کردن کم کم دوتا سه قاشق سوپ خوری دانه انگور یا یک روغن خنثی دیگر، تا زمانی که یک مخلوط زبر و مرطوب داشته باشید. پنج قطره روغن نعناع را اضافه کنید تا به خوبی مخلوط شود. در ظرفی “نگهداری کنید و برای استفاده از آن ، یک قاشق سوپ خوری یا دو قاشق سوپ خوری روی کف پاهایتان بمالید. این روش را قبل از خوابیدن امتحان کنید.

کوتاه شدن عمر با این خوراکی ها

کارشناسان رژیم غذایی ۲۲ هزار نفر را در بازه زمانی ۸ ساله بررسی کردند. آنان دریافتند که مصرف مواد غذایی فراوری شده باعث افرایش ۲۸ درصدی نرخ مرگ و میر زودرس شده بودند ۵۸ درصد احتمال ابتلا به نارسایی‌های قلبی را افزایش می‌دهند. مشخص شد که علیرغم ارزان بودن، خوشمزه و به آسانی در دسترس بودن موادی، چون چیپس و نوشیدنی‌های گازدار این مواد غذایی تا چه اندازه می‌توانند برای سلامت فرد مضر باشند.

مواد مغذی بجای نوشیدنی های مضر

نوشیدنی‌های صنعتی حاوی ترکیباتی هستند که طعم آن‌ها را بهتر کرده و ماندگاری آن‌ها را بالا می‌برند. این نوشیدنی‌ها همچنین سرشار از قند هستند که برای سلامتی و تناسب‌اندام مضر است. بنابراین بهترین کار این است که سراغ این قبیل نوشیدنی‌ها نروید چون به شدت برای سلامتی مضر هستند. توصیه می‌کنیم به جای نوشیدنی‌های مضر که ارزشی ندارند به سراغ سبزیجات سالم و مغذی به همراه آب کافی بروید.

درمان های خانگی جوش چرکی

آب کافی بنوشید تا سموم از بدن خارج شوند. مصرف غذا های فرآوری شده و سرخ کردنی را به حداقل برسانید. از میوه و سزیجات تازه استفاده کنید. حداقل ۸ ساعت در شبانه روز بخوابید. بهداشت سر را رعایت کنید. از شامپوهایی استفاده کنید که حاوی روغن های ضروری و مواد ارگانیک هستند. هنگام مدل دادن به مو مراقب باشید و روتین مراقبتی از آن را رعایت کنید.از لمس کردن جوش های چرکی در این قسمت خودداری کنید.

مزایای خواب در اتاق با هوای متعادل

خوابیدن در اتاق سرد البته با دمای متناسب نه خیلی سرد فواید زیادی برای سلامتی دارد:برخی افراد به دلیل اینکه اتاق خوابشان دمای مناسبی نداشته از خواب چندین بار بیدار می شوند، خوابیدن در اتاق خنک تر می تواند به شما کمک کند بدن تان به دمای مناسبی برسد و خوابی عمیقتر داشته باشید زیرا بیخوابی زمانی روی می دهد که دمای بدن، تنظیم مناسبی ندارد.هر چه سریعتر بتوانید بدن خود را سرد کنید، زودتر می توانید به خواب عمیق بروید.

علت بروز سکته در افراد مبتلا به کووید-۱۹
هنگامی که دانشمندان به بررسی این موضوع پرداختند که چه ژن‌هایی پس از اتصال پروتئین خوشه‌ای کروناویروس به آن‌ها فعال می‌شوند، دریافتند که ژن‌های فعال‌شده، مجموعه خاصی از ژن‌های واکنش‌دهنده ایمنی هستند که در رگ‌های خونی مغز وجود دارند، اما در سلول‌های دیگر اندام‌های بدن یافت نمی‌شوند. اگرچه کووید-۱۹ ابتدا با نشانه‌های شدید تنفسی شناسایی شد، اما این ویروس به بروز سکته در جوانانی منجر شده است که عوامل خطر شناخته شده‌ای ندارند. ، اطلاعات کمی در مورد افزایش خطر سکته ناشی از وجود کروناویروس در دسترس است.پژوهشگران نشان دادند که این نیرو‌ها بر سلول‌های رگ اثر می‌گذارند و تولید مولکولی را افزایش می‌دهند که کروناویروس از آن برای ورود به سلول‌های روی سطح رگ‌های خونی استفاده می‌کند.

چرا بهبود یافتگان کووید ۱۹ باید ماسک بزنند؟
رضا ملک زاده، عضو کمیته اجرایی مطالعه کارآزمایی بالینی درمان کووید ۱۹ سازمان بهداشت جهانی در پاسخ به این پرسش که چرا بهبودیافتگان از کووید ۱۹ هم باید ماسک بزنند و پروتکل ها را رعایت کنند، گفت: آنتی بادی در بدن فرد آلوده به ویروس، یک ماه بعد از ابتلاء به عفونت افزایش می یابد و به اوج می رسد. این در واقع مرحله اول تولید آنتی بادی است که سیستم ایمنی فرد برای مبارزه با ویروس و دفع آن، تلاش می کند و پس از دفع ویروس، غلظت آنتی بادی کاهش می یابد، ولی تولیدش ادامه دار است و اصلاً به صفر نمی رسد.‌‌وی ادامه داد: اگر فرد مبتلا، با ویروس تماس مجدد داشته باشد، آنتی بادی دوباره افزایش می یابد. این حالت برای بسیاری از عفونت های دیگر نیز وجود دارد و معنای آن ابتلای مجدد به عفونت نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت