بسته سلامت

نوشیدنی که باید همیشه مصرف کنید

«سکنجبین» به عنوان یک نوشیدنی بسیار مفید می تواند جایگزین خوبی برای چای بوده و علاوه بر رفع خستگی، از گرفتگی رگ‌های قلب جلوگیری کرده و کبد چرب را پاکسازی کند. هرچه زیاده‌روی در مصرف آن وجود داشته باشد برای بدن مضر است. دمنوش‌های برای نمونه مدتی دمنوش بهارنارنج، مدتی دمنوش به‌لیمو، دمنوش به و مدتی دمنوش سیب مصرف کنیم تا اثرات مختلف این دمنوش‌ها به بدن برسد.

رعایت رژیم غذایی سالم برای کلیه ها

رعایت رژیم غذایی متعادل تمام مواد مغذی لازم برای عملکرد صحیح را در اختیار بدن قرار می دهد. از مصرف مواد غذایی شور خودداری کرده و مصرف غذاهای چرب را به حداقل رساند. رعایت رژیم غذایی سالم به حفظ وزن ایده آل، بهبود سیستم ایمنی، کنترل فشار خون و پیشگیری از دیابت و بیماریهای قلبی کمک می کند. یکی از عادات سالم، کنترل فشار خون در فاصله زمانی مشخص است. هر نوع نارسایی در مراحل اولیه قابل درمان است.

سی تی اسکن برای این افراد توصیه نمی شود

استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: انجام سی تی اسکن برای غربالگری مبتلایان بدون علامت به کرونا ممنوع است. دکتر طلسچیان افزود: بهترین آزمایش تشخیص استاندارد برای کووید ۱۹، آزمایش پی سی آر بوده و حساسیت آن با عوامل مختلفی نظیر روش صحیح نمونه گیری مرتبط است.بهترین زمان انجام آزمایش پی سی آر برای افراد بدون علامت کرونا که در تماس با افراد مبتلا هستند پنج تا هفت روز بعد از تماس است.

نکاتی برای تسکین سوزش سردل

در صورت بروز این ناراحتی، لازم است در ابتدا غذای خود را به آرامی بجوید و همچنین بهتر است وعده غذایی خود را به حداقل ۵ بار در روز برسانید و بخش های کوچکی را برای این وعده ها در نظر بگیرید. علاوه براین، در طول وعده های غذایی از نوشیدن مایعات خودداری کنید. توصیه دیگر این است که بلافاصله پس از خوردن غذا به رخت خواب نروید و حداقل ۳۰ دقیقه صبر کنید. با این حال در حالت ایده آل، باید حدود ۲ ساعت بعد از صرف غذا بخوابید.

درمان خانگی زرد شدن دندان ها

خمیر دندانی را انتخاب کنید که با شرایط بهداشت و سلامت دهان و دندان شما مطابقت داشته باشد. علاوه بر انتخاب یک خمیر دندان مناسب، مهم است که مسواک مناسبی را نیز انتخاب کنید، مسواک های دستی و الکتریکی، هر دو برای شما مناسب هستند. قبل و بعد از هر استفاده از مسواک، آن را بشویید تا باکتری ها کاملا از روی آن برداشته شوند. همراه با دندان ها زبانتان را مسواک کنید تا باکتری ها و بوی بد دهان از بین برود.

ارتباط آبی شدن لب ها با کرونا
تحقیقات نشان داده است متاسفانه آبی شدن رنگ لب ها یکی از علایم ابتلا به کرونای شدید است. مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های آمریکا تاکید می کند اگر افراد مبتلا به کرونا علایمی مانند مشکلات تنفسی شدید، درد یا فشار مداوم در قفسه سینه، گیجی و سردرگمی، ناتوانی در بیدار شدن یا خوابیدن و نیز لب های مایل به آبی را مشاهده کردند باید سریع به مراکز درمانی مراجعه کنند. بسیاری از کسانی که لب هایشان به دلیل ابتلا به کرونا متمایل به آبی می شود، علایم دیگر بیماری را نیز از خود نشان می دهند. به طور معمول این افراد دچار تنگی نفس و نفس نفس زدن می شوند. با این حال، ممکن است آبی شدن لب ها یگانه علامت ابتلا به کرونای شدید در بیماران باشد.آبی شدن لب ها می تواند ناشی از طیف گسترده ای از بیماری های مختلف باشد

ماسک بزنید تا آمار کرونا کاهش پیدا کند
معاون کل وزارت بهداشت گفت:بر اساس پیش‌بینی بین‌المللی اگر ٩۵ درصد مردم ماسک بزنند در ٣ ماه و نیم آینده و در فروردین ماه میزان مرگ و میر کرونا به ١٠ تا ١۵ مورد خواهد رسید و اگر میزان استفاده از ماسک در سطح کنونی ٧٠ درصد باشد به مرگ روزانه ۵٠ تا ۶٠ مورد می‌رسد.اکنون با کاهش ۶٠ درصدی مرگ و میر ناشی از کرونا روبرو هستیم و هرگونه عادی پنداری ، تسامح و ساده انگاری در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌تواند شرایط را تغییر دهد.هیچ تضمینی وجود ندارد که بیماری دوباره خیز بر ندارد و هر گونه تجمع می‌تواند سبب افزایش بیماری شود.حتی با وجود آلودگی هوا هر یک ساعت در حدود ۵ دقیقه پنجره ها را باز کنید. ‌‌با متخلفان به شدت برخورد خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت