بسته سلامت

خوردن سیب و سلامت دندان

حتما برای شما هم پیش می‌آید که یک شب فراموش کنید مسواک بزنید. در این زمان می‌توانید از فواید خوردن سیب ناشتا بهره‌مند شوید. پوست سیب فیبر بالایی دارد که تولید بزاق دهان را تحریک می‌کند؛ و این عمل باکتری‌های موجود در دهان را که ممکن است باعث پوسیدگی دندان‌ها شوند از بین می‌برد. خوردن سیب حتی زمانی که بعد از صبحانه مسواک می‌زنید هم بسیار عالی است.

اگر کم خونی دارید ترشی مصرف نکنید!

️هر ماده غذایی که طعم ترشی دارد با خون سازی منافات دارد. افرادی که دچار کم خونی هستند از مصرف ترشی دوری کنند.️ مصرف زیاد ترشی توسط زنان منجر به تشدید کم خونی و فقر آهن شده و در ادامه افت فشار به همراه دارد. خطر مصرف ترشی که فقط با سرکه درست می‌شود بیشتر است و باید در مصرف آن احتیاط کرد. با توجه، توصیه می‌شود بیشتر از یک قاشق در طول روز از این ماده استفاده نشود.

تلاش ریه‌ها برای ترمیم آسیب ناشی از کرونا

دکتر اطهاری، فلوشیب آسم و آلرژی گفت:‌️ تداوم سرفه‌ها بعد از بهبودی یکی از علائم شایع در افراد درگیر با کووید۱۹ است که علت عمده آن واکنش‌های التهابی در ریه بوده که در جهت مقابله با عفونت و ترمیم بافت ریه صورت مى‌گیرد ️ادامه التهاب در ریه برای ترمیم ریه و بازسازی اثرات مخرب ویروس منجر به حساسیت و سرفه در ریه بوده و در افراد سالم خطر جدی در پی ندارد.

بدترین کار قبل از خواب

کلین اسپای، استاد عصب شناسی دانشگاه آکسفورد، می‌گوید: هر فعالیتی که منجر به افزایش استرس شود روی خوابیدن افراد تاثیر می‌گذارد.متخصصان هشدار داده‌اند که استفاده از موبایل قبل از خواب یکی از این فعالیت‌های این چنینی است. تحقیقات نشان داده است که استفاده از تکنولوژی قبل از خواب ممکن است منجر به این شود که ساعت خوابیدن افراد به طور میانگین یک ساعت به تاخیر می‌افتد.

دورهمی های فامیلی مهمترین دلیل کرونا

حریرچی معاون کل وزارت بهداشت گفت: دورهمی‌های فامیلی و خانوادگی اصلی‌ترین عامل ابتلای مردم به کرونا است. میانگین تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در کشور نسبت به چند هفته گذشته، نزدیک به ۳۲ درصد کاهش یافته است.امیدواریم، با اجرای هرچه خوب طرح ملی شهید سلیمانی، بتوانیم تعداد مبتلایان و فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا را به کمترین میزان ممکن برسانیم.

علائم کووید طولانی چیست؟

محققان در ۶ هفته پس از تشخیص، محتمل‌ترین علائم کووید طولانی‌مدت را کشف کردند. این موارد شامل خستگی (۱۴ درصد)، تنگی نفس (۹ درصد)، از دست دادن چشایی یا بویایی (۱۲ درصد)، سرفه مداوم (۶ درصد) و سردرد (۳ درصد) بود که مبتلایان کووید مزمن گزارش کرده‌اند. گزارش‌های مختلف دیگری انواع علائم غیرمعمول کووید مزمن ازجمله مشکلات شنوایی، مشکلات پوستی و حتی افتادن دندان‌ها را اعلام کردند.
محققان توضیح می‌دهند که ماندگاری علائم باید شناخته شود تا بتوان به‌درستی آن را برطرف و مدیریت کرد. برای مدیریت به کمپین اطلاع‌رسانی برای عموم و کارکنان مراقبت‌های بهداشتی، کارفرمایان، شرکت‌های بیمه و جامعه نیاز داریم. همه باید بدانند که همه افراد ممکن است تحت تاثیر کووید مزمن قرار بگیرند.

چگونه در محل کار از ابتلا به کرونا پیشگیری کنیم؟
متخصصان بیماری های عفونی بارها تاکید کرده اند که در شرایط کرونایی تا حد امکان دورکاری کنید، اما اگر جزو مشاغلی هستید که بر حسب ضرورت باید سرکار روید، حتما چند نکته بهداشتی را برای پیشگیری از کرونا رعایت کنید. فاصله دو متر را با همکاران خود رعایت کنید. هرگز صورت، چشم ها و دهان خود را لمس نکنید. در اتاق ها یا سالن محل کار ازدحام نکنید. داشتن تهویه مناسب در محل کار بسیار مهم است. تا حد امکان بدون ملاقات حضوری کار کنید. استفاده از دستکش و ماسک را فراموش نکنید. دستان خود را به طور مداوم ضدعفونی کرده و یا به مدت ۲۰ ثانیه بشویید. تمام سطوح پر تماس را هر روز ضدعفونی کنید. اگر بیمار هستید از حضور بر سر کار خودداری کنید. از خوردن صبحانه و نهار به صورت گروهی خودداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت