بسته سلامت

کنترل وزن از خواص آجیل است

رژیم های غذایی که شامل آجیل در اعتدال بودند کاهش وزن بیشتری نشان دادند.یک مطالعه نشان داد که زنانی که به ندرت از خوردن آجیل گزارش می کنند، در طی یک دوره ۸ ساله، بیشتر از افرادی که دو بار در هفته یا بیشتر از آنها آجیل مصرف می کردند، افزایش وزن بیشتری داشتند. آجیل ها منبع خوبی از چربی های سالم، پروتئین و فیبر هستند و سلامت قلب و استخوان ها را تقویت کرده و از جمله مزایای دیگر در مدیریت وزن است.

تفاوت گرسنگی هیجانی و فیزیکی

خوردن هیجانی ناگهان سراغتان می‌آید و احساس آشفتگی و شتاب به شما می‌دهد. اما گرسنگی فیزیکی تدریجی بروز می‌کند. تمایل به خوردن در اثر گرسنگی واقعی، ناگهانی نیست یا فوراً راضی‌تان نمی‌کند، مگر اینکه برای مدت طولانی گرسنه مانده باشید.خوردن هیجانی، تمایل به غذا‌های دم‌دستی در شما ایجاد می‌کند: وقتی شما واقعاً گرسنه‌اید، تقریباً هر غذایی خوب، از جمله غذا‌های سالم مثل سبزیجات به ذهن تان می‌رسد.

مصرف مرغ بیش از ۱.۸ کیلومضر است

انصاری فرد عضو کمیته ملی ارتقای مرغ صنعتی ایران گفت : مصرف مرغ با وزن بالای ۱.۸ کیلوگرم با دوره پرورش بیش از ۴۵ روز به دلیل داشتن باقیمانده دارویی و آنتی بیوتیک برای سلامت جامعه مضر است.مرغ سایز قبل از ۳۵ روز به دلیل اینکه هنوز دوره بیماری هایش شروع نشده واکسن و آنتی بیوتیک کمتری دریافت
می کند، دارای طعم و مزه بهتری بوده و هضم آن توسط دستگاه گوارش آسان‌تر است.

از پُرخوری جلوگیری کنید

وقتی غذا می‌خورید تا احساساتتان را تسکین بدهید معمولا بدون فکر می‌خورید. شما آن‌قدر تند می‌خورید که به مزه‌ها توجهی ندارید و ضمناً پیام سیری بدنتان را نمی‌فهمید. اما با کم کردن سرعت خوردن و مزه مزه کردن هر لقمه، نه تنها از چیزی که می‌خورید بیشتر لذت می‌برید بلکه جلوی پُرخوری‌تان را نیز می‌گیرید.آهسته خوردن و مزه مزه کردن غذا، جنبه‌ی مهمی از آگاهانه خوردن است که نقطه‌ی مقابل هیجانی خوردن می‌باشد.

کرونا چه موقع خطر مرگ دارد؟

با توجه به شرایط بدنی متفاوت در افراد مختلف، می تواند از علایم یک سرماخوردگی ساده تا علائم شدید و خطر مرگ را برای همه افراد و طیف های سنی در بر داشته باشد. میزان ورود اولیه ویروس به بدن تاثیر بسزایی در شدت علائم دارد. همین امر اهمیت زدن ماسک و رعایت اصول پیشگیرانه را در جهت کاهش مرگ و میر می رساند. به هر حال در سالمندان ، افرادی که بیماری های زمینه ای در خطر بیشتری هستند.

چند توصیه‌ کرونایی و آنفلوآنزایی برای ایدزی ها
متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به اینکه داروی ایدز داروی کروناویروس نیست، گفت: بیماری ایدز، یک بیماری مزمن قابل کنترل شده است. دکتر عاطفه‌سادات اخوی میراب، افزود: در سال‌های اخیر این داروها، مانع تکثیر ویروس شده و بیماری را کند می‌کند و مانع از سیر پیش‌رونده بیماری و مرگ و میر بیماران می‌شود. بیماری ایدز چندی پیش یک قاتل بی رحم بود و اکنون تبدیل به یک بیماری مزمن قابل کنترل شده است. بدیهی است که با بهبود سیستم ایمنی و کنترل بار ویروس در خون و ترشحات، زندگی بیماران بهبود کمی و ‌کیفی پیدا می‌کند، اما بیماران همواره باید آماده روبرو شدن با مشکلات ناشی از بیماری مزمن باشند. فرد مواجهه یافته، با مراجعه به مرکز بهداشت با دریافت دارو جهت پیشگیری اقدام کند.

افزایش سرعت بهبود بویایی پس از کرونا با این راهکار
اگر شما به اختلال‌های بویایی پس از کووید-۱۹ مبتلا شدید، بنابراین آموزش بویایی می‌تواند به مسیرهای بویای برای آغاز بازسازی و بهبودی کمک کند ممکن است به جای بوی لیمو بوی کلم پوسیده احساس کنید یا شکلات ممکن است بویی شبیه به بنزین بدهد.پروفسور کارل فیلپات از مدرسه پزشکی نورویچ، گفت گمان می‌شود درجه‌ای از از دست دادن بویایی تا یک چهارم جمعیت همگانی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. برای افرادبوی بعضی از چیزها – یا گاهی همه چیز – متفاوت است و اغلب ناخوشایند استآموزش بویایی شامل بو کردن حداقل ۴ بوی مختلف، هر روز و ۲ بار در روز برای چندین ماه است. این روش به عنوان یک گزینه درمانی ساده و بدون عارضه جانبی برای از دست دادن بویایی به دلیل‌های مختلف است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت