بسته سلامت

اسطوخودوس؛ آرام بخش روان

رایحه اسطوخودوس تقریبا بلافاصله بعد از اینکه استشمام می شود ذهن و بدن را آرام می کند و یکی دیگر از مهم ترین تاثیراتش رفع اختلالات خواب است. در یک پژوهش دانشگاهی ۴۲ زن که دچار افسردگی و مشکلات خواب بودند، در تماس با رایحه اسطوخودس قرار گرفتند و به دنبال آن احساس شادی و آرامش بیشتری را در زندگی گزارش کردند. همچنین به عنوان ضدعفونی‌کننده، ‌‌ز این گیاه با ارزش استفاده می‌کنند.

منابع غذایی حاوی ویتامین دی

پزشک فوق تخصص روماتولوژی معتقد است که خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ و پستان در زنان و پروستات در مردان با کمبود ویتامین دی افزایش می یابد.، دکتر بیتا باغبانی گفت : ویتامین دی یکی از ویتامین های محلول در چربی بوده که نقش بسیار مهمی در بدن ایفا می‌کند و کمبود آن زمینه‌ساز پوکی استخوان، افتادن و شکستگی است مواجهه با نور آفتاب و مصرف غذاهای دریایی روغن جگر ماهی حاوی ویتامین دی هستند .

راهکار برای جلوگیری از نفخ شکم

باید در سبک زندگی و رژیم غذایی خود تجدید نظر کنید. وعده‌هایی با حجم کم میل کرده و غذا را با آرامش صرف کنید. زمانی که سلول‌های بدن پیر می‌شوند در یک فرآیند خاص که منجر به تولید اکسیدان می‌شود، تجزیه می‌شوند. اکسیدان برای بدن مضر است، اما به راحتی می‌توان با مصرف آنتی اکسیدان‌ها از خطر آن‌ها کاست. میوه‌ها و سبزیجات سرشار از آنتی اکسیدان هستند و می‌توانید آن‌ها را به رژیم غذایی خود بیافزایید.

دارچین خوشبوکننده دهان

بسیاری از طرفداران آدامس، آدامس دارچینی را دوست دارند، زیرا دارچین شامل سینامالدئید است که باکتری‌های دهان را از بین می‌برد. با جوشاندن ۵ چوب دارچین در ۱ فنجان آب می‌توانید از مایع مانند دهان شویه معمولی استفاده کنید. به عنوان یک آنتی‌اکسیدان عمل می‌کند. آنتی‌اکسیدان‌ها مهم هستند که به بدن کمک می‌کنند و استرس بدن را کاهش می‌دهند. مصرف دارچین برای خوش بو شدن دهان نقش موثری دارد.

مهم‌ترین تفاوت آنفلوانزا با کرونا

طبرسی رییس بخش عفونی بیمارستان دکتر مسیح دانشوری با بیان اینکه از بین رفتن حس بویایی و چشایی یکی از مشخصه‌های ابتلا به کووید ۱۹ است، افزود: علائمی همچون تب و بدن درد در آنفلوآنزا حاد آغاز می‌شود، اما در کووید بروز این علائم معمولاً تدریجی است.‌ در کرونا ممکن است همه مبتلایان در ابتدا تب نداشته باشند، اما از بین رفتن حس بویایی و چشایی یکی از مشخصه‌های ابتلا به کووید است.

آیا پوست انار در پیشگیری از ابتلا به کرونا مؤثر است؟
به تازگی گفتارهایی در مورد تاثیر مثبت پوست انار در پیشگیری از ابتلای به کرونا به گوش می‌رسد. .طبق تحقیقات مذکور دانشمندان دریافتند فتوشیمیایی‌های موجود در پوست انار می‌تواند در مقابله با برخی از ویروس‌ها از جمله کرونا مؤثر واقع شوند. و تاثیر عصاره انار از جایگزینی ویروس کرونا در سلول‌های میزبان به عنوان یک نتیجه مثبت در این آزمایش اعلام شد. انار و آب انار یک گزینه طبیعی با طیف وسیعی از خواص ضدویروسی و ضدباکتریایی هستند. به باور دانشمندان انار صدها سال به دلیل مزایای متعدد سلامتی از جمله فعالیت ضد میکروبی شناخته شده است. افزایش اخیر باکتری‌های مقاوم به چند دارو و احتمال شیوع گسترده ویروس‌های جهانی، نیاز به گزینه‌های پیشگیری و درمانی اضافی برای داروهای معمولی را ایجاب می‌کند.

مکان‌ها و وسایل خطرناک در انتقال کرونا

دکتر مردانی گفت : دوچرخه های عمومی هوشمند مستقر در ایستگاه‌های سطح شهر با توجه به آنکه روزانه مورد استفاده افراد مختلف قرار می گیرند، می توانند عامل بسیار مهمی در انتقال ویروس کرونا به دیگران باشد.
وی با بیان اینکه ویروس کرونا بر روی هرگونه سطوح در فضای باز بعد از ۶ تا ۱۲ ساعت از بین می‌رود، تصریح کرد: افرادی که از دوچرخه های عمومی هوشمند مستقر در شهر استفاده می کنند، برای حفظ سلامتی خود و در امان ماندن از ویروس کرونا همواره اسپری الکل را به همراه داشته باشند.عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: سرویس های بهداشتی به خصوص توالت های فرنگی در اماکن عمومی و بوستان ها با توجه به عدم ضدعفونی مناسب و مکرر، می‌توانند عامل خوبی برای انتقال ویروس کرونا به دیگران باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


امین جم – جلسه گرامیداشت هفته کار و گارکر و تجلیل از کارگران نمونه زنجیره

بیشتر

بهروزی فر – شمارش معکوس لحظه های برزخی دو کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه

بیشتر

سیل چند روز پیش در استان خسارات های زیاد مالی فراوانی به بار آورد و

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت