بسته سلامت

علایم سکته قلبی

از علائم مهم این مشکل درد سینه است؛ این درد در قسمت میانی قفسه سینه رخ داده و شدید است. معمولا سکته قلبی در حین استراحت اتفاق می‌افتد.‌ در این شرایط شخص درد شدیدی در بین قفسه سینه با انتشار به دستها و فک احساس می‌کند که همراه با تعریق است و گهگاه با تهوع و استفراغ هم همراه خواهد بود. در این شرایط مداخله اورژانس بسیار جدی است و حتما افراد باید با ۱۱۵ تماس بگیرند و یا به مرکز درمانی مراجعه کنند.

مواد غذایی مفید برای کبد

کبد یکی از مهم‌ترین اعضای بدن است. مصرف چربی‌های مفید مانند روغن زیتون، استفاده متعادل و کم از گوشت قرمز، مصرف منظم ماهی، استفاده انواع غلات کامل و سبوس دار و مصرف فراوان سبزیجات و میوه جات ما را در برابر بیماری کبدی محافظت می‌کنند.غذاهای سرشار از قند و شکر، چربی‌ها اشباع، غذاهای صنعتی و آماده، نوشیدنی‌های الکلی و مواد غذایی شور مصرف آن‌ها سلامت کبد را به خطر می‌اندازد.

تست کرونا تا چه زمانی مثبت می‌ماند؟

مردانی،عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا گفت:
️معمولا پس از دو تا سه هفته بعد از بهبودی، تست PCR باید منفی شود ولی در برخی افراد حتی پس از ۶ هفته از ابتلا باز هم تست PCR مثبت می‌شود که این افراد آلوده کننده نیستند، در این افراد عمدتا لاشه‌های ویروس در دستگاه تنفسی باقی می‌ماند. بیماران کمر درد، گزگز دست‌ها، افسردگی،اضطراب،بی‌خوابی، بی‌اشتهایی و ریزش مو دارند که از عوارض طولانی مدت کرونا است.

دلیل از دست دادن حس بویایی مبتلایان

برخلاف سایر سیستم‌ها، گیرنده‌های عصبی سیستم بویایی دقیقا بر روی عصب قرار دارد.
اگر ویروس بتواند گیرنده را آلوده کند، عصب را نیز آلوده کرده و بنابراین از این نقطه مستقیماً وارد شده و می‌تواند نورون‌های مغزی را درگیر کند. اگر ویروس منجر به تغییر عملکرد نورون شود، انتقال پیام را مختل کرده و کاملا تغییر می‌دهد. در این شرایط تعداد نورون‌های درگیر زیاد بوده و کاملا حس بویایی فرد را از بین می‌برد.

نقش گریپ فروت در کاهش وزن

️گریپ فروت به دلیل داشتن فیبر زیاد، با یبوست مبارزه می کند و بر همین اساس، بدن را از سموم پاک می کند کلسترول خون را کاهش داده و سرعت متابولیسم بدن را افزایش می دهد همه این مواد دارای اثر لاغری و همچنین سلولیت بدن را صاف و بهبود می بخشد. گریپ فروت همچنین با داروهای تنظیم ضربان قلب ، داروهای ضد اضطراب، کاهش فشار خون ، کاهش مواد مخدر و پیوند اعضا تداخل می کند.

تقویت ریه بیماران کرونایی پس از بهبود یافتن
طبق توصیه‌ی پزشکان و کارشناسان، عمل کردن به توصیه‌های سلامتی به شما کمک می‌کند بعد از درمان کرونا، عملکرد ریه‌های خود را کنترل کنید. با ما همراه باشید تا این توصیه‌ها را به شما ارائه دهیم. رژیم غذایی کم چرب و پر از سبزیجات و مایعات داشته باشیداگر در معرض آلودگی، آلاینده‌ها و مواد شیمایی قرار دارید حتما از ماسک استفاده و سعی کنید به طور مرتب برای ارزیابی وضع سلامتی خود اقدام کنیداز گیاهان آپارتمانی مانند آلوئه‌ورا و بامبو نگهداری کنیدتنفس شکمی و دیافراگمی را امتحان کنید: تنفس عمیق برای کاهش نگرانی و استرس بسیار مفید است. ۲ بار در روز استنشاق بخار توصیه می‌شود: این کار برای درمان التهاب راه‌های تنفسی بسیار مفید است. ورزش کنید، محیط خانه را تمیز نگه دارید، از استرس دور باشید

مراقب رژیم غذایی کودکان در روزهای کرونایی باشیم

ویروس کرونا در کنار تغییرات تحمیلی به جهان، زندگی کودکان را هم دستخوش دگرگونی کرده و باعث شده نگرانی والدین از چاقی و اضافه وزن کودکان دوچندان شود. زهرا عبداللهی مدیرکل دفتر بهبود تغذیه نسبت به احتمال ابتلا و مرگ و میر بیشتر کرونا در کودکان و نوجوانان چاق، هشدار داد. تغییر ساعت خواب و بیدار ماندن، کودکان را به سمت غذاهای فست فودی و ریزه خواری سوق می دهد؛ بنابراین تنظیم خواب نخستین اقدامی است که باید صورت گیرد.انجام روزانه نیم ساعت ورزش های کششی در خانه کمک شایانی به قدرت بدنی و پیشگیری از چاقی می کند. خانواده ها می توانند با استفاده از اپلیکیشن های ورزشی، ویدئوهای فضای مجازی و برنامه های تلویزیونی ورزش کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


غلامی – رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی از شناسایی و دستگیری ۳۲ سارق با اجرای

بیشتر

بصیرت – مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی از ابلاغ مصوبه وزیر نیرو در

بیشتر

اویس – مسئول سازمان بسیج رسانه خراسان‌جنوبی گفت: آیین اختتامیه رویداد جام رسانه‌ای امید کشور

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت