بسته سلامت

عطاری ها جایگزین طب سنتی

️مینو محرز عضو کمیته ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: عطاری‌ها جای طب سنتی را گرفته‌اند. سوءاستفاده عطاری‌ها به اسم طب سنتی از مردم، به ویژه اکنون در درمان کرونا مشکل ساز شده است.طب سنتی هم باید مطالعات علمی در حوزه درمان را انجام دهد و بعد اثر ضدویروسی گیاهان دارویی را ارائه کند.فقط با جریمه متخلفان بهداشتی می‌توان این بیماری را کنترل کرد، اما هنوز باور نکرده‌ایم این ویروس حالا حالاها با ما خواهد بود.

حداقل ۲۰ تا ۳۰ دقیقه ورزش روزانه

ورزش مانند یک معجزه است که می‌تواند از ابتلا به عوارض مختلفی نظیر استرس، بیماری‌های قلبی و عروقی، سکته مغزی، دیابت، انواع مشخصی از سرطان، زوال عقل و غیره جلوگیری کند.ورزش کردن روزانه علاوه بر تمام این مزایا، برای خواب نیز مفید واقع می‌شود. تمرینات و نرمش‌های صبحگاهی و بعد از ظهر، می‌تواند کیفیت و میزان خواب مفید فرد را افزایش دهد.اما باید توجه داشته باشیدکه نباید قبل از رفتن به رختخواب ورزش کرد.

محافظت در برابر سرطان با میخک

ترکیبات موجود در میخک می تواند به محافظت در برابر سرطان کمک کند. عصاره میخک به توقف رشد تومورها کمک می کند و باعث مرگ سلولهای سرطانی می شود. مقادیر غلیظ روغن میخک باعث مرگ سلول در ۸۰ درصد سلولهای سرطانی مری می شود.که اوژنول موجود در میخک دارای خاصیت ضد سرطانی است. اوژنول در مقادیر زیاد سمی است و مصرف بیش از حد روغن میخک ممکن است باعث آسیب کبدی شود.

مهمترین خواص زیره سیاه

طبع‌ زیره‌ سیاه‌ خیلی‌ گرم‌ و خشک‌ است‌. زیره‌ سیاه‌ دارای‌ خواص‌، مقوی‌، زیادکننده‌ شیر، قاعده‌آور، نیرودهنده‌، ضد کرم‌، هضم‌ کننده‌، ضد تشنج‌، قابض‌، معرق‌، مقوی معده‌، است‌.زیره‌ سیاه‌ در بلع‌ هوا، نفخ‌ شکم‌، برطرف‌ کردن‌ سوءهاضمه‌، تسهیل‌ هضم‌ غذا، دل‌ پیچه‌ کودکان‌، انگل‌ معده‌ و روده‌، تنگی ‌نفس‌، خفقان‌ سرد، سکسکه‌ نفخی‌ به‌کار می‌رود. زیره‌ سیاه یک‌ داروی‌ سنتی‌ برای‌ رفع‌ سوءهاضمه‌ خصوصاً نفخ‌ شکم‌ است‌.

رژیم غذایی متعادل برای افزایش قد

مهمترین جنبه چگونگی افزایش قد کودک شما اطمینان از دریافت تغذیه مناسب است. غذایی که او مصرف می کند باید سالم باشد تا او قد بلند شود. رژیم متعادل باید به میزان صحیح پروتئین ها ، کربوهیدرات ها ، چربی و ویتامین ها را شامل شود.همچنین باید اطمینان حاصل کنید که کودک از غذاهای مضر دوری می کندپروتئین های بدون چربی باید به مقدار زیادی همراه با سبزیجات برگ و مواد معدنی مانند کلسیم پتاسیم وجود داشته باشند.

ضد عفونی کردن لباس کرونایی
تکاندن لباس آلوده موجب پخش شدن ویروس و افزایش آلودگی می شود پس از این کار خودداری کند.
سعی کنید لباس ها را در زمان شست و شو با درجه حرارت بالا بشویید. درهنگام شست و شو از ماسک و دستکش استفاده شود. حتی المقدور از برخورد لباس با صورت خود جلوگیری کند. در صورتی که لباس ها را در حمام شست وشو می دهید حتما در انتها همه جا را با محلول های گندزادایی ضدعفونی کنید. برای اینکه تهویه هوا صورت بگیرد، بهتر است پنجره ها را باز بگذارید. بهتر است دمای آب تا ۷۰ درجه سانتی گراد بالا باشد و شستشو حداقل ۲۵ دقیقه توصیه می شود. در صورتی که شستشو را با آب با دمای کمتر انجام می دهید، بهتر است از ماده شیمیایی مناسب برای دمای پایین و غلظت مناسب برای شستشو استفاده کنید.

چند روز بعد از دیدن اولین علامت تست کرونا بدهیم؟
نیازی متخصص بیماری های عفونی گفت : بیماری کرونا شدت زیادی گرفته است و افرادی که دچار علایمی مانند آبریزش بینی، تب و غیره می شوند و در چند روز اول مشکوک به این بیماری هستند، نباید تست کرونا را انجام دهند چون ضریب خطا ۹۰ درصد است.وی اظهار داشت: تست آنتی بادی ارزشی ندارد زیرا آنتی بادی ها در فرد مبتلا به کرونا دو یا سه روز بعد ظاهر می شوند. نیازی ادامه داد: افرادی که مشکوک به کرونا هستند، باید روزهای اول بیماری خود را قرنطینه کرده و بعد از روز پنجم یا ششم، تست کرونا را انجام دهند و اصراری به انجام انواع تست نداشته باشند.این پزشک تصریح کرد: از دست دادن حس بویایی و چشایی مهمترین تفاوت کرونا از آنفلوآنزا است و افرادی که دچار آبریزش بینی، سردرد می شوند مبنا را به ابتلا به کرونا قرار دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


کاری – در سال ۱۴۰۰ ویدئوی حیوان آزاری در شهرستان زیرکوه خراسان جنوبی در فضای مجازی

بیشتر

با سلام شهر بیرجند به عنوان یک مرکز استان شهری توسعه نیافته است. قطعا با

بیشتر

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند در گزارشی که در شورای گفتگوی بخش

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت