بسته سلامت

لباس های تاناکورا، عامل انتقال کرونا

دکتر مسعود مردانی، عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: لباس های تاناکورایی عامل بسیار مهمی برای انتقال ویروس کرونا و حتی دیگر بیماری های عفونی هستند. لباس های آلوده به ویروس کرونا در شرایط های متفاوت ممکن است ۲۴ تا ۴۸ ساعت سبب انتقال ویروس کرونا به دیگران باشند. استاد دانشگاه علوم پزشکی تاکید کرد: لباسهای تاناکورایی باید قبل از عرضه برای فروش در فروشگاه ها، شست وشو و ضدعفونی شوند.

لزوم رعایت برای بهبودیافتگان کرونا

مردانی عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: مبتلایان و بهبودیافتگان کرونا باید برخی موارد مانند پرهیز از انجام کارهای سنگین و مصرف دخانیات را حداقل تا یک ماه رعایت کنند. مبتلایان و بهبودیافتگان کرونا حداقل یک ماه حتی در منزل کارها و ورزش های سنگین را انجام ندهنداین افراد زیاد از پله بالا و پایین نروند و به علت خطر افت ناگهانی فشارخون دوش آب داغ نگیرند. غذاهای پرچرب و ادویه دار مصرف نکنند

خطرات چای آویشن و عوارض جانبی

چای آویشن می تواند عوارض جانبی داشته باشد اگر به آویشن یا پونه کوهی که گیاهی مشابه است حساسیت دارید چای آویشن نخورید. این گیاه ممکن است توانایی بدن شما را در لخته شدن خون کاهش دهد که می تواند خطر خونریزی را افزایش دهد، بنابراین قبل از جراحی یا اگر داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنید با پزشک خود در این باره صحبت کنید به علاوه زنان باردار هم بدون مشورت با پزشک نباید چای آویشن بنوشند.

علایم بیماری مارسا

علایم این بیماری، ایجاد زخم های قرمز شبیه گزش حشرات روی پوست است که همراه با تورم و احساس درد شدید است و درجه حرارت ناحیه آسیب دیده پوست افزایش می یابد یا ممکن است بیمار تب کند. این زخم ها می تواند به سرعت به آبسه های عمیق و دردناکی تبدیل شود. همچنین ممکن است عوارضی مانند بروز مشکلات در استخوان ها، مفاصل، جریان خون، دریچه های قلب و ریه ها را به همراه داشته باشد.

درمان و کنترل کم خونی

باید علت کم خونی مانند دریافت کم یا از دست دادن خون را شناسایی کنیم. بهترین کار این است که با پزشک خود مشورت کنید. اما نقش تغذیه در کنترل و درمان کم خونی بسیار حائز اهمیت است. آهن در گوشت، مرغ و ماهی به خصوص گوشت قرمز یافت می‌شود.حبوبات و تخم مرغ نقش مهمی در تامین میزان آهن بدن دارند. باید در مواردی که منبع تامین آهن از گیاهان است در بعضی از مواد غذایی دیگر تداخل ایجاد می کند.

مصرف‌کنندگان موادمخدر بیشتر در معرض کرونا هستند؟
براساس تحقیقات علمی احتمال ابتلای مصرف‌کنندگان مواد مخدر به کرونا بیشتر از سایر افراد عادی است.همچنین تحقیقاتی انجام گرفته و بر اساس آن مشخص شده است که مصرف کنندگان مواد مخدر نسبت به سایر مبتلایان به ویروس کرونا، خدمات کمتری دریافت کرده‌اند. به هیچ عنوان چنین نیست و شواهد جدی علمی حکایت از این دارد که حتی احتمال ابتلاء به کرونا در مصرف کنندگان مواد مخدر بیشتر است چرا که نه تنها سیستم ایمنی این افراد ضعیف‌تر از سایر افراد عادی است بلکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط این افراد نیز کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد. همچنین درصورت ابتلای مصرف‌کنندگان مواد مخدر به کرونا امکان بروز عوارض شدید ناشی از این بیماری در آنها بیشتر است.

سلاح خانگی برای مبارزه با کرونا
پروفسور راب توماس، یکی از محققان دانشگاه کمبریج گفت: اکثر افرادی که به طور جدی توسط کرونا تحت تأثیر قرار گرفته اند، از بیماری‌های قلبی، دیابت نوع ۲ یا اضافه وزن رنج می‌برند.او ادامه داد: بنابراین منطقی است که بررسی کنیم چگونه تغییر سبک زندگی می‌تواند به بهبود ایمنی و توانایی ما در مقابله با عفونت کرونا کمک کند. شواهد نشان داد که ویتامین D می‌تواند به محافظت در برابر کووید ۱۹ کمک کند و همیچنین مشخص شد افرادی که فاقد این ویتامین هستند در صورت ابتلا به ویروس، احتمالاً نیاز به بستری شدن دارند. این ترکیبات قدرتمند طبیعی که در میوه‌ها، سبزیجات، گیاهان و ادویه‌جات وجود دارند، پیش از این مشخص شده است که خطر سرطان و سایر بیماری‌های جدی را کاهش می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


آدینه – پنجشنبه هفته ی گذشته افتتاحیه اولین گفتاورد ملی نخبگان پهنه خراسان و سمنان

بیشتر

سربازی – شهرستان فردوس با قدمت چند هزار ساله و جاذبه های طبیعی و ساخته

بیشتر

مهدی آبادی – ماجرای اجاره خانه سال هاست دغدغه شهروندان است و در این چند سال

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت