بسته سلامت

خواص جادویی پوست نارنگی

خوردن پوست نارنگی از بیماری قلبی پیشگیری می‌کند.از پوست سبزرنگ این میوه برای درمان فشار خون پایین و التهاب استفاده می‌شود.جویدن پوست نارنگی کلسترول بد خون را کاهش می‌دهد و اثر آن همانند داروهای شیمیایی است که البته عوارض آن را ندارد.آنزیم‌های موجود در سلول‌های سرطانی از طریق ترکیبی به نام ۴۰ درصد موجود در پوست نارنگی از بین می‌رود.آنتی اکسیدان پوست نارنگی ۲۰ برابر میوه نارنگی است.

زنان بیشتر در خطر مشکلات قلبی

زنانی که در دوران بارداری دیابت یا فشار خون بالا داشتند، ۵۰ درصد بیشتر در معرض مشکلات قلبی بودند. دانشمندان که مطالعه آنها در مجله پزشکی بریتانیا منتشر شد، گفتند تحقیقات بیشتری برای کشف علت وجود چنین رابطه قوی بین سلامت باروری و قلب لازم است، اما مشخص است که بارداری در سنین مناسب، دور ماندن از استرس و اضطراب و پیروی از رژیم غذایی سالم به حفظ سلامتی مادران و نوزادان کمک می‌کند.

راههای پیشگیری از دیابت

برای پیشگیری از دیابت به طور منظم تحرک و فعالیت داشته باشید. خوردن غذاهایی با ویتامین D بالا می‌تواند خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد. آب آشامیدنی را جایگزین نوشیدنی‌ها مخصوصا نوشیدنی‌های قنددار کنید. غذاهای فرآوری شده و کنسروها را در رژیم غذایی کاهش دهید. اگر اضافه وزن دارید یا کمی چاق هستید وزنتان را کم کنید. برای پیشگیری از دیابت به اندازه کافی و با کیفیت بخوابید. گوشت قرمز کم مصرف کنید.

فواید لیمو برای داشتن خوابی خوش

بدون نیاز به استفاده از هرگونه ماده شیمیایی، با چند برش لیمو در کنار تخت، هوای تمیزتری دریافت خواهید کرد، زیرا این نوع ماده خوراکی حاوی توانایی پاک کنندگی بسیار قوی است.داشتن هوای بهتر در اتاق خواب برای بهبود کیفیت خواب بسیار مهم است، تأثیر مثبتی در دفاع ایمنی بدن انسان دارد.اگر از آلرژی یا آسم رنج می‌برید، قرار دادن برش‌های لیمو بر روی رختخواب به شما کمک می‌کند تا در طول شب به راحتی تنفس کنید.

جگر مرغ مفید برای کم خونی

جگر مرغ مقدار زیادی پروتئین، ویتامین D و A دارد. چنان چه محمدتقی انوشه متخصص تغذیه معتقد است این پروتئین شامل ۹ آمینو اسید است، این آمینو اسید ها به عنوان بلوک های سازنده برای بدن ما عمل می کنند، بنابراین مصرف این محصول به عنوان یک ماده غذایی خوب به همه توصیه می شود. افرادی که از کم خونی رنج
می برند، می توانند از جگر مرغ به عنوان یک غذای کامل در وعده های غذایی استفاده کنند.

عوارض دست و پاگیر چاقی در درمان کرونا
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با اشاره به مولفه های موثر بر افزایش پدیده پر وزنی در جوامع، تجمع چربی در بدن را یکی از مهمترین عوامل بروز پیامدهای ناگوار در بیماران مبتلابه کووید-۱۹ دانست. دکتر تیرنگ نیستانی، با اشاره به وجود معضل پروزنی و فربه ای در اغلب کشورها، بیان کرد: افزایش وزن صرفا ناشی از مصرف ماده غذایی خاصی نیست، به عنوان مثال اینکه خوردن نان باعث چاقی می شود، تصور غلطی است..دکتر نیستانی با اشاره به تجربیات خود از ارایه خدمت در این دورن کرونایی، تصریح کرد: بر اساس مشاهدات وخامت ابتلا و پیامدهای ناگوار ابتلا در افرادی که وزن بالا دارند وقوع بیشتری دارد. انباشت چربی در بدن با هر توزیعی که باشد، به نوعی التهاب فراگیر یا سیستمیک را ترغیب می کند.

اهمیت مصرف پیاز قرمز در این پاییز کرونایی

از راه‌های کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌های عفونی تنفسی مانند سرماخوردگی، آنفلوآنزا یا کووید-۱۹ در روزهای سرد سال، تقویت شدید سیستم دفاعی بدن است داشتن یک رژیم غذایی سرشار از میوه‌ها و سبزی‌های تازه در کنار کاهش مصرف چربی‌های ناسالم، قند، شکر و نمک می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند. پیاز قرمز حجم بالایی از آنتی‌اکسیدان‌های قوی برای مبارزه با عوامل بیماری‌زا در بدن را در خود جای داده است. ، ویتامین‌های گروه B و پتاسیم جزو ارزشمندترین دارایی‌های پیاز قرمز یا همان پیاز بنفش هستند. این آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمند می‌توانند از طریق کاهش التهاب در بدن، تنظیم فشار خون، تنظیم قند خون و پیشگیری از افزایش کلسترول خون موجب عملکرد خوب سیستم ایمنی بدن شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


یعقوبی – رئیس پلیس راهور استان خراسان جنوبی از اجرای طرح کنترل و برخورد با

بیشتر

غلامی – رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی از شناسایی و دستگیری ۳۲ سارق با اجرای

بیشتر

بصیرت – مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی از ابلاغ مصوبه وزیر نیرو در

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت