بسته سلامت

درمان سرخ شدن و لک شدن پوست

اگر سابقه‌ سرخ شدن یا برافروختگی مکرر پوست ایجاد جوش و برآمدگی‌های قرمز روی پوست دارید از محصولات آرایشی و بهداشتی محرک پوست مثل صابون معطر، محصولات حاوی سدیم لوریل سولفات، لوسیون‌های منافذ پوست، بپرهیزید.توصیه می‌شود. از غذاهای تند و پر ادویه به‌خصوص غذاهای حاوی دارچین، گوجه فرنگی، سس تند، فلفل قرمز و… اجتناب و بیشتر از غذاهای گیاهی مصرف کنید.

ماسک مناسب استفاده کنید

در دستورالعمل مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا تاکید شده است استفاده از ماسک می‌تواند نه تنها از اطرافیان، بلکه از خود فرد نیز در برابر ویروس کرونا محافظت کند ماسک های سه لایه به عنوان کنترل منبع عمل می کند تا از انتشار ذرات آلوده به ویروس از فرد استفاده کننده جلوگیری و با ممانعت از ورود ترشحات تنفسی آلوده از دیگران همچون فیلتری برای محافظت از شخص عمل کند.

درمان‌های سرگیجه

در بیشتر موارد، درمان‌های خانگی و درمان‌های پزشکی می‌توانند علت سرگیجه را کنترل کنند. مثلاً: مشکلات گوش داخلی می‌تواند با داروها و تمرینات در منزل کنترل شود که می‌تواند به کنترل تعادل کمک کند. سرگیجه‌ی وضعیتی خوش‌خیم نیز با مانورهایی که می‌تواند به کاهش علائم کمک کند قابل حل است. بیماری منییر نیز با رژیم غذایی کم‌نمک، تزریقات موقعیتی یا جراحی گوش درمان می‌شود.

گیاه گزنه برای درمان عفونت

گیاه گزنه گیاه از لیست گیاهان دارویی پر طرفدار است که خاصیت های بسیاری دارد. از ریشه گزنه برای بیماری های مفاصل، به عنوان ادرار آور و به عنوان قابض استفاده می شود. قسمتهای فوقانی گیاه گزنه همراه با مقدار زیادی مایعات در دفع سنگ های کلیه و عفونت های دستگاه ادراری و از قسمت های هوایی آن برای درمان حساسیت، آرتروز، آلرژی های فصلی، کنترل دیابت و تب یونجه استفاده می شود.

نارنگی برای جلوگیری از دیابت

نارنگی منبع کاملی از نوبیلتین است. این عنصر باعث سوزاندن چربی و جلوگیری از تولید چربی می شود. بنابراین، می تواند از بیماری ناشی از چاقی در بدن خود مانند دیابت نوع ۲ جلوگیری کند. نارنگی حاوی مقدار زیادی پتاسیم است. این پتاسیم می تواند از بیماری هایی مثل لخته شدن خون جلوگیری کند. افرادی که نارنگی مصرف می کنند، ۱۹ درصد کمتر در خطر ابتلا به این بیماری مانند لخته شدن خون قرار دارند.

عوارض طولانی مدت ریوی کووید ۱۹
استادیار رادیولوژی بالینی با بیان اینکه بعد از قلب، بیشترین بیماران کرونایی با تظاهرات شکمی بوده اند افزود: این تظاهرات شکمی می تواند به صورت دل درد یا اسهال باشد و متاسفانه آمار نشان می دهد که میزان مرگ و میر در مبتلایان به کووید ۱۹ که با تظاهرات اولیه شکمی به بیمارستان ها مراجعه می کنند نسبت به افرادی که دارای تظاهرات تنفسی هستند، بیشتر است . غلامرضانژاد افزود: از درگیری تا التهاب چشم و سکته مغزی به عنوان نشانه هایی از بیمار کرونا گزارش شده و عملا در تمامی ارگان های بدن گزارش درگیری کووید ۱۹ را داشته ایم.وی با بیان اینکه هنگامی که سی تی اسکن قفسه سینه یا اشعه ایکس را بر روی بیماران مبتلا به کووید ۱۹ انجام می دهیم، به طور معمول مناطق پراکنده و التهابی ریه ها را مشاهده می کنیم غیرمعمول می نامیم.

از تهویه هوا غافل نشوید

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با سردتر شدن هوا و بسته شدن پنجره ها، تهویه مناسب می تواند در کاهش تعداد مبتلایان تاثیر گذار باشد. دکتر سید محمد جمالیان افزود: باید به موضوع تهویه و سالم و استاندارد بودن آن در منازل و دیگر اماکن بیش از پیش اهمیت داد، چراکه کاهش یا افزایش ابتلا در روزها و ماه های اخیر به تهویه اماکن، بستگی دارد.وی اظهار داشت: به طور مثال اگر در یک جمع ۱۵ نفره و فضای بدون تهویه، یک نفر حتی با داشتن ماسک و حتی رعایت فاصله، صحبت کند، پس از یک ساعت، هفت نفر از این جمع به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند، اما اگر تهویه در آن مکان مناسب بوده و هوا در فضا به شکل صحیحی در گردش باشد، خطر ابتلا به یک نفر کاهش می‌یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – در مجموعه سازمان، بخش های مختلف بسته به نوع کار و اهمیت جایگاه

بیشتر

سلام. آوای عزیز این روزها متاسفانه شاهد ترویج استعمال دخانیات در بین نوجوانان و دختران

بیشتر

بیشترین تصادفات درون شهری استان از آغاز امسال مربوط به بیرجند با ۶۷ درصد بوده

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت