بسته سلامت

احتمال مشکلات ریوی بیشتر در این افراد

استعمال کنندگان سیگار الکترونیکی حدود ۳۰ درصد بیش از افراد دیگر در معرض ابتلا به بیماریهای تنفسی از قبیل بیماری مزمن انسدادی ریه، برونشیت ریه و آسم هستند. خطر ابتلا به این بیماریهای مزمن در مصرف کنندگان فعلی سیگار الکترونیکی ۳۱ درصد بالاتر از افرادی است که استعمال سیگار الکترونیکی ندارند؛ درحالیکه افرادی که پیش از این سابقه مصرف داشته اند ۲۸ درصد در معرض ابتلا به این بیماری ها هستند.

رهایی از چربی مو با تخم مرغ

تخم مرغ شما را از شر چربی اضافی مو خلاص می کند. دو عدد تخم مرغ را شکسته و زرده و سفیده را از هم جدا کنید و سپس یک قاشق چای خوری آبلیمو را به سفیده تخم مرغ زده و آن را خوب هم بزنید. این ترکیب را روی موها زده و مواظب باشید که به پوست سرتان نخورد. بعد از مدت زمانی که احساس کردید ماست به خورد موها رفته، سر را شستشو دهید. تخم مرغ ها می توانند بافت پوست را بهبود ببخشند.

هشدار مصرف خودسرانه آسپرین

متخصص مراقبت‌های ویژه، گفت: مصرف خودسرانه آسپرین می تواند خطرناک باشد.پوریا شجاعی، ضمن ابراز نگرانی از وضعیت بحرانی کووید ۱۹، اظهار کرد: یکی از مشکلات اصلی در مبتلایان به کرونا مصرف خودسرانه داروهاست، چرا که احتمال خطرات این اقدام ممکن است از مزایای آن بیشتر باشد. برای پیشگیری و درمان کرونا، بهتر است از منابع طبیعی و غذاهایی که منبع غنی ویتامین C هستند استفاده شود.

فعلا لبنیات محلی مصرف نکنید!

دکتر حسن براتی زاده با بیان این که آلودگی میکروبی در لبنیات محلی و بی نام و نشان طی نظارت ها و بازدیدهای انجام شده به وفور مشاهده می شود و در این روزها جزو بزرگ ترین دغدغه های ما محسوب می شود، گفت: استفاده از این محصولات لبنی تهدید کننده سلامت محسوب می شود و خطرات جدی به همراه دارد.وعرضه محصولات لبنی خارج از محل تولید قانونی مجاز نیست و سلامت فرد را به خطر می اندازد.

امکان انتقال کرونا با مواد غذایی روباز

دکتر مردانی با بیان اینکه انسان عاقل آنست که با توجه به شرایط موجود دست های خود را به صورت مکرر با آب و صابون به مدت ۲۰ ثانیه شست وشو دهد، اظهار داشت: مردم مراقب غذای روباز که در محیط های مختلف عرضه می شود باشند زیرا اینگونه مواد غذایی در صورت آلودگی احتمال انتقال ویروس کرونا را نیز دارد. این پزشک متخصص همچنین با تاکید بر رعایت هرچه بیشتر پروتکل های بهداشتی از سوی مردم تاکید کرد.

عوارض بیماری دیابت

عوارض زودرس : در این موارد قند خون بیمار به شدت پایین آمده یا بالا رفته است که در هر دو حالت بیمار بایستی خیلی سریع به پزشک ارجاع شود عوارض دیررس : این عوارض معمولا بعد از چند سال اتفاق می افتد وشامل: مشکلات چشمی، ناراحتی های کلیه، ناراحتی های قلبی، بی حسی وگزگز کردن دستها وپاها ممکن است به قطع عضو منجر شود. افراد دیابتی بیش از دیگر افراد به نابینایی ودیالیز پیوند کلیه وسکته های قلبی و مغزی و قطع عضو مبتلا می شوند.تشخیص زودرس بیماری دیابت با اندازه گیری قند خون ناشتا که آزمون نسبتا ارزانی است ، قابل انجام است.وزن خود را در حد مناسب حفظ کنید.تحرک و فعالیت بدنی داشته باشید. حداقل ۳۰ دقیقه فعالیت منظم با شدت متوسط در اکثر روزهای هفته لازم است.

بهبودیافتگان تحت چه شرایطی دوباره به کرونا مبتلا می شوند؟
جلال مجدیان، متخصص بیماریهای عفونی در خصوص امکان ابتلای مجدد به کرونا گفت: در این خصوص مساله ای وجود دارد و ابتلای مجدد به کرونا با طولانی شدن عوارض متفاوت است و احتمال دارد فردی دچار کووید شود و به تدریج علائمش کاهش یابد و به مرحله ای برسد که احساس کند، بیماریش پایان یافته و بعد از آن مجددا دچار یکسری از عوارض شود و فکر کند که دوباره گرفتار این بیماری شده است، در حالی که این وضعیت به عنوان سندروم خستگی یا آسیب بعد از بروز بیماری ویروسی شناخته می شود و با ابتلای مجدد متفاوت است.در بیماری کرونا این سندروم می تواند به شکل احساس خستگی و ضعف مفرط بدنی ۲ تا ۳ ماه بعد از ابتلا ادامه پیدا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


یعقوبی – رئیس پلیس راهور استان خراسان جنوبی از اجرای طرح کنترل و برخورد با

بیشتر

غلامی – رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی از شناسایی و دستگیری ۳۲ سارق با اجرای

بیشتر

بصیرت – مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی از ابلاغ مصوبه وزیر نیرو در

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت