بسته سلامت

چغندر از سلامت مغز پشتیبانی می کند

از آنجا که چغندر می تواند فشار خون را کاهش دهد، بنابراین می تواند خطر سکته مغزی و سایر مشکلات مغزی را کاهش دهد. هر زمان فشار خون بالا باشد، خطر سکته مغزی افزایش می یابد. کاهش فشار خون به شما کمک می کند و همچنین سهولت و میزان خون وارد مغز را افزایش می دهد.نیتراتهای موجود در چغندر نیز ممکن است در سلامت مغز نقش داشته باشد. التهاب نیز چغندر پخته یا آب چغندر خام بهبود یافته است

گوجه فرنگی خاصیت ضد سرطانی دارد

گوجه فرنگی به واسطه خواص ضد سرطان خود که از محتوای لیکوپن آن سرچشمه می گیرد، بسیار مورد مطالعه قرار گرفته است. این ماده غذایی به طور خاص ممکن است در برابر سرطان های پروستات و پستان موثر عمل کند. پژوهش ها نشان می دهند که لیکوپن ممکن است به مرگ سلول های سرطانی کمک کند. این همچنین ممکن است رشد تومور را در فرآیندی که به نام ضد رگ‌زایی شناخته می شود، کند سازد.

مهمترین عوامل شیوع بیماری دیابت

دیابت یک بیماری مزمن است که در اثر نارسایی پانکراس در تولید انسولین، یا عدم تاثیر انسولین بر ارگان های هدف ایجاد می شود. افزایش چاقی، زیادی کالری دریافتی های همراه با کاهش نسبت کربوهیدرات ، کاهش نسبت کربوهیدرات های پیچیده، افزایش نسبت کربوهیدارت های ساده، افزایش نسبت چربی و کاهش دریافت میزان فیبرهای غذایی و کمی فعالیت بدنی عوامل مساعدکننده ژنتیکی مهمترین دلایل دیابت است.

خواص درمانی عسل و سیاه دانه

عسل بر روی بسیاری از ویروس ها ازجمله ویروس سرخچه، ویروس هپاتیت اثرات مفیدی دارد. همچنین در برابر بسیاری از سویه های باکتریایی مقاوم به دارو موثر است به ویژه هنگامی که همراه با آنتی بیوتیک استفاده شود. ثابت شده است که عسل علاوه بر اثرات تقویت کننده ایمنی، پاسخ های ایمنی ذاتی و همچنین سازگار را نیز تحریک می کند و در مبارزه با عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی نیز مفید است.

تقویت سیستم ایمنی بدن با چربی حیوانی

یک پزشک روسی معتقد است افراد برای تقویت سیستم ایمنی بدن خود در فصل پاییز و زمستان از چربی های حیوانی استفاده کنند، دکتر خارلوف در مقاله ای می نویسد: تمام افراد باید به دلیل تقویت ایمنی بدن، میزان چربی بدن خود را در فصل سرما افزایش دهند. تصور چربی به عنوان یک خوراکی که فقط به بدن آسیب می رساند اشتباه است در طی همه گیری بیماری های ویروسی، مصرف بیشتر چربی های حیوانی منطقی است.

این قرص خواب آور درمانی برای کرونایی هاست
نتایج تحقیقات نشان می دهد که ملاتونین که هورمونی برای تنظیم چرخه خواب و بیداری است و به عنوان یک داروی مؤثر در درمان بی خوابی در افراد عمل می کند، می تواند یک گزینه درمانی قابل قبول برای درمان کووید- ۱۹ باشد.کرونا همچنان در دنیا قربانی می گیرد و نبود دارویی مؤثر که بتواند این بیماری را درمان کند، خلائی است که بسیاری از دانشمندان را بر آن داشته تا شبانه روز به مطالعه بپردازند تا بتوانند راه کاری تأثیرگذار بیابند. تاکنون برخی داروها توانسته اند تأییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا را دریافت کنند که به عنوان درمانی مؤثر و کم هزینه برای درمان و پیشگیری این بیماری مورد استفاده قرار می گیرند. محققان تاکید کردند داروی ملاتونین می تواند گزینه ای امیدبخش برای این ویروس باشد.

موثرترین عامل سرایت ویروس کشنده و خطرناک کرونا چیست؟
مدیرسلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در طول سفر در وسایط نقلیه مختلف اعم از هوایی و زمینی مثل هواپیما، قطار و اتومبیل با توجه به تراکم جمعیت حتی کسانی که علایم ظاهری را نداشته باشند و صرفا ناقل این بیماری باشند نیز می‌توانند دیگر افراد همسفر خود را را دچار بیماری کنند.
دکتر علی حسنی افزود: در مدت زمان سفر، تراکم جمعیت و محدودیت تهویه هوا بیشترین اثر را می‌تواند در انتشار بیماری داشته باشد، علاوه بر این مسافران در طول راه ممکن است از مکان‌های مشترک مختلف از قبیل رستوران و سرویس‌های بهداشتی استفاده کنند که این مکان‌ها نیز می‌توانند خود عامل انتشار باشند.وی افزود: سفر یک شخص با استفاده از هر وسیله نقلیه با وضعیت قرمز یا بالعکس می‌تواند خطرناک باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


آدینه – پنجشنبه هفته ی گذشته افتتاحیه اولین گفتاورد ملی نخبگان پهنه خراسان و سمنان

بیشتر

سربازی – شهرستان فردوس با قدمت چند هزار ساله و جاذبه های طبیعی و ساخته

بیشتر

مهدی آبادی – ماجرای اجاره خانه سال هاست دغدغه شهروندان است و در این چند سال

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت