بسته سلامت

تاثیر پلاسما در بهبود بیماران کرونایی

پزشکان استفاده از پلاسما را برای حدود ۲۰۰ بیمار مورد استفاده قرار داده اند که همراه با سایر داروهای ضدویروسی و التهابی کمک‌کننده در مسیر بهبود بیماران بوده است.،پادتن ضد ویروسی که در پلاسمای خون بهبودیافتگان موجود است، می‌تواند در نجات جان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ مفید و موثر واقع گردد، این درمان بیشتر برای بیماران مبتلا به بیماری شدید به کار گرفته شده است و نتایج مطلوبی داشته،است .

خاصیت عناب برای پیشگیری از کرونا

عناب دارای خاصیت ملین، ضد حساسیت و آرامبخش است و در طب سنتی ما برای رفع اخلاط فاسد از بدن، کلیه، قفسه سینه و ریه کاربرد دارد. جوشانده عناب از جمله دمنوش‌هایی است که در فرهنگ تغذیه عامه کاربرد دارد. افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای نیستند می‌توانند با مصرف سه قاشق غذاخوری معادل ۳ گرم در روز از این ماده غذایی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا استفاده کنند.

بارداری بعد از سه ماه سلامتی کرونا

بعد از ابتلا به ویروس کرونا، بارداری خطرناک است، زیرا از داروهایی برای درمان آن استفاده می شود که می تواند سلول های جنینی و سیستم تولید مثل را تحت تأثیر قرار دهد. زنان باید سه ماه صبر کنند تا بهبودی کامل پیدا کنند استفاده از پیشگیری از بارداری هورمونی را در دوز کم در دوران نقاهت توصیه می شود.مبتلایان به کرونا خفیف می توانند از همان لحظه ای که احساس بهبودی دارند مصرف دارو ها را شروع کنند.

غرغره آب نمک برای سرفه خشک

ترکیب آب ولرم همراه با نمک محلول بسیار مفیدی برای از بین بردن سرماخوردگی و بهبود سرفه های خشک است. غرغره محلول آب نمک به دلیل وجود میزان مشخصی نمک با خاصیت رفع التهاب به شما برای رفع گلودرد ایجاد شده در مجاری تنفسی کمک می کند.ترکیب عسل و زنجبیل با آب که هر دو خاصیت ضد التهابی دارند بهترین گزینه برای بهبود و خلاصی شما از دست سرفه های خشک است.

ماسک دولایه بهتر است یا یک لایه؟

اگر شما از ماسک N95 یا ماسک های جراحی ستفاده کنید، قرار دادن یک لایه ماسک دیگر روی آن احتمالا چندان مفید نیست. این ماسک با مواد بهداشتی و منسوجات کاملا بافته شده ای ساخته شده اند که به طور ویژه از نفوذ ذرات ویروسی جلوگیری می کنند بنابراین به احتمال زیاد، نیازی به کمک اضافی ندارند. اما اگر از ماسک های پارچه ای استفاده می کنید عملکرد یک ماسک صورت دو لایه مناسبت تر است.
اقدامات احتیاطی برای افراد دیابتی درخصوص کرونا

هفته ملی دیابت (۲۴ لغایت ۳۰ آبان ۹۹) و شعار روز جهانی دیابت:
با توجه به پاندمی کووید ۱۹ پیشگیری از دیابت بیش از پیش اهمیت دارد مبتلایان به دیابت در صورت ابتلا به بیماری کووید ۱۹ بیشتر در معرض خطر عوارض شدید بیماری هستند.

  • شستن دست‌ها به طور کامل و منظم از لمس صورت خود با دست‌های کثیف خودداری کنید
  • ضد عفونی کردن اشیا و سطوحی که اغلب لمس می‌شوندو غذا، عینک، حوله و غیره را به صورت اشتراکی استفاده نکنید هنگام سرفه یا عطسه، دهان و بینی خود را با قسمتی از بازو بپوشانید
  • اجتناب از تماس با افراد دارای علائم بیماری تنفسی اگر مبتلا به بیماری آنفولانزا باشید، در خانه بمانید.
    میوه‌ای که مانند واکسن آنفلوانزا عمل می‌کند
    جوزانی، مشاور تغذیه و رژیم درمانی عنوان می کند: گوجی‌بری میوه ای خاص است که درطب سنتی چین استفاده می‌شود، در واقع یک داروی بومی چینی است که مزه شیرینی دارد.به دلیل وجود آنتی اکسیدان زیادی که در گوجی‌بری وجود دارد، در کاهش وزن و بالا بردن تقویت سیستم بدنی موثر است. وی می افزاید: اگر افراد بخواهند سیستم ایمنی بدنشان بهبود یابد، می‌توانند به مدت ۳۰ روز نصف لیوان آب گوجی‌بری را مصرف کرده تا بهبود یابند.در یک مطالعه ۳ ماه دیده شد افرادی که از گوجی‌بری به عنوان مکمل استفاده کردند، توانستند از بیماری های مختلفی مانند آنفلوانزا در امان باشند زیرا آب گوجی‌بری تا حدودی همانند واکسن آنفلوانزا عمل می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


معاون امور معادن و فرآوری مواد وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ظرفیت‌های معدنی نباید

بیشتر

آدینه – پنجشنبه هفته ی گذشته افتتاحیه اولین گفتاورد ملی نخبگان پهنه خراسان و سمنان

بیشتر

سربازی – شهرستان فردوس با قدمت چند هزار ساله و جاذبه های طبیعی و ساخته

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت