بسته سلامت

بهترین راهکار بیدار شدن

دکتر هانیه سفیدفر با تاکید بر اینکه توصیه می‌شود افراد از مصرف خودسرانه مکمل با دوز بالا خودداری کنند، گفت: در صورت مصرف نادرست و بیش از حد مجاز ویتامین D به صورت سهوی یا عمدی بروز عوارضی مانند ایجاد سختی عروق، یبوست، ضعف، خواب آلودگی، سردرد، کاهش اشتها، پرنوشی و خشکی دهان بروز می‌کند. وی گفت: احساس طعم آهن در دهان، حالت تهوع، از دیگر عوارض مصرف خودسرانه است.

لزوم گنجاندن میوه و سبزی در برنامه

تامین انرژی بدن و حفظ سلامت جسمی مستلزم داشتن رژیم غذایی سالم و استفاده از همه گروههای غذایی در برنامه غذایی روزانه است.سبزیجات، میوه جات و سایر مواد غذایی حاوی ویتامین و پروتئین به زور طبیعی براز همه افراد مورد نیاز و ضروری است و نباید از رژیم غذایی آن ها حذف شود.افراد برای حفظ سلامت و شادابی جسمی و روحی خود باید رژیم غذایی سالم و البته کم حجمی که کالری بیشتری را به بدن برساند.

تقویت سیستم ایمنی بدن با کدو حلوایی

در فصل سرما، کدوحلوایی از بدن ما در برابر انواع ویروس ها محافظت می کند. چون حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی است و باعث تقویت دستگاه ایمنی بدن می شود. در بین این ترکیبات، بتاکاروتن برای سلامتی فوق العاده است چون به بدن کمک می کند تا ویتامین A تولید کند. این ویتامین نیز سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و با ابتلا به بیماری های فصل سرما مقابله می کند. این ویتامین برای سلامت روده ها بسیار ضروری است.

ابتلا به کرونا با تماس ۱۵ دقیقه ای!

پروتکل های جدید می گویند و معتقدند که تماس فردی با یک فرد آلوده به کرونا در حد ۱۵ دقیقه می تواند باعث ابتلا شود حتی اگر فاصله اجتماعی را هم رعایت کرده باشند.به عبارتی، اگر فرد سالمی طی ۲۴ ساعت حدود ۱۵ دقیقه به طور مداوم با فردی مبتلا به کرونا در تماس باشد و در این مدت حتی فاصله اجتماعی را هم رعایت کرده باشند، باز هم احتمال ابتلا به ویروس بسیار بالا می رود. بهترین راه، همان کاهش تماس و ارتباط است.

کرونای گوارشی خوش خیم تر!

کرونای گوارشی که معمولا همراه با یکی یا همه این موارد از جمله اسهال، دل پیچه، استفراغ و حالت تهوع است معمولا سیر طولانی تری دارد ولی خوش خیم تر از علائم تنفسی است، اما آن چیزی که در کرونا اهمیت دارد این است که اگر استراحت نکنید، در معرض استرس باشید و به بدن فشار بیاورید خیلی احتمال دارد که بیماری بدتر شده و وارد علائم سیستمی شود. افراد با ظاهر شدن علائم باید از توصیه های پزشک بهره ببرند.
اثر مسواک و دهان شویه برای پیشگیری از کرونا
دکتر مینو محرز در خصوص شایعاتی پیرامون اثرات پیشگیرانه مسواک و دهانشویه بر پیشگیری کرونا هم اشاره کرد: برخلاف برخی گفته ها مسواک زدن و خمیر دندان خاصیت پیشگیری از کرونا را ندارد و در خصوص دهان شویه ها هم برخی منابع از اثربخشی آن برای از بین بردن ویروس کرونا می گویند که هنوز این ها در حد ادعاست و ثابت نشده است. او در خصوص شایع ترین و نادرترنی علائم کووید ۱۹ هم گفت: در حال حاضر شایع ترین علائم ویروس کرونا که باعث مراجعه بیشتر مردم طی روزهای اخیر شده است، تب، سرفه، تنگی نفس، بی اشتهایی، اسهال و استفراغ است. البته الان داشتن علائم ساده سرماخوردگی هم می تواند نشانه کووید باشد و افراد باید مراجعه کنند و بررسی شوند تا مشخص شود کرونا دارند یا نه

بهبود سریع کرونایی‌ها ایمنی طولانی مدت در پی دارد
محققان اخیراً دریافتند افرادی که به سرعت از کووید۱۹ بهبود یافتند، برای مدت چند ماه دارای آنتی بادی علیه این بیماری بودند. با افزایش هر روزه تعداد بیماران کرونایی، دانشمندان همچنان در مورد چگونگی پاسخ سیستم ایمنی بدن به کروناویروس متمرکز هستند تا با آن مبارزه موفقیت آمیزی داشته باشند.پس از اندازه گیری آنتی بادی‌های ایمونوگلوبولین G مخصوص ویروس در طول ۳-۴ ماه، تیم تحقیق دریافت درحالیکه در اکثر آنها، این نشانگرهای ایمنی کاهش یافته بود، اما در ۲۰ درصد داوطلبان در آن بازه زمانی تولید آنتی بادی ضدویروس پایدار مانده یا حتی افزایش یافته بود.این یافته نشان می‌دهد که واکنش سریع سیستم ایمنی، که منجر به رفع سریع علائم بیماری می‌شود، می‌تواند در تداوم ایمنی بدن هم نقش داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – در مجموعه سازمان، بخش های مختلف بسته به نوع کار و اهمیت جایگاه

بیشتر

سلام. آوای عزیز این روزها متاسفانه شاهد ترویج استعمال دخانیات در بین نوجوانان و دختران

بیشتر

بیشترین تصادفات درون شهری استان از آغاز امسال مربوط به بیرجند با ۶۷ درصد بوده

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت