بسته سلامت

تاثیر روغن کرچک برای درد زانو

از پرکاربرترین درمان‌های خانگی برای سرفه و سرماخوردگی، زنجبیل می‌باشد که به دلیل خواص ضدالتهابی‌اش شناخته شده است و به خارج کردن سموم از دستگاه تنفسی کمک می‌کند. زنجبیل حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی زیادی از جمله پتاسیم، منیزیم، بتاکاروتن و روی است. در چند مطالعه مشخص شده است، عصاره‌های خاصی از زنجبیل نیز شناخته شده‌اند که برای کشتن سلول‌های سرطانی ریه مفیدند.

ماسک جوان‌سازی پوست آب انگور

برای تهیه ماسک لازم است دو قاشق غذاخوری آب انگور، دو قاشق غذاخوری روغن بادام شیرین و یک قاشق غذاخوری آرد جوی دوسر را داخل مخلوط‌کن ریخته و با هم میکس کنید. سپس کرم به دست آمده را روی صورت و گردنتان بزنید. اجازه دهید ماسک به مدت ۱۵ دقیقه روی صورتتان بماند و سپس با آب فراوان آن را بشویید. بعد از استفاده از این ماسک برای خشک کردن پوست از یک یا حوله نرم استفاده کنید.

سیب زمینی شیرین حاوی ویتامین A

سیب زمینی شیرین سرشار از ویتامین A است. یک سیب زمینی شیرین اندازه متوسط به وزن ۱۵۰ گرم می تواند ۱,۱۵۰ میکروگرم ویتامین A را ارائه کند. همچنین، سیب زمینی شیرین منبع خوبی از ویتامین C است و مقادیر کم از ماده معدنی روی را نیز ارائه می کند. نصف فنجان سیب زمینی شیرین پخته حاوی ۲.۴ میکروگرم بیوتین نیز است که ۹ درصد از ارزش روزانه برای این ماده مغذی را تامین می کند.

مصرف خاکشیر برای رفع یبوست

یکی از بهترین درمان‌ها برای رفع یبوست خاکشیر است که نحوه مصرف آن باید به این صورت باشد که دو قاشق غذاخوری خاکشیر را در یک لیوان آب داغ ریخته و صبح‌ها به صورت ناشتا مصرف کنید. دقت کنید پس از مصرف خاکشیر تا نیم‌ساعت صبحانه نخورید. همچنین مصرف انجیر و آبی که انجیر در آن خیس شده نیز به عنوان یک ملین خوب توصیه می‌شود. همچنین مصرف مایعاتی مانند آب سیب، آب لیموشیرین توصیه می‌شود

برخی از بدترین غذا‌ها قبل از خواب

اگرچه خوردن برخی از غذا‌ها در طول روز خوب است،، اما خوردن غذا نزدیک زمان خواب همیشه مناسب نیست. کارشناسان در مورد مصرف کافئین در اواخر روز هشدار می‌دهند، زیرا مغز را تحریک می‌کند و به شما انرژی می‌دهد؛ بنابراین شما را بیدار نگه می‌دارد. قند‌ها برانگیختگی را افزایش می‌دهند و موجب افزایش دوپامین می‌شوند که در نتیجه آن، احساس بیداری می‌کنید. از ۲ تا ۳ ساعت قبل از خواب از غذا‌های شیرین خودداری کنید.

نشانه جدید کرونا را بشناسید
تب، سرفه‌های خشک، خستگی و بی حالی، درد عضلانی، اسهال، از دست دادن حس بویایی و چشایی، سردرد و بثورات پوستی از جمله شایع‌ترین علائم ابتلا به کروناست. مشکلات پوستی یکی از علائمی است که در مبتلایان به کرونا به طور رایج دیده می‌شود. طیف گسترده‌ای از علائم شامل انگشت پای کوویدی (تغییر رنگ و تورم انگشت پا)، بثورات پوستی، و زخم و ضایعات پوستی از مواردی است که مبتلایان به کووید ۱۹ از آن گلایه دارند. با این حال، شوک الکتریکی در بدن و سطح پوست از جمله جدیدترین علائمی است که در بیماران کرونایی دیده شده است. متخصصان می‌گویند دلیل مور مور شدن پوست به دلیل پاسخ طبیعی ایمنی بدن در مقابله با ویروس کرونا است. مشکلات پوستی می‌تواند یکی از نشانه‌های متقن ابتلا به کووید ۱۹ باشد.

۵ علامت که نشان دهنده احتمال ابتلا به کرونای بلند مدت

۵ علامت که نشان دهنده احتمال ابتلا به کرونای بلند مدت
محققان انگلیسی می‌گویند ۵ علامت در مبتلایان به کووید ۱۹ وجود دارد که می‌تواند ابتلای فرد به کرونای بلند مدت را پیش‌بینی کند.: خستگی و بی حالی، سردرد، مشکلات تنفسی، صدای خشن (در این حالت صدای فرد خشن، متشنج و دارای خش خش است)، درد‌های عضلانی. کسانی که در هفته نخست ابتلا به کووید ۱۹ علائم بالا را از خود نشان دهند، احتمال بیشتری دارد که به کرونای بلند مدت دچار شوند. محققان انگلیسی تاکید دارند از میان ۵ علامت ذکر شده، مشکلات تنفسی اصلی‌ترین علامتی است که می‌تواند پیشگویی کننده ابتلا به کرونای بلند مدت باشد. پیش‌تر محققان بر تاثیر سن و جنسیت در بروز کرونای بلند مدت تحقیق کرده بودند، اما پژوهش کمتری در زمینه علائمی که می‌تواند پیش‌بینی کننده بروز آن باشد انجام شده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – در مجموعه سازمان، بخش های مختلف بسته به نوع کار و اهمیت جایگاه

بیشتر

سلام. آوای عزیز این روزها متاسفانه شاهد ترویج استعمال دخانیات در بین نوجوانان و دختران

بیشتر

بیشترین تصادفات درون شهری استان از آغاز امسال مربوط به بیرجند با ۶۷ درصد بوده

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت