بسته سلامت

حمام آویشن برای مشکلات تنفسی

حمام آویشن یکی از انواع حمام درمانی است که برای مشکلات تنفسی کاربرد دارد. استحمام با این گیاه باعث تقویت ریه می شود و از ابتلا به تنگی نفس و سرفه ها پیشگیری می کند. برخی خانم ها هم برای شفافیت پوست و رفع جوش و آکنه های پوستی حمام آویشن را به عنوان یک روش درمانی انتخاب می کنند. آویشن دردهای عضلانی را نیز بهبود می بخشد. نصف لیوان عصاره آویشن را درون وان حمام استفاده کنید.

سلامت پوست با لیمو

بسیاری از میوه و محصولات برای داشتن پوست سالم مفید هستند. لیمو منبع بزرگی از ویتامین سی است که مزایای پزشکی متعددی دارد. با افزایش سلول‌های سفید خون به سیستم ایمنی کمک می‌کند، موجب جذب بیشتر آهن موجود در غذاها می‌شود؛ در تولید کلاژن کمک می‌کند که برای بهبود زخم و داشتن پوست سالم بسیار مهم است. لیمو همچنین حاوی فلاونوئیدها هستند که مزایای ضد التهابی دارند.

از دوش آب سرد غافل نشوید

بر اساس یک مطالعه ای که در مجله علوم پزشکی آمریکای شمالی، ثابت شده است که آب سرد درمانی به طور مؤثری درد و التهاب را کاهش می‌دهد و همچنین میزان زمان لازم برای بهبودی بدن از فعالیت بدنی را کوتاه می‌کند. در واقع محققان دریافتند که شنای منظم زمستانی در دماهای سرد درد روماتیسم، فیبرومیالجی یا آسم را تسکین می‌دهد و این موضوع باعث بهبود سلامت عمومی در شناگران می‌شود.

تغذیه مناسب بیماران کرونایی

آب و مایعات مانندآب میوه ها و سبزیجات طبیعی در دوران کرونا بیشتر استفاده شود و بهتر است مایعات در فاصله وعده های غذایی به میزان کافی مصرف شود. مصرف دو یا چند بار انواع سوپ و آش در هفته توصیه می شود که در تهیه سوپ می توان از سبزیجاتی مانند هویج، گوجه فرنگی، تره، اسفناج، گشنیزا به انضمام تکه های سینه مرغ و عصاره قلم گاو یا گوسفند استفاده کرد. استفاده از برنج کته، جوجه آب پز بدون چربی مناسب است .

نقش میوه خیار در سلامتی

خیار به سم زداییِ بدن کمک کرده و از کمبود آب بدن جلوگیری می‌کند. همچنین این میوه برای پوست مفید است. برای احساس شادابی می‌توان از آب خیار بر سطح پوست استفاده کرد. همچنین این میوه برای رفع خشکی پوست مفید است. مصرف این میوه حرارت معده را نیز برطرف می‌کند. خیار همچنین برطرف کننده بوی بد دهان است که برای این منظور می‌توان یک تکه از آن را برای مدت ۳۰ دقیقه روی زبان نگه داشت.
مدت قرنطینه خانگی بیماران کرونایی

علوی استادیار گروه عفونی، مدت قرنطینه خانگی بیماران را بسته به شدت بیماری ۱۰ تا ۲۱ روز ذکر کرد و گفت: در موارد خفیف تا متوسط بیمار باید ۱۰ روز پس از شروع اولین علامت در منزل قرنطینه باشد. در موارد شدیدی که فرد در بخش ویژه بستری بوده یا دچار بیماری های نقص ایمنی مشخصی است باید تا سه هفته در قرنطینه بماند و با استراحت، مصرف مایعات و تغذیه مناسب این دوران را طی کند.وی، رعایت اصول قرنطینه را در قطع زنجیره انتقال بسیار مهم برشمرد و گفت: مبتلایان در صورت امکان باید در جای دیگری جدا از خانواده قرنطینه شوند در غیر این صورت باید در یک اتاق جداگانه با تهویه مناسب، درب بسته و استفاده از ماسک قرنطینه شونداو فرستادن فرزند به منزل سایر بستگان را اشتباه دانست شاید ناقل باشد.

دمای پایین قادر به کشتن ویروس کروناست؟

در زمان سرد سال بیماری کووید ۱۹ ممکن است بیشتر شود برای آنکه فرد سیستم ایمنی ضعیف تری دارد.
کرونا در دمای پایین یخ می‌زند و در مکان گرم دوباره فعال می‌شود، در عین حال در زمان سرد سال بیماری کووید ۱۹ ممکن است بیشتر شود برای آنکه فرد سیستم ایمنی ضعیف تری دارد.متخصص روس یوگنی تیماکوف می‌گوید: هرچه دمای هوا پایین‌تر باشد، ویروس بیشتر در فضای بیرون حفظ می‌شود. وقتی یخ می‌زند فعال نیست، اما همین که به محل گرم برسد، فعال می‌شود. همه عفونت‌ها به این شکل عمل می‌کنند. این ویروس شناس خاطر نشان می‌کند که ویروس‌ها هیچ گاه از سرما نمی‌میرند. آن‌ها به خوبی خودشان را حفظ می‌کنند، حتی در منفی ۱۹۶ درجه که دمای ازت مایع است.

دمای پایین قادر به کشتن ویروس کروناست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: تامین زمین برای ۶۰ هزار و ۹۷۸ واحد

بیشتر

یعقوبی – رئیس پلیس راهور استان خراسان جنوبی از اجرای طرح کنترل و برخورد با

بیشتر

غلامی – رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی از شناسایی و دستگیری ۳۲ سارق با اجرای

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت