بسته سلامت

منع مواد کافینی در وعده سحر

این نوشیدنی ها دفع ادرار را زیاد و کم آبی ایجاد می کند. روزه داران حتما آب و سبزیجات و سالاد بیشتری میل کنند. همچنین نان سبوسدار را جایگزین نان سفید کنند ضمن اینکه اصلا نباید فراموش کرد که خوردن شیرینی در وعده سحر، قند را بالا می برد و باعث ترشح انسولین می شود و سپس به شدت افت قند را به دنبال دارد. درواقع با ایجاد تعادل در مصرف انواع غذاها در وعده سحری بهتر می توان رفع تشنگی کرد.

نحوه ضد عفونی کردن زولبیا و بامیه

توصیه می‌شود از مصرف زیاد زولبیا و بامیه که حاوی مقادیر زیادی قند، چربی، اسید‌های چرب اشباع و ترانس است خودداری کنید. زولبیا و بامیه را از مراکز فروش و قنادی‌های معتبر و دارای پروانه بهداشتی خریداری کرده و دقت کنید فروشنده در هنگام بسته‌بندی، از انبرک با دستکش یکبار مصرف استفاده کند. بهتر است زولبیا و بامیه را قبل از مصرف، داخل ماکروفر یا روی حرارت اجاق گاز با هر وسیله گرماساز دیگر حرارت داده و سپس میل کنید.

ماه رمضان و سوء‌هاضمه

سوء هاضمه یک درد گوارشی بدون زخم است و با علائمی، چون احساس درد و سیری زودرس هنگام خوردن، غذا همراه است. ممکن است از فردی به فرد دیگر فرق کند. در ماه رمضان علائم سوء هاضمه ممکن است فقط گاهی اوقات بروز کنند.سوء هاضمه می‌تواند علامت یک اختلال در کارکرد کبد باشد. اگر سوء هاضمه در اثر یک بیماری دیگر رخ نداده باشد، می‌تواند با تغییر شیوه زندگی و مصرف دارو از بین برود

خطر سلامتی با ماشین لباسشویی

در ماشین ظرفشویی رطوبت به خشکی، دمای بالا به دمای خنک، به طور دائم نوسان اتفاق
می افتد؛ این وسیله همچنین ترکیبی از باقیمانده های غذایی و مواد شوینده را در خود دارد. با این اوصاف تنها برخی از باکتری های خاص در این فضا رشد می کنند. افرادی که شرایط خاصی دارند و بیمار هستند نسبت به میکروب هایی که در این مکان ها رشد می کنند حساس می شوند. بنابراین افراد فوق باید در این رابطه احتیاط کنند.

سفید شدن پوست در کمتر از یک هفته

استفاده از سفیداب در حمام به شرطی که بدون فشار و کیسه زبر استفاده شود به صورت یک روز در میان بسیار مفید است.اگر پوست آسیب دیده‌ای دارید، سعی کنید مقداری کف دریا از عطاری تهیه کرده و قبل از خواب به صورت ماسک استفاده کنید.صورت خود را شسته و از آن عکس بگیرید و از تغییرات ایجاد شده لذت ببرید، اگر حس کردید پوستتان سفیدتر و روشن‌تر شده، از راهکارهای دیگر استفاده کنید چون حساسیت دارید.

چگونه تلفن همراه خود را تمیز کنیم؟
تمیز کردن نامناسب موبایل می‌تواند به آن آسیب برساند؛ بنابراین هنگام ضدعفونی‌کردن، تمیز‌کننده را مستقیماً روی تلفن اسپری نکنید و از تمیز کردن موبایل با پارچه‌های زبر خودداری کنید. در عوض، هنگام تمیز کردن تلفن‌همراه را خاموش کنید. اگر تلفن شما در حال شارژ است، آن را از شارژ در بیاورید. برای تمیز کردن از دستمالِ عینک و یا پنبه استفاده کنید. اپل می‌گوید که شما می‌توانید با خیال راحت آیفون خود را با دستمال مرطوب ضد‌عفونی‌کننده تمیز کنید. سامسونگ به وب سایت خود اضافه کرده است که می‌توانید از محلول مبتنی بر الکل اتانول (۷۰%) استفاده کرده و آن را با پارچه میکروفیبر روی گوشی خود بمالید. می‌توانید پارچه میکروفیبر یا پنبه را به مخلوطی از ۶۰ درصد آب و ۴۰ درصد الکل اتانول استفاده کنید.

در سوپرمارکت چه ملاحظاتی را باید مدنظر داشته باشیم؟
رفتن به فروشگاه مواد خوراکی به دلیل آن که در ترکیب با دیگر مردم قرار می‌گیرید، می‌تواند خطراتی در پی داشته باشد.در این مورد، رعایت توصیه‌های دولت درباره فاصله‌گیری اجتماعی و رعایت دست‌کم دو متر فاصله با دیگران مهم است. این توصیه هم شامل داخل سوپرمارکت‌ها می‌شود، و هم فضا‌های باز عمومی که ممکن است در صف بایستید. از جمله محدودیت ها می توان به مشخص کردن نقطه ایستادن در محل صف بستن، اعلام منظم موارد ایمنی، و تعبیه موانع شیشه‌مانند پلاستیکی در محل صندوق.مشتریان می‌توانند با شستن دست‌ها قبل و بعد از رفتن به سوپرمارکت و پرهیز از لمس صورت خود پس از تحویل چرخ یا سبد خرید یا دست زدن به بسته‌بندی‌ها، اشاره کرد. ‌‌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت