بسته سلامت

کاهش بیماری عصبی با این نوشیدنی

دانشمندان آکادمی پزشکی اعصاب دریافته‌اند که نوشیدن قهوه از خطر ابتلا به بیماری پارکینسون حتی در افرادی که زمینه وراثتی دارند، می‌کاهد. در پژوهشی مشخص شد در هر گروه افرادی وجود داشتند که ژن ۲ آن‌ها دچار جهش شده بود. این ژن چنانچه تغییراتی داشته باشد، موجب رشد بیماری پارکینسون می‌شود.پژوهشگران، میزان کافئین موجود در خون همه شرکت کنندگان و حجم موادی که بدن آنان را ‌ با یکدیگر مقایسه کردند.

مراقب دزد پنهان بینایی خود باشید

رئیس انجمن اپتومتری ایران، گفت: آب سیاه یا بیماری است که موجب آسیب به عصب بینایی چشم می گردد.علی میرزاجانی، از «آب سیاه» یا «گلوکوم» به عنوان بیماری نام برد که موجب آسیب به عصب بینایی چشم می‌گردد و افزود: به طور میانگین ۲ تا ۵ درصد افراد جامعه درگیر این بیماری هستند.وی ادامه داد: اطلاق «آب سیاه» به بیماری گلوکم در مقابل نامگذاری «آب مروارید» برای بیماری کاتاراکت شکل گرفته است.

دلیل اولین تعییرات پوستی در پیری

به تدریج و با افزایش سن، اندام‌های مختلف بدن دچار تغییراتی می‌شود و قابلیت‌های آنها تغییر می‌کند که منجر به پیری خواهدشد .در این زمینه پوست نیز مستثنا نیست و در معرض این تغییرات قرار دارد. با افزایش سن، میزان ترشح هورمون‌ها و تولید چربی از غدد سباسه (غدد چربی پوست) به تدریج کاهش می‌یابد و منجر به نازک شدن و خشکی بیشتر پوست می‌شود. همچنین پوست استحکام و سفتی خود را از دست می‌دهد.

عمیق بخوابید تا آلزایمر نگیرید

الزایمر بیماری‌ای که گاهی چنان پیش می‌رود که فرد نه‌تنها حافظه بلندمدت و کوتاه‌مدت که گاهی حتی دیگر خودش را هم نمی‌شناسد. مصرف داروها بلافاصله پس از بهبود کیفیت الگوی خواب در آنها متوقف می‌شود. معمولا پزشک طبق رفتارهایی که با تغییرات الگوی خواب همراه است، داروهایی را تجویز می‌کند. در این بین، تجویز داروهای ضدروان‌پریشی باید با احتیاط صورت گیرد. حتما در شبانه روز بین ۷ الی ۸ ساعت بخوابید

کاهش فشار خون با یک صبحانه عالی

خوردن یک وعده غلات و پوسته سبوس برای صبحانه منجر به کاهش قابل توجه فشار خون می‌شود.. کسانی که هیچ نوع غلاتی برای صبحانه مصرف نکرده بودند، همچنان از فشار خون بالا رنج می‌برند، این در حالی است که فشار خون افرادی که غلات را برای صبحانه به طور منظم مصرف می‌کردند، به طور قابل توجهی کاهش یافته بود. نواع غلاتی که منجر به کاهش فشار خون می‌شود، شامل جو دوسر و پوسته سبوس هستند.

نکاتی برای ایمن ماندن در فصل شیوع آنفلوانزا
کارشناسان تصور می‌کنند آنفلوانزای امسال به دلیل جاری بودن روش‌های پیشگیری مانند فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک که جهت مقابله با شیوع کرونا باب شده‌اند، خفیف‌تر از آنفلوانزای سال‌های پیشین باشد.همان اصول بهداشتی که از ما در برابر کووید ۱۹ محافظت می‌کند، از ما در مقابل آنفلوانزا نیز محافظت می‌نماید. اصولی مانند حفظ فاصله‌ی حداقل دو متری با دیگران، ماسک زدن و مکرراً شستن دست‌ها، با رسیدن به فصل پاییز امسال، جدی‌تر و ضروری‌تر هم شده است. وقتی تاکنون به ما ثابت شده که این پاندمی، ترسناک و تا حدودی خارج از کنترل است، رفتارهای بهداشتی و اصول مراقبتی نیز برای حفظ سلامتی باید جدی‌تر اعمال شوند.‌‌ روش‌های پیشگیری از ویروس کرونا را اجرا کنید.

آیا باید نگران انتقال کرونا از طریق غذا باشیم؟
سازمان بهداشت جهانی و مرکز پیشگیری و کنترل بیماری معتقد است هیچ گونه مدرکی وجود ندارد که نشان دهد افراد از طریق مواد غذایی، میوه ها و شبزیجات آلوده به ویروس کرونا می شوند. ظاهرا بعید است افرد از طریق استفاده از مواد غذایی بسته بندی شده به کووید ۱۹ مبتلا شوند. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری هابه مردم توصیه می کند که بسته های مقوایی یا پلاستیکی مواد غذایی را با مواد ضد عفونی کننده که برای سطوح سخت تولید شده، تمیز نکنند زیرا ممکن است مواد غذایی داخل آن را آلوده کند. این در حالی است که کارشناسان بهداشتی معتقدند موادغذایی تازه مانند میوه ها و سبزیجات باید با رعایت تمام تدابیر بهداشتی مصرف شود و هرگز قبل از شستشوی کامل سرو نگردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


باران رحمت است و همه مردم استان دلخوش از این سخاوت آسمان اند اما غم

بیشتر

مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت